Ny fast ip | YouSee Community
Spørgsmål

Ny fast ip

Hej

Jeg har en fast ip adresse hos YouSee. Jeg vil gerne have en ny ip adresse, da der er problemer med den nuværende. Jeg får at vide fra teknisk support, at jeg skal slukke min router og være uden internet i 72 timer, så vil jeg få en ny ip. Det har jeg så prøvet nu uden held. Har stadig samme adresse. Hvad skal forsøges som det næste?

14 Kommentarer

Dvs. du betaler ekstra for fast ip? Så ligger jobbet hos Yousee.

Supporteren må have misforstået noget. Du betaler netop for at din ip ikke udløber efter 72 timer... 🙂
Ja, jeg betaler for fast IP. Hvordan er det nu? Følger YouSee med herinde? Så kunne man jo håbe der var et klogt menneske, der kunne hjælpe.
Badge +2
Hej Kasper.andreasen

Vi ændrer som udgangspunkt ikke faste IP adresser, medmindre politiet beder os om det.

Özcan, Yousee Forum Team
Hej Özcan

Efter I har skiftet min IP-adresse ud med en anden, har jeg bøvl med loginforsøg på min NAS. Kan der ikke gøres noget ved det?
Badge +2
Det er desværre ikke noget vi rigtigt har support på, da dette er et bruger til bruger forum, så håber jeg at der er andre herinde, som kan hjælpe.

Özcan, Yousee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du kan logge på din NAS fra Internet via åben(e) port(e) i din router, så kan andre også forsøge sig. Du kan måske i din NAS slå noget "white list IP" til. Så det f.eks. kun er IP adresser fra din arbejdsplads, som kan logge på din NAS fra Internet.
Det er bare ærgerligt, at 3890 omskriver source ip, så man kan ikke filtrere med den indbyggede router. 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Korrekt hvis trådstarter har en 3890, men problemet varer forhåbentligt bare til næste opdatering!
Omdømme 7
Badge +7
Lease time på en IP adresse er 72 timer for os, som IKKE har fast IP. Det kan ikke betale sig, at betale for fast IP hos YouSee, da den dynamiske IP er meget fast. Den skifter kun ved skift af router eller router slukket i mere end 72 timer. Selv efter 72 timer vil man ofte får den samme, da DHCP serveren vist skal forsøge. at give en given MAC adresse den samme IP adresse, så lange den kan.
Synes nu I har ansvaret for dette. Det er jer, der for noget tid siden, gav mig en ny IP-adresse. Det er ikke noget jeg har bedt jer om at få. Tidligere havde jeg ingen problemer med min IP. Og jeg har intet ændret i min opsætning.
Synes I fralægger jer alt ansvar.

Det er desværre ikke noget vi rigtigt har support på, da dette er et bruger til bruger forum, så håber jeg at der er andre herinde, som kan hjælpe.

Özcan, Yousee Forum Team
Mon man kan tillade MAC adresser istedet?

Hvis du kan logge på din NAS fra Internet via åben(e) port(e) i din router, så kan andre også forsøge sig. Du kan måske i din NAS slå noget "white list IP" til. Så det f.eks. kun er IP adresser fra din arbejdsplads, som kan logge på din NAS fra Internet.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror du har fået en ny IP, som bliver voldsomt scannet ude fra. Den har måske været hacket på et tidspunkt hos en anden kunde . Det er ikke YouSee problem en anden kunde måske har haft dårlig sikkerhed. Jeg synes dog de skal tilbyde dig en anden fast IP. Jeg vil anbefale dig at opsige din faste IP adresse. Så vidt jeg husker kan os med halv faste IP adresser skifte ved at genaktivere vores router, hvis vi er uheldig at få en dårlig IP adresse (f.eks. en som står i en række spam filtre).

Det kunne være fint, hvis man f.eks. kunne bruge sin bærbares MAC adresse ude i byen til at sortere ud fra, men den går desværre ikke.
Konklusionen på dette må være, at det er slut med fast IP hos YouSee, så hvis du er ny kunde eller har fast IP hos Yousee, så sig skidtet op og spar de 49 kr. om måneden. Det virker!
Ja, spar pengene og få næsten fast ip alligevel. Den jeg har nu har jeg haft siden april. Jeg fik en ny på grund af deres ombygning. Den jeg havde før, havde jeg 3+ år.

Besvar