netværks forbindelse / navn skiftede pludselig af sig selv | YouSee Community
Spørgsmål

netværks forbindelse / navn skiftede pludselig af sig selv

Hejsa, i går da jeg sad ved min stationære computer hvor jeg dagen forinden havde lagt windows 10 på skrev min Avast virus skanner pludselig at jeg havde oprettet forbindelse til et nyt netværk. Tjekkede så hvad der stod og kunne se at der nu var et nyt navn, samme når jeg kiggede under enhedshåndtering og netværkskort så havde den nu fået nyt navn. Det undrer mig lidt, inden havde den samme navn som på min anden computer, de kører nemlig med samme bundkort / mærke, kun model nummeret som er forskellig, men næsten det samme. Det er et ASRock bundkort. På den ene PC står der realtek pcie gbe family controller ved netværket / netværkskortet. På den anden maskine hed den også det i starten men skiftede så i går pludselig til dette navn “broadcom tm gigabit ethernet”

Jeg kan se at de begge er drivere der kan bruges til ASRock bundkortet men undrer mig bare hvorfor den pludselig skiftede navn af sig selv. Kan den ha opdateret nogle drivere af sig selv og derved skiftet navn? Synes ikke jeg kunne se at den skulle ha opdateret noget. Dog lå der en opdatering i windows update til realtek som jeg hentede og indtallerede, dog stadig samme navn under netværk når jeg kiggede bagefter, undrer mig bare over den selv skiftede navn og håber ikke det er noget der betyder noget. Jeg har stadig den hastighed på forbindelsen som jeg skal have så det er fint. Man blir bare mistænkelig når den pludselig skifter på den måde. Computeren kører med fast kabel så ingen wifi der.

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej Tom-H

Jeg kan se, at du ikke har fået et svar her, så jeg prøver lige at skabe lidt gang i tråden :) 

Umiddelbart så tænker jeg, at det skyldes at Windows 10 har fundet en anden og måske bedre driver til dit netkort. 

Så længe du ikke oplever en forværring efter skiftet, så tænker jeg ikke, at det betyder så meget, men måske der sidder en bruger med et andet input? :) 

Hej Tom-H

Jeg kan se, at du ikke har fået et svar her, så jeg prøver lige at skabe lidt gang i tråden :) 

Umiddelbart så tænker jeg, at det skyldes at Windows 10 har fundet en anden og måske bedre driver til dit netkort. 

Så længe du ikke oplever en forværring efter skiftet, så tænker jeg ikke, at det betyder så meget, men måske der sidder en bruger med et andet input? :) 

Ja det kan godt ske det bare er windows der selv har fundet en anden, jeg opdagede det kun fordi min Avast pludselig skrev jeg havde connected til nyt netværk. Min anden computer har nemlig ikke skiftet (endnu) så ja tænker ikke det er noget farligt og hastigheden er fin :)

Besvar