Spørgsmål

Netgear CG3000 pludselig ikke godt nok til min forbindelse.

Hej,

Siden fredag 05.05.2017 har mit internet (120/10) været noget sløjt.

(og lad mig starte med at sige - NEJ jeg har ikke ændret/tilføjet/flyttet noget hardware eller software, og kører ikke over WIFI, men kablet).

Tidligere når jeg har kørt hastigheds tjek, så har forbindelse kunnet yde 100% og været fantastisk stabil. Men nu kan den max trække 3down / 12up.

Tænd/sluk af modem er prøvet - 1 minut samt natten over i ca. 8 timer. Sidstnævnte så kommer hastighed op på ca. 55-60% af det maksimale, men i løbet af få timer, så er det nede på 3/12 igen. Og ikke stabilt nok til at spille online spil. Ping der normalt ligger på 8-10 ... er oppe på omkring 80-100.

Efter samtale med teknisk support, så har de forsøgt at skifte kanal og de sædvanelig tænd/sluk/flyt udstyr etc. Uden forbedring.

Til sidst siger de, at mit modem Netgear CG3000 ikke længere kan trække min hastighed, da de i nyere tid har lavet nogle ændring??? Hvorfor har jeg så ikke fået nyt modem før dette? Og nyere tid?? Som i sidste fredag 05.05.2017?

Ville være rart med proaktiv service og kvalitet når Yousee ændre forudsætning for at deres udstyr kan virke, og sørge for at kunden forbliver uberørt af dette.

Besked 07.05.2017 er at jeg tidligst får et nyt modem 17.05.2017 .... det er sku bare ikke godt nok.

Andre der har lignende oplevelse med deres modem? En midlertidig løsning?

God dag til alle.

Mvh.
Michael

10 Kommentarer

Hvordan ser modemmets signalværdier ud?
Lamperne på fronten?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, du skal logge på routeren.
Og under hvilken "fane" finder jeg de relevante informationer?
Omdømme 7
Badge +7
Sikkert noget med "cable". SNR (Signal Noise Ratio) skal være 31 eller højere.
Omdømme 7
Badge +7
"Cable Connection" hedder det i min Netgear C6250.
Ok - Jeg tjekker og kommer retur.
Hej,

Undskyld først kommer retur nu .

Yousee fandt hurtigt et nyt modem til mig efter noget brok - Sagem Fast 3890.

Nu er hastigheden fin når jeg måler den på diverse sider på nettet.

MEN ... streaming fra PC/IPAD etc. overnetværket til mit Samsung TV (2016) er helt fucked nu...ca. 15-20 minutter inde, så falder streamingen ud, og man skal starte forfra.

Diverse online spil klager over ustabil forbindelse og høj ping.

Andre der oplever dette?

Skal man inde og justere lidt selv på indstillingerne i modemmet?

Har læst lidt på forum at flere døjer med disse nye modems.

God dag til jer.

Mvh.
Michael
Omdømme 7
Badge +7
Hej Michael

Lige for at få fulgt op her, så vil jeg høre om du stadig oplever udfordringer med din forbindelse?

Jeg kører selv med Sagem Fast 3890 og oplever ikke umiddelbart problemer med at streame og spille. Du burde heller ikke skulle ændre noget i modemmet for at få en stabil forbindelse.

Er det både trådløst og med kabel at det driller?
Hej Kasper,

Streamer og spiller primært over kabelt netværk.

Nyt modem har bragt hastighederne tilbage, men oplever stadig problemer:

Bl.a. World Of Warcraft og Star Wars Battlefront kæmper lidt med at holde forbindelsen til respektive servere, og oplever bl.a. også lag/høj ping og latency.

Streaming fra windows PC til samsung smart tv (2016 model) virker ikke - 15 min. streaming og forbindelsen ryger.

Ovenstående problemer eksisterede ikke med mit gamle modem, og alt kørte upåklageligt.

Jeg har prøvet at sluk/tænd det nye modem samt både reboot og reset det nye modem, men lige lidt hjælper det.

Nogen gode råd/ideer?

Besvar