Svar

Netgear CG 3000: Højfrekvente internet udfald

Igennem de seneste 18-24 måneder har jeg alt alt for tit oplevet af miste internetforbindelsen, oftest trådløst men også kablet. Sidstnævnte også i scenarier hvor udstyr har været tilsluttet direkte til routeren (for at udelukke at der har været tale om fejl relateret til switch eller kabling/kabel).

Størstedelen af opkoblede devices (telefoner, Ipads, bærbar PC) har været tilsluttet trådlåst, men i i en længere periode var jeg nød til at lade den bærbare være tilsluttet via kabel, da oplevelsen var at der var længere imellem at forbindelsen blev mistet. Man kunne således opleve at trådløse devices havde mistet internetforbindelse men der kunne arbejdes videre på den bærbare.

Routeren har mig bekendt efterhånden en del år på bagen.
Signalet leveres via fiber.

For 5-7 måneder reduceredes omfanget fra at være højfrekvent med peak omkring midnat til måske at ske 1-2 gange i løbet af dagen. Nu er problemstillingen på vej tilbage i samme omfang :-(

Nogle gange kan problemstillingen "løses"umiddelbart ved at slukke router, blot for at genopstå kort tid efter.

Det er naturligvis ikke tilfredsstillende på nogen måde, hvorfor tiden nu er moden til udbedring/stabilisering. Det vil jeg gerne have hjælp til :-)

Pft
icon

Bedste svar af Forummanden 6 februar 2019, 12:37

Som du skriver, så er CG3000 en dinosaur. I det tilfælde plejer Yousee at ombytte med et smil til en nyere model, hvis du gerne vil prøve det.
Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Netgear 3000 er en kabeltv router (coax) og ikke fiber. Min mor bruger den også, og hendes har fungeret fint i mange år. Virker genstart med at slukke og tænde router ikke, så er næste trin at nulstille den.
Tak for feedback :-)

Jeg kan ikke gennemskue om det at nulstille routeren vil løse problemstillingen og om i så fald der er behov for at genskabe diverse indstillinger. Vil YouSee fra centralt hold kunne nulstille og genskabe nødvendige indstillinger?

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på signalleverancen og evt. konvertering, ud over at den eneste form for signal til tv/bredbånd leveres via fiber (coax kabel (telefoni) blev i sin tid kappet over af en sulten gravemaskine) 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Det er længe siden jeg har været inde i en Netgear 3000 router, men jeg kan på nettet se, at der bør være en funktion som hedder "Backup Settings" under "Maintenance" (hvis ikke YouSee har fjernet funktionen). Jeg ville dog selv skrive dem ned på papir også for en sikkerheds skyld.
Som du skriver, så er CG3000 en dinosaur. I det tilfælde plejer Yousee at ombytte med et smil til en nyere model, hvis du gerne vil prøve det.

Besvar