Spørgsmål

Net forbindelse på 1 sal

Min router står i stuen og min søn stationære skal kobles til på 1 sal den er ikke trådløs . Hvordan gør jeg det uden at skulle trække 20 m kabel derop ?

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Dertil vil Homeplug være egnet, husk at den samme fase (sikringsgruppe) skal anvendes til begge enheder for at det virker.
Ok mange tak . Så den kan bare sættes i stikkontakt i samme gruppe ? Hvor kan den købes og hvad koster den ?
Omdømme 7
Badge +7
De fås diverse steder i faghandlen til diverse priser. https://www.avxperten.dk/powerline-adapter/1200-mbps-homeplug-ethernet-saet-2stk-nm.asp?gclid=Cj0KCQjw6rXeBRD3ARIsAD9ni9DB1f_9ZIgkp9B5YW2zSxzy5mBDGIZEOOP1wzpi_uULFuAVcsaJpisaAnWXEALw_wcB
Super tak ,nu spørger jeg nok dumt man kan ikke gøre det igennem homeboksen vel ?
Omdømme 7
Badge +7
Den ene Homeplug tilsluttes Modemmet, den anden til den enhed der skal have netforbindelse.
Den du linker til er på 1000 mbps er det fint når han spiller spil som fortnite ? Kan se de også har en på 1200 er det bedre ? Og bare for at være sikker,jeg har sådan en trådløs Yousee box til tv med internet stik i, man bruge den istedet ?
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo 1Gbit, så høj en forbindelse har du næppe.
Hvad er det med TV boksen.?
Ok tak . Altså jeg har jo en you see boks i stuen der er koblet til routeren . Sådan en boks har jeg også på 1 sal så jeg kan se tv trådløst . I boksen sidder et net stik så spørgsmålet er om man kan koble sin stationære i det stik i boksen på 1 sal i stedet for at købe home plug?
Omdømme 7
Badge +7
Den forbindelse er til kabling i stedet for Wi-Fi.
Kan jeg så sende trådløst internet fra tv boksen i stuen der er kablet til routeren til tv boksen på 1 sal og kable min stationære til stikket i tv boksen på 1 sal ?
Omdømme 7
Badge +7
Som skrevet, den tilslutning er til hvis ikke den er på Wi-Fi.
Ok så det kan jeg ikke . Tak for svar

Besvar