modem virker ikke når jeg montere det i en antenneforstærker | YouSee Community
Svar

modem virker ikke når jeg montere det i en antenneforstærker

Jeg har lavet nye antennekbler i de forskellige rum, købte en antenneforstærker, fra triax godkendt til yousee. Mit problem er at når jeg montere, modemet til forstærkeren virker det ikke, det blinker i upstream... 

Nogen der har nogen ide til hvad der er galt

icon

Bedste svar af Radiomanden 8 januar 2020, 21:35

Den har ikke returvej, med andre ord den er kun til TV, ikke Data.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det er sandsynligt så ikke en forstærker med returvej.

Det er en triax IFA 388.

Omdømme 7
Badge +7

Den har ikke returvej, med andre ord den er kun til TV, ikke Data.

ok synes bare at der står man kan tilslutte internet til den 

Omdømme 7
Badge +7

Det er ikke nævnt i databladet/installation vejledning, kan heller ikke se en tilslutning mærket Data.

Omdømme 7
Badge +6

AV Connection skriver også direkte om 388’eren og dens lillebror 384’eren, at de ikke har returvej.

Hvis du har købt den hos avXperten, så mja, de ved i virkeligheden ikke en skid om alt det grej de sælger, for her har jeg set at de påstår at den er Docsis 3.1 godkendt og derfor kan bruges til YouSee’s 1000 Mbit internet, selv om at den overhovedet ikke har nogen returvej og derfor er totalt ubrugelig til internet forbindelser via coax.

Det anbefales, at man kobler modemmet ind foran forstærkeren. Dermed slipper du også for at tænke på det med returvej. Triax har heller ikke lavet en forstærker, som understøtter det nye giganet.

Du kan bruge en fordeler som denne foran forstærkeren.

Hvis du har købt den hos avXperten, så mja, de ved i virkeligheden ikke en skid om alt det grej de sælger, for her har jeg set at de påstår at den er Docsis 3.1 godkendt og derfor kan bruges til YouSee’s 1000 Mbit internet, selv om at den overhovedet ikke har nogen returvej og derfor er totalt ubrugelig til internet forbindelser via coax.

Ja, den har de misset. Forstærkeren har fået den nye Yousee-godkendelse, så de har nok tænkt, at man så også kan koble modemmet på den.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @kp150279 

Jeg har markeret Radiomandens svar som bedste svar :) 

Besvar