Svar

Mobilt bredbånd i udlandet

Har lige modtaget besked fra YouSee - efter 11/6 kan jeg ikke anvende mit mobile bredbånd i udlandet! Ringede og fik bekræftet at YS ikke har noget alternativ!!
Jeg skal være i Norditalien i et feriehus uden Wi-Fi i en uges tid og SKAL kunne bruge min PC på nettet. Hvad gør en klog?
icon

Bedste svar af Kasper 24 maj 2017, 12:03

Hej KurtSkjold

Kom du frem til en løsning? 🙂

Ellers kan du overveje vores mobilabonnementer med datadelingskort.

Du kan se oversigt over dem her: https://yousee.dk/mobil
Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

Nu er jeres svar jo to år gamle; men så vidt jeg kan læse mig til, så gælder det forsat - utroligt her i 2019.

Jeg arbejder i Tyskland 2 - 3 dage om ugen og har ikke anden mulighed end at bruge min mobil som Hot-Spot, og det er da ikke særligt smart, når jeg betaler for mobilt bredbånd.. Kom nu ind i kampen YouSee.

Er der nogen i dette forum der ved, om der er konkurrenter, der har mobilt bredbånd med en løsning?

Mener du ikke Mobil Data? Mobilt Bredbånd er noget helt andet der kræver en stationær router og kan kun anvendes i Danmark.

Der skulle være minimum 10 GB mobil data tilknyttet til dit mobil abo som du kan bruge inde for EU om måneden, så jeg tror nærmere at det er fordi at din telefon automatisk vælger roaming hos det forkerte teleselskab, for det har jeg selv oplevet i Tyskland med at jeg stod med en stort set ubrugelig telefon, fordi at den valgte automatisk et netværk der bestemt ikke var roaming venlige.

Næste gang du er i Tyskland, så slå den automatik fra og søg manuelt efter netværk. Når den så har fundet en stavl forskellige netværk, så vælg TELEKOM. Det er Tyskland’s svar på TDC/YouSee og er det selskab hvor til min kendskab at roaming på fungerer bedst.

Omdømme 7
Badge +7

Så vidt vides, så er der på det område ens regler for alle udbydere, Mobilt bedbånd er kun til brug inden for landets grænser.

Nu er jeres svar jo to år gamle; men så vidt jeg kan læse mig til, så gælder det forsat - utroligt her i 2019.

Jeg arbejder i Tyskland 2 - 3 dage om ugen og har ikke anden mulighed end at bruge min mobil som Hot-Spot, og det er da ikke særligt smart, når jeg betaler for mobilt bredbånd.. Kom nu ind i kampen YouSee.

Er der nogen i dette forum der ved, om der er konkurrenter, der har mobilt bredbånd med en løsning?

Omdømme 7
Badge +7
Hej KurtSkjold

Kom du frem til en løsning? 🙂

Ellers kan du overveje vores mobilabonnementer med datadelingskort.

Du kan se oversigt over dem her: https://yousee.dk/mobil
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du er væk en uge, så kan der med Dataloftet på 10 Gb bruges 1,4 GB om dagen på Telefonen hvis der er 10 GB eller mere at bruge på den.
Tak til både Slangefar og Radiomanden.
Mit eksisterende mobile bredbånd indeholder 20 GB, og jeg må erkende at jeg undrer mig over at YS blot lakonisk meddeler at det ikke længere tilbydes i udlandet (pga. de nye roamingregler).
YS foreslog også at jeg blot kunne bruge mobilen som hot spot, men understregede at jeg hurtigt ville løbe tør for GB... Så det er ikke den optimale løsning for mig.
Jeg skal være på nettet i ca. 10 minutter hver dag og her have adgang til flere hjemmesider, down- og upload etc., så deeeet....
Omdømme 7
Badge +7
Husk der kan kun bruges den mængde Data der er i dit abonement, dog Max 10 GB.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan sikkert sætte din mobil telefon op som hot spot og bruge din PC gennem den. Det er noget dyrt med dansk mobil data i udlandet 😞 Skal du bruge meget data, bør du overveje et lokalt SIM kort.

Besvar