Svar

Langsomt internet

Jeg har over en længere periode haft problemer med mit netværk. Jeg spiller tit playstation, og det er her det går helt galt. Min såkaldt ping kan nå helt op på 1000 og derover, hvilket jo er alt for højt. Jeg har prøvet med både internetkabel samt trådløs, og ligemeget hvad er min forbindelse lort. Min lillebror oplever samme problem, og det frustrerer os virkelig meget.

Evt nogle det kan hjælpe?
Mange tak på forhånd!
icon

Bedste svar af Skovbye 12 december 2018, 16:23

Kan du skrive det sådan lidt mere forståeligt? Jeg er ik så kompetent inde for dette emne...
Se original

4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +4
Hej skovbye.
Først. glem Wifi når der skal games. Der skal ikke ret meget til at forstyrre Wifi (Wifi er kun en normal radiosender, og f.eks. Bluetooth, Babyalarmer, garagedøråbner, og andet med en radio sender på samme frekvenser.) Der er et par ting du kan teste:
1. Hvis du har en switch tilsluttet din router (en boks der udvider antallet af stik til netværk) sørg for at det IKKE er den billigste fra Bilka. Gerne en i den lidt højere ende, om den er managed, eller ikke, er op til om du vil styre noget i den selv. Især hvis der er flere der går på samtidig.
2. Kør en test mod f.eks. speedtest.net, især hvis linjen er langsom. Kør testen fra din PC, som er tilsluttet som du plejer at have den tilsluttet.
3. Kontroller om andre sider også har langsomme svartider. som f.eks. eb.dk, eller tv2.dk, eller andre sider der skal loade meget indhold (Reklamer..)
4. Hvis alt ovenstående ikke viser noget kan det jo også ligge ved, at der f.eks. er forbindelsen til den server du spiller på der er langsom, eller vejen hen til server (f.eks. TDC's forbindelse ud af Danmark, hvis det er en server der ligger i udlandet) Husk at hastigheden mellen to punkter i internettet ikke er hurtigere end det langsomste sted imellem de to punkter.

-Brian
Jeg vil lige høre nærmere... Jeg er udemærket godt klar over, at wifi ikke er den bedste løsning til internet for at game, men pt har jeg ikke mulighed for kabel der hvor jeg sidder... Ift denne såkaldt switch: kan man koble sig på den trådløst og kan du måske forklare lidt mere specifikt hvad det egentlig er den gør?

Tak på forhånd:)
Omdømme 7
Badge +7
En Switch er som en fordeler, har et RJ45 input og et x antal output, bruges hvis der ikke er mange RJ45 på Modemmet, der er som udgangspunkt 4 på You See Modems. Der kan også tilsluttes APer/extendere til en Switch.
Kan du skrive det sådan lidt mere forståeligt? Jeg er ik så kompetent inde for dette emne...

Besvar