Lancering af ny Sagemcom F@ST 5688AX 10 GPON GATEWAY - (802.11 AX) FTTH | YouSee Community
Spørgsmål

Lancering af ny Sagemcom F@ST 5688AX 10 GPON GATEWAY - (802.11 AX) FTTH

Omdømme 3
Badge +1
Hej @YouSee@Kasper@Stefan@Ozcan

Hvornår forventer i at det nye Sagemcom F@ST 5688AX 10 GPON GATEWAY bliver introduceret ?

Billede af den nye fiber gateway med WiFi 6 standard fra Sagemcom

Specifikationer

1. GPON to XGS-PON
  2. 4x4 11ax @2.4GHz
  3. 4x4 11ax @5GHz
  4. Tri-band band option

Link

https://www.sagemcom.com/broadband/broadband-solutions/fibre-gateways/fst-5688ax-10-gpon-gateway/

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det kan brugere næppe svare på, det kan kun You See, så det må være dem du skal stille spørgsmålet til.
Omdømme 3
Badge +1
@Radiomanden
Har nu delt indlægget på YouSee´s facebook side.
Omdømme 7
Badge +7
Der har jeg set, det er det bedste sted for et svar til det spørgsmål.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror ikke YouSee har særligt mange GPON kunder på trods af det er et ældre produkt. Langt de fleste fiber forbindelse er mig bekendt "point to point" (f. eks. det gamle DONG net) . Tiden er ved at løbe fra GPON (delt fiber med op til 64 kunder, som deler 2,4 Gbps). Nye PON teknologier er vej i stedet for og på coax alternativer som DOCSIS 3.1.
Omdømme 7
Badge +7
XGS-PON er vist nok 10 Gbps download, men stadig delt med op til 64 kunder. Hurtigste bredbånd til private (point to point) er pt. Gigabit.dk, som tilbyder 5 Gbps/5 Gps. Jeg har ikke hørt YouSee har XGS-PON forbindelser endnu.
TDC har fortalt, at de kommer til at satse stort på PON i fremtiden, dvs. delt fiber (billigere). XGS-PON er symmetrisk 10 Gbit/s.

Besvar