Spørgsmål

Kan modem kobles til alle antennestik (coax) med en stjerne fordeling ?

• 5 december 2019
  • 1 kommentar
  • 71 visninger

Vi modtager bredbånd/internet via en YouSee kabel ordning. I øjeblikket er det sådan, at man kun kan koble modemet til det antennestik (Coax), som er “hovedstikket”. Kan man lave et nyt “setup”, hvor man tager “indgangs-kablet” og fordeler signalet herfra, via en stjerne fordeling til alle antennestik, sådan så man kan sætte modemet ind i hvilket som helst af disse stik og samtidigt koble sit TV til alle stik ?

Hvis man kan, hvilket YouSee ready udstyr skal man så bruge hertil  ?

Tænker at det er noget med en fordeler, af en slags, hvis det da kan lade sig gøre. Men er det så også nødvendigt med en signalforstærker eller er det tilstrækkeligt blot med en fordeler ? - Og hvilken/hvilke bør man så bruge ?

Håber I kan hjælpe ;-)

Mvh Jette

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7

Hej Jette 

Velkommen på YouSee Forum! :relaxed:

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind. 

Det kan godt laves, men kræver nok ny kabling i husstanden. Umiddebart vil jeg mene, at der typisk er forstærker på sådanne typer installationer, men da jeg ikke er tekniker, kan jeg ikke svare med sikkerhed. Det afhænger også af, hvor langt der er fra fordeler til de forskellige rum. 

Det kan være nogle andre kan byde ind ellers kan du kontakte vores kundeservice på tlf. 70704040 for at høre nærmere om priser på teknikerinstallationer. 

Besvar