Kan jeg genbruge Yousee routeren? | YouSee Community
Spørgsmål

Kan jeg genbruge Yousee routeren?

Er netop flyttet og det nye sted er der beboernet. Der er et ethernet stik i væggen med en ipadresse til mig, og det er så ideen at jeg køber en ethernet router med WiFi og sætter i stikket.

Men jeg har en 6 mdr. gammel Kaon 3420 router stående som Yousee ikke vil have tilbage. Det er jo basalt set en ethernet router med WiFi.

Men kan jeg bruge den på mit beboernet? Fungerer routeren sådan helt stand alone, uden at den er forbundet med et yousee abonnement?

Det er jo et stykke hardware som Yousee har fået produceret, og jeg ved ikke hvor meget routeren er bundet sammen med Yousee’s platform. Kan routeren boote og fungere i sig selv, eller skal routeren eks. hente firmware eller konfig hver gang den booter? Og kan den det, hvis der ikke er et abonnement tilknyttet?

Har jeg en WiFi router eller en brevvægt?

Hilsen Niels

3 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2

YouSee lægger egen software på deres routere, og de begrænser funktioner i dem for at lette supporten. Jeg ville købe en anden router.

Omdømme 6
Badge +2

Kaon routeren kan du måske sælge til en YouSee kunde, som vil have en reserve router liggende. Der har været livlig handel med Netgear C6250 fra YouSee, når de ikke vil have dem tilbage.

Omdømme 7
Badge +7

Kender ikke Kaon routeren, men det er måske muligt at lægge Kaons oprindelige software på den. 

Besvar