IP fastnettelefon Sagemcom Fast 3890V3 | YouSee Community
Spørgsmål

IP fastnettelefon Sagemcom Fast 3890V3

Er flyttet og får internet fra TDC med et Sagemcom Fast 3890V3 modem. Har mit fastnetnr. hos en anden udbyder end TDC, fordi TDC ikke længere har en fastnettelefoniløsning uden månedligt abonnement - det har den anden, hvor jeg kun betaler for opkald og samtaler. Har sat min ATA-boks i en LAN port og så virker fastnettelefonien med en gl. trykknaptelefon. Spørgsmålet er hvordan jeg får fastnettelefonien til at virke ved at tilslutte telefonen direkte til 3890'erens telefonport, dvs. uden at bruge min ATA-boks? Skal jeg fx have en egentlig IP-telefon?

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
hej @carstenhl

Da du ikke har købet et tlf. abonnement via bredbånd hos TDC er 3890'erens telefonport lukket og slukket. Det vil derfor ikke være muligt at tilslutte telefon til denne port.

Hvis du vil benytte en ip-telefon via LAN porten skal du derudover selv hoste en PBX /SIP /VoIP server applikation, da jeg ikke mener TDC tilbyder denne service
Super - så gør jeg mig ikke flere anstrengelser men nøjes med ATA-boksen i en LAN-port.
Omdømme 7
Badge +7
Der fås naturligvis Telefoni via Modemmet det kræver at det oprettes og så tilsluttes telefonen til Modemmet, så kører det.
Fri tale til fastnet og Mobil Kr.99/måned. https://yousee.dk/fastnet/overblik.aspx
Tak for fastnetlink. Selvom prisen er attraktiv passer det dårligt med det nuværende forbrug som er væsentligt lavere. Så lige nu er løsningen at beholde min nuværende aftale og dermed ATA-boksen (mangler lige rent faktisk at tilslutte en telefon og se om SIP-trafikken kommer igennem). Kunne godt bruge en løsning fra Yousee med 0 i abonnement og betaling efter forbrug.
Omdømme 7
Badge +7
Det er længe siden at at et sådan abonement existerende, der betalte man Kr. 10/måned i linje leje og havde forbrug afregning.

Besvar