IP Adresse | YouSee Community
Spørgsmål

IP Adresse

Hej jeg har brug for lidt hjælp, har læst og set vids men intet virker.

Hvis man skal skifte sin IP adresse fra fx bans, Har en dynamisk IP så burde skifte. Jeg har læst hos yousee, hvis man slukker 5-10 min burde den skifte men det hjalp ikke. Prøvede også en nat heller ikke noget, men andre siger man skal vente 32 timer eller 72 før den skifter.

Har også prøvet i cmd ipconfig release og så renew virker heller ikke.

Men hvad skal jeg gøre? Kontakte yousee eller lave en VPN?

8 Kommentarer

tænker det samme, og tak for råd 😃
Omdømme 6
Badge +4
Hej xjacksonx
Det hjælper ikke noget at lave en DHCP server BAG routeren. (der hvor din PC sidder) det er, som jeg skrev, ikke din PC der skal skifte Adresse. Hvis du kører med en Global Adresse (En adresse der går direkte ud i det store WWW) så er det Routeren der skal skifte adresse. Der findes også mange udbydere der kører med Enterprise Class NAT (Det er vist ikke så udbredt at Yousee gør det, men mange andre udbydere gør det) Hvis det er tilfældet, så er det kun VPN der kan hjælpe. Under alle omstændigheder er det nemmest med en VPN.
skal jeg så lave en DHCP server inde i routeren eller vil en VPN være bedre?
Omdømme 6
Badge +4
Hej xjacksonx
Hvis du har en router, så hjælper Ipconfig Release, og renew på din maskine ikke. Det virker kun BAG routeren. For at hæve et ban, skal du jo have en ny IP på den offentlige side af routeren, så det er routeren der skal have en ny IP.
Selvom du slukker din router i 72 timer, eller mere, er det ingen garanti for at du får en ny IP. Det hele afhænger af hvordan DHCP serverer sat op, og mange opsætninger "cirkulerer" igennem deres DHCP scope (Det adresse område den kan tildele adresser fra). Hvis DHCP server har et tilstrækkeligt stort adresse område, vil du, selv efter DHCP lease er udløbet få SAMME adresse igen. Alt afhængig af om server har genbrugt den adresse. Det har jeg oplevet mange gange. Min egen DHCP server herhjemme, og den der er på mit arbejde virker på denne måde. Den på mit arbejde har et lease på 4 timer. og har omkring 1000 adresser i sit scope. Jeg har, selvom min arbejdes PC slukkes om natten, stadig samme IP som da router blev sat op.

Venlig Hilsen

Brian
er også en ny ip adresse men hvis det nu sker igen.
Omdømme 7
Badge +7
En ny router giver dig en ny MAC adresse. Det skulle gerne give dig mulighed for en ny IP adresse.
tror ikke jeg kan skifte MAC adressen, har kigget, har dog også fået ny router FAST3686. tror jeg må ringe til min internet udbyder.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, jeg mener lease time på IP er 72 timer. Du skal have router lukket så længe eller skifte router. Spørgsmålet er om du kan ændre MAC adresse, og derved få en ny IP adresse.

Besvar