Spørgsmål

Hybrid bredbånd

Jeg har fået det nye hybrid bredbånd, fordi selvom jeg bor midt på Frederiksberg, kan yousee kun levere 10Mbit!! Bredbånd via telefonstik.
Det nye hybrid bredbånd gør det ok, og leverer nu ca 30 Mbit (ikke meget, men dog bedre end tidligere).
Mit problem er så, at jeg kun kan koble ca 20 enheder på wifi, og det er for lidt. Jeg har computere, telefoner, ipads, sonos og smart Home strømstik. Jeg har brug for mere end de ca 20 enheder.
Kan der gøres noget ved det eller må jeg bare leve i et uland rent bredbåndsmæssigt midt på Frederiksberg.

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Afstand til central/fremskudt central og kvaliteten på kablet afgør hvor meget du kan få fra telefonstikket. Nogen har mulighed for "pair bonding" og kan derved doble den mulige hastighed ved at bruge 2 trådpar. Du må prøve at snakke med de andre beboere i ejendommen eller grundejerforening. Her gik vi sammen og spurgte forskellige udbydere og YouSee kom med det bedste tilbud.

Er den udleverede router ikke stærk nok, er der muligheden "bridge mode". Her indkøber man selv en stærkere router og sætter den efter YouSees. Går ud fra du har en Huawei HA35 router. I manualen beskrives "bridge mode" et enkelt sted, så det burde være muligt.
Tak for svaret. Jeg har dog ikke brug for pair bonding, vil bare have ordentligt internet midt på Frederiksberg. Der bør som minimum være Coax eller gerne fiber. Hvis andre lægger fiber, så er jeg væk fra Yousee så snart det kan lade sig gøre :-)
Vil en router i bridge mode give mulighed for at koble flere enheder på Wifi? Det ændrer jo ikke på hastigheden.
Omdømme 7
Badge +7
"Pair bonding" er blot et måske muligt alternativ til en "Hybrid router".

Routere kommer i forskellige styrker og du vælger så en med f.eks. mulighed for op til 50 trådløse enheder.

Vi har coax fra YouSee, men Andels.net er kommet ind i naboejendommen og tilbyder at lave en forbindelse til vores ejendom. Så bliver prisen 200 kr. om måneden for 200/200.

Besvar