forældrekontrol | YouSee Community
Spørgsmål

forældrekontrol

Hejsa
Jeg kæmper med at få opsat noget forældre kontrol på vores Wi-Fi. Yousee kundeservice er ingen hjælp. De vil kun lade mig brugen funktionen fra deres sikkerhedspakke, den er dog ikke nyttig her, da min teenager bare vil slette appen på hans mobil og den kan i øvrigt ikke bruges på PlayStation.
Lige nu har jeg tilkoblet ekstern router og forsøgt at slukke (eller gemme) WI-Fi fra mit yousee modem (sagemcom fast 3890) men for at være helt ærlig …… jeg forstår ikke meget af det jeg gør og er ikke rigtig inde i alt sådan noget her. Er der nogen der kan se hvad jeg egentlig har gjort ud fra vedhæftede billede?
Jeg forestille mig selv, at jeg har deaktiveret wifi fra modemet og altså lige nu er koblet på den eksterne netgear router..... og at jeg så herfra kan lave forældrekontrol???

kh rikke

14 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Du skal slukke for begge wifi frekvenser og aktiverer bridge mode fra Status > Bridge mode. Dernæst aktiveres din netgear router ved at gå ind på adressen https://aktiver.mitwifi.dk/
Jeg har gjort samme som på billedet, på begge frekvenser. Men ikke det sidste træk du henviser til. På min egen telefon kan jeg ikke længere se Yousee sagemcom adgangen men kun netgear adgangen ?
Hvad gør forskellen på det du linker til?
Jeg er lidt lost ?????
Omdømme 5
Badge +1
Det er ikke nok at slukke for wifi. Din YouSee router skal også i bridge mode med punktet Status og Bridge mode i routeren. Når din YouSee router er bridge mode, skal din netgear router aktiveres ved at gå in på adressen https://aktiver.mitwifi.dk/ med en browser,
Og det er blandt andet det jeg ikke kan finde ud af ….bridge mode.... Yousee vil IKKE hjælpe eller guide mig og jeg fatter intet af det ders tår når jeg logger mig ind på modemmet. Er ved at blive helt frustreret. LORTE lort (undskyld ………….)
Omdømme 7
Badge +7
Det er bøvlet med 2 routeren efter hinanden. Derfor sætter man YouSees router i bridge mode. Det kunne være fint at kunne sætte egen op alene, men det tillader YouSee desværre ikke.
Hvis ikke to routere efter hinanden er løsningen, hvad dælen skal jeg så gøre?
Omdømme 7
Badge +7
Flere kører med deres 3890 router i bridge mode, og der er meget hjælp at finde ved at finde disse tråde i dette forum med Google. Brug ikke forums søgefunktion, da den finder meget lidt.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis ikke to routere efter hinanden er løsningen, hvad dælen skal jeg så gøre?
Sætter YouSees router i bridge mode.
Jeg har kigge i forum og læst en hel masse, - jeg forstår bare ikke det der bliver skrevet. det er ren volapyk for mig. Derfor prøvede jeg bare at gøre et eller andet (som beskrevet i første omgang og vist på billedet)
Omdømme 7
Badge +7
Ud over bridge mode skal du også have din Netgear router aktiveret, så YouSee vil bruge den som router. Kan du ikke selv finde ud af det. Er der sikkert en i din omgangs kreds, som kan gøre der for dig.
Ja, det er nok der jeg skal efterlyse hjælp "on spot" :8:P
Omdømme 7
Badge +7
Har også en 3890 router, men har aldrig haft brug for Parental control. Det ser nu nemt ud at sætte op, når man har MAC adresser for børnenes udstyr. Husk tiden i 3890 kører vintertid.
Fandt en der kunne hjælpe, - men vi har nu ikke lige tænkt i vinter/sommer tid, - så TAK for den info 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Hej Rikshr

Jeg håber du vil markere det svar som bedst besvarede dit spørgsmål. Det gøres via knappen med samme navn 🙂

Besvar