Fejlsøge Sagem 3890 V2 | YouSee Community
Spørgsmål

Fejlsøge Sagem 3890 V2

Jeg oplever flere gange dagligt "spikelags", hvor svartiden stiger til 100-200ms i omkring 5 sekunder af gangen. Dette er et stort problem, i forbindelse med online gaming. Jeg har ovenstående modem, som er sat til bridge mode. Jeg har fejlsøgt på mit eget udstyr og installation, og sørget for at alt kører med seneste firmware. Mit bedste bud er derfor at det er modemmet eller forbindelsen til modemmet der er skyld i fejlen. Er det muligt selv at fejlsøge på det, eller er jeg nødt til at have Yousee i røret?
@Kasper

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har du husket at nulstille din 3890 og slukket for wifi i den, inden du satte den i bridge mode? Jeg ville f.eks. slå UPnP fra i 3890 selv om den er bridge mode. Softwaren i 3890 har YouSee ikke helt fået styr på endnu.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan logge på din 3890 i bridge mode med at bruge IP adressen 192.168.100.1.
Hej @Slangefar,tak for dit svar.
Mig bekendt, kan jeg da ikke ændre i selve opsætningen, herunder UPnP, efter den er sat til bridge?
Jeg kan da kun se informationer om min WAN forbindelse, og diverse logs.
Modemmet broadcaster ikke nogle SSID'er nu, så hvilken betydning har det at WiFi er deaktiveret, inden bridge mode bliver aktiveret?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har ikke selv logget på en 3890 router i bridge mode endnu, men det skulle kunne lade sig gøre på IP adressen 192.168.100.1. Det gælder om lade 3890 laver så lidt, som det er muligt. Hvis du ikke manuelt slår wifi fra inden du går i bridge mode kører det fortsat. Du forventer vist, at dit 3890 forvandler sig til et modem, når du sætter det i bridge mode, men her er softwaren desværre ikke særligt meget opdateret. Når YouSee begynder at bruge en ny router og omskriver softwaren, går der som regel lidt tid (opdateringer) før routeren bliver rimelig stabil.
Når først det er sat til bridge, kan de "bagomliggende" indstillinger ikke ændres.
Så jeg aktiverede routerfunktionen, og sikrede mig at både UPnP og wifi er deaktiveret, inden jeg satte den tilbage til bridge.
Når jeg pinger min gateway, er svartiden
Performance er desværre ikke blevet bedre. Fristes til at sige tvært imod.
Jeg må have yousee i røret, og se om jeg kan få byttet mit moden...

Besvar