Extender via switch | YouSee Community
Spørgsmål

Extender via switch

Skal have opsat en Extender som Acces Point. Kablet fra router via en switch til extender. Min switch er en: Edimax ES-3205P. Får ikke noget signal til extenderen, mens øvrige enheder på switchen fungerer udmærket. Nogen forslag til anden switch eller? Frits

6 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +4
Hej tdcfrits
Et par foreslag:
1. Har pu prøvet med et andet netværkskabel?
2. Har du kontrolleret at extender kan bruges som accesspoint?
3. har du kontolleret at extender kan kommunikere med kun 100 mb, som er max. hastighed for din switch?
4. har du prøvet en anden port i switch
5. har du prøvet extender direkte i router?

-Brian
Tak for dit svar. Ja, jeg har prøvet rigtig mange ting:
1: Extender virker med et 3 m langt kabel i switch, trådløs signal er ok med hastighedstest.
2: Lånt tester til PDS-kabel. Ok på både et 3 m og mit nye ca. 25 m kabel.
3: PC koblet direkte på nyt kabel der er forbundet til switch, hastighedstest ok.
4: Extender tilsluttes igen, pc kan 'se' det trådløse net, men ikke opnå dataforbindelse
Så jeg er egentlig ikke nået videre, udover at blive en del mere forvirret.
Fritrs
Omdømme 6
Badge +4
Hej igen..
Er det 25 m kable et du selv har sat stik på? og den tester du har testet med er det en"billig" udgave med lysdioder, eller er det en der f.eks. kan teste længde og kvalitet af hver leder? Sådan en som den her f.eks. https://www.pockethernet.com/ tester også kvaliteten af et kabel. F.eks. kan godt et kabel være skadet (ved f.eks. at være bukket for kraftigt meget hård 90 grader f.eks.) , og det er nok til at en enhed virker (pc) men en anden ikke (extender). Ved 100 mb bruges IKKE alle ledere
En anden ting kan være at tage extender og "Låse" den til 100 Mb fuld duplex, og derved "tvinge" switch til at låse sig også. Jeg har været ude for at 2 der kører autodetekt ikke har kunnet være enige om hastigheden.
Eller prøv en anden switch hvis du har mulighed for det f.eks. https://www.bilka.dk/elektronik/routere-og-netvaerk/routere/d-link-dgs-105---switch---5-porte/p/100250744 eller https://www.bilka.dk/elektronik/routere-og-netvaerk/routere/d-link-dgs-108---switch---8-porte---ikke-administreret/p/100250745 De er ikke dyre, men samtidig er de 1000 mbit switche. Jeg har f.eks. ikke haft en 100 mb switch i de sidste 10 - 15 år. Så er du fremtids sikret. hvis du f.eks. engang får 300/300 el. lign. der ligger over 100/100 ;)

-Brian
PDS-kablet har jeg selv monteret stik i den ene ende, med et professionelt værktøj, De enkelte tråde ligger pænt, og enderne ses i stikket. Tester er billigudgaven med lysdioder, elektrikeren havde ikke andet. Har tænkt på kabelproblemet, og overvejer køb af nyt kabel, men også evt. switch.
Hvordan 'låser' jeg min extener til 100 Mb. ??? YouSee Homebox Extender. Model AP4 100W-D79. Askey Computer. Købt i YouSee for 299 kr.
Frits
Omdømme 6
Badge +4
Jeg må ærligt sige at det ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om den model kan låses til 100. De modeller jeg har haft i kan låse Ethernet til specifik hastighed, de var så heller ikke branded med Yousee. Prøv at se om der kan stilles noget på Wired/Ethernet el. lign. på den du har. Jeg har selv fravalgt Yousee som udbyder af internet (Har stadig gammeldags telefon) da de ikke kunne levere det jeg efterspurgte, nemlig at have mit eget udstyr direkte på indgangen. og hastigheden var MEGET dyr ved yousee i forhold til hvad jeg nu har. (nu har jeg 1000/1000 for 299,- om måneden, og mit eget udstyr direkte på. Yousee kunne levere 100/50 for 459,-)

-Brian
Tak for dine svar. Jeg har købt et nyt PDS-kabel. Kr. 104 incl. GLS til pakkeshop. Extender virker helt OK, med kablet liggende på gulvet tværs gennem huset. Nu skal jeg så bare have kablet gennem diverse rør, og håber så det bedste. God aften.
Frits

Besvar