COAX TV modtaget via fiber forbindelse. Opgradering af PON converter? | YouSee Community
Spørgsmål

COAX TV modtaget via fiber forbindelse. Opgradering af PON converter?

Hej, I vores hus har jeg arvet en frankenstein opsætning som jeg aldrig havde set før … den predater vores køb af huset i 2015.

Vi har fiber ind til huset, og på indersiden går PON ind i en Yousee leveret boks. En Cisco Prisma D-PON ONT

Den har så en COAX udgang (kun DOCSIS 3.0 jfr hvad jeg kan finde på nettet) der går hen til en splitter der giver os tv og internet, som via en almindelig coax forbindelse. Og på sydsiden har jeg så et Sagen 3890 V2 fra yousee. Så fiber OG coax .. det er en fest hver gang jeg skal tale med yousee teknisk support …   Så har jeg naturligvis egen router og unifi AP og gigabit kablet netværk alle steder … 

Det fede er at vi på den måde har en klassisk kabeltv forbindelse der via loftet er forstærket op og sendt rundt til alle  rum  (dem der byggede huset om på et tidspunkt var meget grundige :-) )     Jeg syntes stadig det er federe end en tv boks og flere fjernbetjeninger. Men det er måske bare mig der er konservativ.

Så kommer spørgsmålet. Jeg kunne godt tænke mig at beholde tv via coax, men samtidig at få opgraderet forbindelsen til noget hurtigere end hvad docsis 3.0 undertøtter (den giver kun 200 Mbps op).  Er der nogen der har talt med yousee om sådan en sag?   Eller er der nogen her der har erfaring med et lignende setup?    Har talt med yousee salg og teknisk support, men de forstår ikke helt dette setup. Sygt man skal bede community om råd, men sådan er det nu bare …

3 Kommentarer

Efter en lang snak med Yousee … (alle snakke med YouSee er lange, når man i deres system står som en COAX kunde, men i virkeligheden kommer ind via fiber )   så har jeg lukket mit bredbånds abonnement, men beholdt fiber→ coax som en ren TV forbindelse. 

I sidste uge fik jeg installeret Fibia via min fiber #2  (Det er åbenbart normalt at man trækker to fiberforbindelser til folks huse - det vidste jeg ikke), så nu har jeg fiber internet, via Fibia/Waoo og tv via Yousee.  Så det kan åbenbart lade sig gøre.

Vi har fiber TV og bredbånd via Yousee. Det har desværre betydet, at vi ikke kan sende TV signalet rundt gennem husets eksisterende COAX stik. Derfor er vi tvunget til at have en TV boks ved hvert fjernsyn. Vi savner er Fiber router, som kan sende et COAX signal rundt i huset. Findes den løsning?

Ring og bed om sådan et produkt som jeg har. Som jeg forstår har de det stadig men det er ikke noget de aktivt sælger. Så et dpon modem der laver det om til et coax signal og så et delefilter der giver dig tv via coax, og det andet kabel ind i et klassisk coax modem.

Besvar