Acces point med mange enheder | YouSee Community
Spørgsmål

Acces point med mange enheder

Hej
Vi har problemer med at vi bliver smidt af vores wifi net hele tiden.
Desuden mangler vi signal nogle steder i huset.
Vi har ca. 17 trådløse enheder på. Kan der være noget med max. 10 enheder på vores
router? Routeren er en Netgear C6250.
Jeg har mulighed for at få et Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO acces point, kan
det bruges, hvis man slår wifi fra i routeren og kabler imellem dem? hvis
ikke hvad foreslår i så?
Jeg har vist kun 2 lan porte i routeren men vil gerne have mit acces point, min yousee box og 6 netværks stik fortrådet, så tænker jeg skal have en switch men hvilken?
Vi har en 300/60 forbindelse.
De 6 pds stik i huset er til nogle fjernsyn, og børnenes computere hvor der spilles en del.
Tak for hjælp.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ubiquiti er rigtigt godt udstyr.

Du skal ikke slå wifi fra i routeren. Wifi skal hedde det samme og have samme kode i access pointet, som du har i router. Det er dog vigtigt, at de ikke bruger samme kanal (så de ikke generer hindanden). Bruger du 2,4 GHz wifi bør du bruge kanal 1, 6 eller 11, da det er rene kanaler (de overlapper ikke).

Jeg har selv en C6250. Vi har dog ikke så mange trådløse enheder, og jeg kan ikke umiddelbart finde noget om et maksimalt antal wifi brugere.

Da du har 300 megabit fra Yousee, så husk at købe en gigabit switch.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at skifte kanal på dit wifi. Flyt så meget du kan over på 5 GHz, hvis du bor i lejlighed (selv om det ikke rækker så langt som 2,4 GHz).
Hej
Har nu fundet lidt dokumentation på det med de max 10 enheder.
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/opsaet-dit-yousee-bredbaand/netgear-c6250
Jeg ved ikke om jeg stadig er låst på antal ender selvom jeg får et Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO acces point?
Er der noget med kanaler på 5GHz jeg skal være opmærksom på?
Tak for super hurtigt svar
Omdømme 7
Badge +7
Det var godt nok et lavt tal Yousee sætter på deres router. C6250 er ikke nogen stærk router, og jeg vil tro, at Yousee derfor anbefaler 10 på wifi, så der er på den sikre side. Wifi kræver en del muskler fra router.

Nej, der er tale om yderligere "wifi muskler" i access pointet.

Hvis du har en android mobil eller tablet kan du installere den gratis app Wifi analyzer fra Farproc. Så kan du grafisk se hvem, som bruger hvilke kanaler på 2,4 og 5 GHz, og gå rundt i din bolig og måle signal styrke fra router (og dit kommende access point).

Du har meget trådløst udstyr og noget kan måske ikke (eller dårligt) på nogen af de kanaler som er mulige i Danmark. Så prøv dig frem. Igen 5 GHz rækker ikke så langt. Jeg plejer altid at vælge så lavt kanalnummer, som det nu er muligt ud fra wifi analyzer. Vi bruger her i vores lejlighed kun 5 GHz. Der er fyldt op her i ejendommen på 2,4 GHz. Kommer en nabo ind på "vores kanal" hører de fra os:D
Omdømme 7
Badge +7
Vi havde problemer med at C6250 genstartede på et tidspunkt. Det viste sig at vores antennekabel ikke var høj frekvens tæt. Efter mobil telefoner er begyndt at bruge 800 MHz frekvens kan signalet komme ind som støj på et dårligt antenne kabel. Støjer løber så tilbage i kablet og får routeren til at genstarte.

Er der nogen i din hustand som bruger fildeling. Det er C6250 ikke specielt glad for. Fildeling åbner mange samtidige forbindelser og når antallet når et bestemt punkt genstarter C6250. Jeg fildeler en del open source software, og har været nødt til at begrænse lidt i fildelings softwaren af hensyn til C6250.

Besvar