Spørgsmål

YouSee YS4000 vs. Google WiFi

• 16 marts 2020
  • 1 kommentar
  • 140 visninger

Hej,

Før jeg beskriver mit problem, så lad mig lige starte med at fortælle, at min viden om netværk ikke er så stor, så hav det i tankerne, når I læser mit indlæg Embarrassed

----

Jeg er lige flyttet i et helt nybygget hus, og har i den forbindelse fået fiber bredbånd fra YouSee.

For at få en bedre WiFi-dækning i huset, så har jeg derudover investeret i Google WiFi.

Jeg har dog store problemer med, at få YouSee boksen til at virke sammen med Google WiFi. Jeg har været i dialog med YouSee, som informerer mig om, at når jeg kobler YouSee boksen igennem Google WiFi, så giver Google WiFi YouSee boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, når boksen skal hente tv-kanaler.

Hvis YouSee boksen er koblet direkte på YouSee routeren, så får boksen IP-adressen: 192.168.1.17, men hvis jeg kobler den via Google WiFi, så får den IP-adressen: 192.168.86.X.

Jeg kan desværre ikke give boksen en statisk 192.168.1.17 adresse, da Google WiFi kun vil lade mig ændre det sidste tal.

Kan se i Google App-en, at jeg kan ændre Google routerens LAN-adresse, som pt. hedder 192.168.86.1. Men hvis jeg forsøger at rette denne til 192.168.1.1, så melder app'en 'Subnettet overlapper WAN-adressen'. Kan se at under menupunktet WAN, så har den værdien 192.168.1.10.

Så hvordan får jeg løst mit IP-adresse problem med YouSee boksen, uden at skulle kable boksen direkte til YouSee routeren (hvilket stort set er umuligt)?

Kan jeg sætte min YouSee router i bridge mode, og så få lov til at ændre Google routerens LAN-adresse til 192.168.1.1?

På forhånd tak Smile

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7

Hej @valyc 

Jeg kan se du mangler svar her, så jeg byder lige ind. 

Der er noget med at Google Wi-Fi ikke understøtter IPTV (multicast data) og samtidig, så kigger boksen også på IP-adressen, som du også selv er inde på. 

Så det er desværre ikke en optimal løsning i forhold til vores tv-boks. 

Besvar