yousee mail via outlook 2019

Hej. Jeg har ikke kunde sende mail fra Outlook 2019, og har haft fat i kundeservice flere gange. Det startede midt i marts måned. Så sent som i går, havde jeg kontakt til kundeservice uden mit problem blev løst. Den første jeg talte med i kundeservice, ville have mig til at prøve, om jeg kunde sende mail via webmail. Det virker begge veje uden problem, men stadig ikke fra Outlook på min pc. Den sidste jeg talte med, kom med en lang søforklaring, at pop 3 server mail, var gammeldags, og ikke up to date mere. Jeg skulle bruge Gmail, eller lign. Det er bare ikke lige fedt, at få sådan en besked, når alt det jeg har tilmeldt min pop3 mail, ikke kan besvares mere. Kodeord er skiftet. Alle indstillinger er sat til div værdier, som Yousee har vist på deres hjemmeside under opsætning. Som midlertid løsning har jeg oprettet en ny Gmail konto, og inde på min Yousee webmail, under indstilling har jeg sat min Yousee mail, til at videre sende mail herfra til min Gmail konto. Det virker, men jeg synes at det er en dårlig løsning. Prøvede også igår, at oprette min Yousee mail, til Windows 10 mail, men det kan ikke lade sig gøre, grundet en fejl, som Windows skriver i fejlbesked. Så jeg betaler næsten kr.600.00 om måneden for noget som ikke virker, og jeg ikke kan få hjælp til. Det er bare ikke okay! Med venlig hilsen Rene’ Hansen

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er meget bøvl med You See mail, mange har problemer, har aldrig brugt det, kommer ikke til det, G mail, så virker det altid.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Hellebendix 

Jeg er ked af at læse, at du har problemer med din mailkonto i Outlook:frowning2:

Normalt burde det ikke være et problem, hvis kontoen er opsat på korrekt vis.

Det fremgår ikke af dit skriv om du får nogen fejlbesked eller fejlkode, hvilket er essientel information i forhold til, at få givet dig et godt og brugbart svar på problemstillingen.

Jeg vil anbefale dig at dobbelttjekke, at din konto er sat op efter forskrifterne - se de tekniske værdier her:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger

Hvis du er i tvivl om koden til din mailboks, så er der også en vejledning til at ændre denne, her:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

Jeg håber det hjælper dig med at få gang i din mailkonto igen.

Omdømme 7
Badge +7

Bruger kun YouSee mail til test og det har fungeret fint. Der er mange parametre, som skal sættes op med egen mail klient. Kunne ikke drømme om at bruge Gmail, da Google kigger med på din konto. Min hovedmail er Proton Mail. Her er man beskyttet af de skrappe regler Schweiz har omkring "privacy". 

Omdømme 7
Badge +7

Ja, får du nogen fejlmeddelelser? Og hvordan har du sat din Outlook op? (servere, porte, kryptering) 

Hej @Hellebendix 

Jeg er ked af at læse, at du har problemer med din mailkonto i Outlook:frowning2:

Normalt burde det ikke være et problem, hvis kontoen er opsat på korrekt vis.

Det fremgår ikke af dit skriv om du får nogen fejlbesked eller fejlkode, hvilket er essientel information i forhold til, at få givet dig et godt og brugbart svar på problemstillingen.

Jeg vil anbefale dig at dobbelttjekke, at din konto er sat op efter forskrifterne - se de tekniske værdier her:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger

Hvis du er i tvivl om koden til din mailboks, så er der også en vejledning til at ændre denne, her:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient

Jeg håber det hjælper dig med at få gang i din mailkonto igen.

Hej Kasper.

Tusind tak for hjælpen.

Det virker nu, efter det link du sendte til mig. Jeg måtte dog sætte port til udgående post til 110 og ikke flueben på Min server kræver godkendelse (SSL).

Jeg har min fars mail fra yousee på nu også. Han er meget syg, og bor på plejehjem, og jeg er værge for ham.

Forsat god sommer.

Hilsen René

Omdømme 7
Badge +3

Til orientering:  Har netop oprettet YouSee mail i den indbyggede mailapp i Windows 10, men som IMAP. Overhovedet ingen problemer, appen fandt selv de rigtige porte. Både indgående og udgående virkede. Da der blev brugt IMAP kunne den sendte testmail også ses i andre enheder, der var sat op med IMAP. Den kunne tillige ses i Webmail, i sendt-mappen.

Omdømme 7
Badge +6

Der er meget bøvl med You See mail, mange har problemer, har aldrig brugt det, kommer ikke til det, G mail, så virker det altid.

Ikke kun YouSee’s, men også TDC’s: asmtp.mail.dk

Ellers en jeg har brugt i årevis uden bøvl i Thunderbird, men login problemer er et jævnligt fænomen med den også.

Her i dag var der også problemer med den server, hvor jeg ikke kunne sende mails i en times tid, hvilket er ret træls når man har vigtige svar mails der skal returneres hurtigst mugligt.

Omdømme 7
Badge +7

Livet er for kort til at bøvle med You See mail, der er for mange diverse problemer, og det har der været meget længe. Det kan man også læse på You See FB side.

Besvar