Spørgsmål

Wifi virker ikke efter skift til arbejdsgiver betalt internet

Hej

Jeg har i dag fået aktiveret mit internet efter at jeg har fået arbejdsgiver betalt internet. Internettet virker med kablet, men ikke med wifi.

YouSee Servicetjek virker ikke og skriver at jeg skal prøve igen.

Når jeg prøver at oprette netværknavn eller indstille kanaler på MitYouSee, så får jeg beskeden:

“Opdatering af netværksnavn/netværksnøgle fejlede desværre...”

Jeg har prøvet at tage strømmen, samt at resette.

Er der noget jeg har overset? (wifi virker heller ikke på telefonen)

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der lys i Wi-Fi Dioden.? Hvis ikke, Log ind på Modemmet og se hvad status er på Wi-Fi.

Der er lys i

Efter skiftet kan jeg heller ikke længere benytte 192.168.0.1 til at log ind på modemmet. Faktisk ved jeg ikke hvordan jeg nu kommer derind.

Omdømme 7
Badge +7

Er der prøvet med en Wi-Fi analyzer for at se om der er signal fra Modemmet.

Hvordan gør man det?

Omdømme 7
Badge +7

Downloader en Analyzer App.

App’en kan godt se mit wifi signal både på 2,4 GHz og 5 GHz, men kan ikke forbinde til det.

Omdømme 7
Badge +7

Det skal den heller ikke, den bruges udelukkende til at se hvilke netværk der er og hvilken styrke de har.

Der bør ikke være problemer med at forbinde enheder til 2,4 Ghz, men der kan være det med 5 Ghz hvis det er på høje kanaler, alt under 100 bør der ikke være problemer med. Prøv at nulstille netværk på enhederne, og prøv igen.

Der kan skiftes kanaler/navn/adgangskode på Modemmet via Mit You See.

Som skrevet så kan jeg ikke skifte kanaler/navn/adgangskode på Modemmet via Mit You See. Jeg får beskeden “Opdatering af netværksnavn/netværksnøgle fejlede desværre...” eller lignende fejltype, hvor de beder mig kontakte dem eller prøve igen.

Omdømme 7
Badge +7

Så må der kontaktes teknisk support.

Omdømme 4
Badge +3

Hej @JonasR 

Hvis der ikke er fundet en løsning på det endnu, så vil jeg også foreslå at du kontakter vores support på 7070 4040, så de kan få det til at virke. 

Jeg fik kontakt til TDC Erhverv gennem YouSee som løste problemet. Der var sat noget Bridge mode på som der ikke skulle. 

Omdømme 7
Badge +7

Det må der på en måde selv have gjort, You See yder ikke support på Bridge, så det er næppe dem der har gjort det.

Jeg fangede ikke alle detaljerne, men nu er det løst.

Omdømme 7
Badge +7

Bridge bruges hvis man vil køre med egen Router på Modemmet.

Besvar