Svar

wifi Router 6D bridge mode

Hej 

Jeg har et problem med at få bridge mode til at virke på min WIfi router 6D hvor jeg skal ha en TP-Link ax5400 bagefter. 

Det storer problem er at jeg kan forstå på en masse tråde her inde at man skal ha aktiveret Mac adressen fra sin egen router (TP-Link) inde ved yousee eller gå ind på yousee.mitwifi.dk og aktivere den der. Og nu kommer problemet. Jeg har aldrig fået en aktiverings kode og jeg har ringet til tekniske support og de var ikke uddannet nok til hverken at kunne give mig en aktiverings kode eller aktivere min Mac adresse. 

Håber der er en her inde som kan hjælpe mig.

icon

Bedste svar af PeterA4 12 May 2022, 12:23

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Haves der TV levering, hvis ja, så kan du ikke bruge Bridge, da der så ikke kan ses TV på forbindelsen, kun via streaming, har du ikke TV, så kan du bruge din egen Router direkte.

Nope jeg har ikke tv udelukkende kun fiber net 1000/1000..  sætter jeg min router direkte i fiberen giver den ikke internet. Og det samme når jeg sætter den i bridge mode 😊

Omdømme 7
Badge +10

Det er muligt at bruge egen Router direkte, det har andre gjort, lige hvad der skal gøres vides ikke, men det kan andre svare på.

Tak☺️

Det er også det jeg har fået af vide at man kan så det er måske bare et spørgsmål om at finde ud af hvordan den skal sættes op 😊

Omdømme 7
Badge +10

Når jeg lige skriver @Kasper så får han en besked her til tråden og kan som han skrev give hjælp til det.

Mega fedt 👍 tak 🙏

Omdømme 5
Badge +9

Sæt din router i fiberbox Lan 1 og vælg VLAN id 101 i din egen router, så burde det virke.

Sæt din router i fiberbox Lan 1 og vælg VLAN id 101 i din egen router, så burde det virke.

Okay 👌 super det vil jeg lige prøve sener så melder jeg lige tilbage om det virker 😉

Omdømme 7
Badge +9

Hejsa 

I nogle tilfælde er man nødt til at lave VLAN-tagging, som der nævnes i tråden her. 

Nogle gange kan vi godt herfra lave det sådan, at du kan sætte din egen router direkte på ONT/fiberboksen, men det kommer an på infrastrukturen. Derudover, så udkobles muligheden for tv og telefoni på linjen ved denne manøvre. 

Det trådstarter beskriver i hovedposten er gældende for coax-forbindelser og de får som bekendt ikke D6 routeren. Så det du har læst vedrører ikke din forbindelse, som jeg læser det. 

Jeg håber du får det @HolmerA ellers må vi kigge på om vi kan få lavet løsningen til dig herfra. Kan vi ikke det, så er det VLAN-tagging, der er eneste udvej og det har vi ikke support på. 

Ha’ en god dag 😊

Hejsa 

I nogle tilfælde er man nødt til at lave VLAN-tagging, som der nævnes i tråden her. 

Nogle gange kan vi godt herfra lave det sådan, at du kan sætte din egen router direkte på ONT/fiberboksen, men det kommer an på infrastrukturen. Derudover, så udkobles muligheden for tv og telefoni på linjen ved denne manøvre. 

Det trådstarter beskriver i hovedposten er gældende for coax-forbindelser og de får som bekendt ikke D6 routeren. Så det du har læst vedrører ikke din forbindelse, som jeg læser det. 

Jeg håber du får det @HolmerA ellers må vi kigge på om vi kan få lavet løsningen til dig herfra. Kan vi ikke det, så er det VLAN-tagging, der er eneste udvej og det har vi ikke support på. 

Ha’ en god dag 😊

Hej Kasper 

Tusinde tak for det fine svar jeg fandt ud af det med VLAN ID løsningen, så nu har jeg kun min egen router på. 

Tak til alle for mega hurtig og brugbar hjælp 😊🤘 rigtig god weekend. 

Omdømme 5
Badge +9

Tusinde tak for det fine svar jeg fandt ud af det med VLAN ID løsningen, så nu har jeg kun min egen router på. 

Godt at høre du kom på problem frit 😄

Omdømme 7
Badge +9

Hejsa 

Ha’ en god dag 😊

Hej Kasper 

Hej @HolmerA 

Godt at læse og tak for din tilbagemelding! 😊

Jeg synes, at @PeterA4  fortjerner anerkendelse i form af hans svar markeres som bedste svar. Vil du markere det, hvis du er enig? Så får vi nemlig løsningen op i toppen af tråden her. 

God dag til alle.