Wifi hopper af, når jeg bruger min ny computer

Jeg har fået en ny bærbar computer Acer Aspire V5-122P.

Når jeg bruger den tidligt om morgenen eller sent om aftenen, hvor jeg er den eneste, der er "på", fungerer den fint. Midt på dagen, når der er gang i flere computere, og jeg tænder min ny, fungerer det måske et minut eller to, og så hopper wi-fi af, så hverken bærbar, iPad eller telefoner kan modtage signal.

Det skal måske nævnes, at foruden min ny pc, kører der to andre trådløse pc'er samt en stationær, som får LAN-forbindelse via strøm-nettet.

Jeg er i tvivl, om det er computeren, der er en fejl på, eller om det måske er routeren, der bliver overbelastet, eller....???

4 Kommentarer

Omdømme 6
Hej hårfager

Jeg kan ikke overskue din opsætning. Hvad mener du med, at der er computere som får LAN gennem strøm nettet? Er det noget du har adaptorer på?

Hvis det kun er ind i mellem, er jeg nød til at spørge, om I har naboer, som måske tænder for noget?

Vil du prøve at beskrive lidt nøjere?

Hilsen

På mit kontor har jeg routeren, R, som forsyner alle computere i huset med signal.

På kontoret er der to trådløse bærbare pc'er: A, som er min ny, og B, som er min kærestes.

På værelse 1 er der en trådløs bærbar pc, som vi kalder C.

På værelse 2 er der en stationær computer, D, som får signal via adaptorer (Sandstrøm 500Mbps)

Derforuden er der en iPad, E, Mobiltelefoner, F, G, H og I, som alle modtager signal fra R.

Om morgenen og om aftenen, når D ikke er på, fungerer alt trådløst udstyr perfekt.

Når D er tændt, og A ikke er tændt, fungerer alt trådløst perfekt.

Når D er tændt, og A tændes, fungerer det trådløse meget korvarigt, og så er der ikke noget trådløst signal i huset overhovedet. Hvis jeg genstarter routeren, er det trådløse signal der igen, men hvis A stadig er tændt, forsvinder det trådløse signal igen.

D får signal fra adaptor, og virker uanset hvad.

Er det mon computeren eller routeren, der er "noget galt med"?

Omdømme 6
Badge +1
Den maskine du kalder A - hvad er det for en?

Privat har jeg en D-link router. Det hele kørte fint i årevis. Så fik vi en I-pad i huset. De første måneder fungerede alt perfekt. Pludselig begyndte netop det du beskriver at ske når I-pad'en blev tændt. Sådan gik det så nogle måneder - og nu er det ophørt igen - lige så pludselig som det begyndte.

Uden at jeg nogensinde nøjagtig har fundet ud af hvorfor det skete.

Dog er der på flere internationale fora beretninger om lignende fænomener der alle involverer Apple produkter på den ene eller anden måde.

Min teori om min fejl er at der har været en fejl i Apples operativsystemer på et tidspunkt, og at de er rettet i en opdatering.

Men hvis det skulle være det samme ved dig skal A jo være en Apple :-)

Vh

Peter

Hejsa

Har oplevet noget ligende da konens mac begyndte på det samme. 

Har du prøvet at ændre kanal på din homebox. Jeg har ændret min frekvens lidt frem og tilbage, og nu er mit net stabilt.

Kig under homebox>>trådløst>>generalt 

Besvar