Svar

Wifi forbindelse

Jeg skal installere et overvågningskamera

under installationen opretter kammeraet en ny wifi forbindelse.

men denne forbindelse kan jeg ikke fastholde på min iPhone.

Wifi forbindelsen bliver ved med at hoppe tilbage på standard instilling -2.4G

Kan man oprette en sikker forbindelse på routeren “Homebox”

Jeg har prøvet at optimere routeren 

icon

Bedste svar af Persen M 23 februar 2021, 17:07

Prøv at fastlåse WiFi’en til en bestemt kanal i Homeboxen.

Der er en del udstyr der ikke bryder sig om automatisk kanal valg ved 5 Ghz WiFi og derfor er man nød til at fastlåse WiFi’en til at anvende en bestemt kanal i routerne.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

Der er en del udstyr der ikke bryder sig om automatisk kanal valg ved 5 Ghz WiFi og derfor er man nød til at fastlåse WiFi’en til at anvende en bestemt kanal i routerne.

Tak for alle de ind put jeg har fået det har hjulpet mig til at komme videre.

Jeg er en glad mand :-)

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Bruger1242 

Det lyder rigtig godt og tusind tak til @Radiomanden og @Persen M for deltagelse og hjælp i tråden:relaxed::muscle_tone1:

Rigtig god dag.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Pensionistjan 

Velkommen på YouSee Forum - tak, fordi du svingede forbi! :relaxed:

Jeg kan se, at du mangler svar her - så jeg prøver lige at sætte lidt fut i tråden. 

Desværre har jeg ikke viden og kendskab til produktet, og hvordan det smartest sættes op. Måske har producenten af produktet en form for support, hvis det er netværket, som kameraet udsender, der giver anledning til problemer. 

Alternativt, kan vi håbe, at en anden bruger sidder med et løsningsforslag i forhold til en anden måde, at lave en direkte opsætning på via Homebox.

Hvis du har fundet en løsning, så er du velkommen til at dele den med forummet:relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Persen M 

Tusind tak for dit input! :grinning:

@Pensionistjan - måske et forsøg værd? :relaxed:

Tak for info
Det kunne jeg prøve 

hvordan gør man det ? 
mvh Jan

Omdømme 7
Badge +7

Logger på Modemmet, så kan der manuelt vælges kanal og andre indstillinger på netværkene,

Omdømme 7
Badge +7

Hurtigt input! :grin:

Jeg vil anbefale at følge denne guide, da hvis man ikke har fået oplåst konfigurationen på modemmet ellers vil opleve, at ændringen går tilbage ved f.eks. en genstart af modemmet:
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/loes-problem/skift-kanal

I stedet for at klikke på “Start optimering”, kan man i stedet trykke på “Rediger” og vælge den ønskede netværkskanal og derefter slå Auto-funktionen fra. 

Besvar