Spørgsmål

Wifi Booster problem

Ved i om Yousee snart for styr på problemet med deres wifi boostere?? synes godt nok det er trist at man bruger så mange penge på noget hvor ens tlf og andre produkter bare bliver “smidt” uvilkårligt af nettet. Herefter skal man genstarte det igen. Sidst jeg talte med yousee havde de ikke nogen tidshorisont, men de kendte problemet. Nettet virker dog sjovt nok når man kører på gæstenetværket. Lidt spøjst.

33 Kommentarer

Hej 
Jeg har oplevelsen af, at jeres opdatering til 2.67.8 ikke nødvendigvis kun har løst problemer for os med WiFi boostere. Fra omkring februar 2020 er mine WiFi boostere begyndt at genstarte sporadisk. Nogle gange kan der gå et par dage førend de genstarter. Andre gange genstarter de umotiveret flere gange på en dag - også om natten, hvor de fleste produkter er i dvale. Jeg har tidligere talt med support, hvor vi blev enige om, at jeg skulle prøve at bytte rundt på boosterne, da det startede med kun at være den, der var tilsluttet router,en der var problemet, men nu er det begge, der giver problemer…
Jeg tvivler på, at begge boostere er mandags-produkter. Derfor har jeg mere en mistanke om, at det er en opdatering, der er årsagen. Eller det måske er en designfejl, der bliver værre med tiden, da de ofte bliver meget varme. Måske kunne det også være en grund til at de lukker ned?
De har begge fuld signalstyrke og overfører med omkring 1400 Mbps, så jeg tænker ikke det er dårligt signal, der er årsagen. Problemet var der ikke i starten, og de har stået samme tid siden første installation.
Hver gang én af dem lukker ned og genstarter, tager det lige lidt under 5 minutter førend de er oppe at køre igen. Derfor er det ualmindelig træls. Håber man kunne få lidt input her til en løsning?

Hmm… Lyder underligt, har ikke selv haft problemer siden sidste opdatering.

Aner ikke om det vil virke men du kan prøve at slå auto opdatering fra i indstillinger på nettet.. 

Men igen hvis mit virker uden at ændre noget burde dit jo også. Lyder mere som om det dit modem/router der skaber udfordringen.. 

Tak for input.
Jeg fik i november 2019 skiftet min YouSee-router til nyeste produkt (Sagemcom Pack F @ ST 3890 WE), samtidig med, at jeg fik disse wifi boostere, netop for at være sikker på ingen problemer. Og fra november 2019 til januar 2020, var der ingen problemer. Det var først i starten af det nye år jeg begyndte at opleve problemer med sporadisk genstart af min WiFi boostere. Derfor har jeg svært ved at se, at det skulle være min router, der skaber problemet.

Mit WiFi på routeren ér slukket, og har været det hele tiden. Derudover har jeg et par laptops og en HP-printer, der er trådet direkte til routeren, og her er der aldrig problemer. Så jeg er ret ovebevist om, at problemet er koncentreret omkring disse boostere. Nu har jeg prøvet at slå  Auto Firmware fra. Så må vi se, om det er den, der driller. Men du har ret i, at det virker underligt, hvis denne funktion skulle være årsag, hvis andre ikke har det.

Jeg fandt en systemlog oversigt. Ikke fordi den giver meget input, men jeg undrer mig over, hvad der er sket 7. maj 2020 på min enhed, for jeg har ikke haft kontakt med YouSee i længere tid, og det virker ikke til, at der er kommet en update fornylig? Uanset hvad, så kunne denne log måske fortælle noget mere, hvis opsætningen på loggen blev rettet? Er der erfaring med denne log-opsætning for der er mange parametre alene på opsætning af loggen?

System logs:
>>> May 7 22:18:07 [ 141] [wireless-1] [emerg] wireless_common.c[4152]::WlCommonWpsFetchConfig() PIN success at registrar mode, so do nothing!
>>> May 7 22:18:07 [ 141] [air_steer-0] [alert] air_steer_mngr.c[1123]::InitDaemon() Daeamon is already running
>>> May 7 22:17:37 [ 111] [air_steer-0] [alert] air_steer_mngr.c[445]::StartPlugin() Steer plugin(steer-plugin-bcmap) is started by manager with pid:steer-plugin-0
>>> May 7 22:17:32 [ 106] [wireless-0] [emerg] wireless_common.c[1241]::WlCommonIssueManagerApply() Wireless apply will be called in 1 secs
>>> May 7 22:17:31 [ 105] [air_steer-0] [alert] air_steer_mngr.c[1123]::InitDaemon() Daeamon is already running
>>> Jan 1 01:00:41 [ 42] [air_steer-0] [alert] air_steer_mngr.c[445]::StartPlugin() Steer plugin(steer-plugin-bcmap) is started by manager with pid:steer-plugin-1
>>> Jan 1 01:00:40 [ 41] [wireless-1] [crit] netlib.c[195]::_NetlibConfigureIface() cannot get ifflags of wds1.1!
>>> Jan 1 01:00:33 [ 34] [wireless-1] [emerg] wireless_common.c[1241]::WlCommonIssueManagerApply() Wireless apply will be called in 1 secs
>>> Jan 1 01:00:33 [ 34] [wireless-0] [emerg] wireless_common.c[1241]::WlCommonIssueManagerApply() Wireless apply will be called in 1 secs
>>> Jan 1 01:00:31 [ 32] [dhcps-0] [crit] netlib.c[297]::NetlibAddDelRoute() cannot del default route!
>>> Jan 1 01:00:22 [ 23] [wireless-1] [emerg] wireless_common.c[1241]::WlCommonIssueManagerApply() Wireless apply will be called in 1 secs
>>> Jan 1 01:00:22 [ 23] [wireless-0] [emerg] wireless_common.c[1241]::WlCommonIssueManagerApply() Wireless apply will be called in 1 secs
>>> Jan 1 01:00:19 [ 20] [bridge_vlan-1] [crit] netlib.c[195]::_NetlibConfigureIface() cannot get ifflags of br1.1!
>>> Jan 1 01:00:19 [ 20] [bridge_vlan-0] [crit] netlib.c[195]::_NetlibConfigureIface() cannot get ifflags of br0.1!
>>> Jan 1 01:00:17 [ 18] [wireless-1] [alert] wireless_mngr.c[272]::WlStartInst() Setting backhaul radio opmode to sta..wireless-controller will handle the rest!
>>> Jan 1 01:00:14 [ 15] [wireless-0] [alert] wireless_mngr.c[290]::WlStartInst() Disable 2G radio from the beginning. controller will manage its state!
>>> Jan 1 01:00:14 [ 15] [wireless-0] [alert] wireless_mngr.c[194]::WlStartInst() Daeamon event-dispatcher is started by manager

Omdømme 3
Badge

Hej 
Jeg har oplevelsen af, at jeres opdatering til 2.67.8 ikke nødvendigvis kun har løst problemer for os med WiFi boostere. Fra omkring februar 2020 er mine WiFi boostere begyndt at genstarte sporadisk. Nogle gange kan der gå et par dage førend de genstarter. Andre gange genstarter de umotiveret flere gange på en dag - også om natten, hvor de fleste produkter er i dvale. Jeg har tidligere talt med support, hvor vi blev enige om, at jeg skulle prøve at bytte rundt på boosterne, da det startede med kun at være den, der var tilsluttet router,en der var problemet, men nu er det begge, der giver problemer…
Jeg tvivler på, at begge boostere er mandags-produkter. Derfor har jeg mere en mistanke om, at det er en opdatering, der er årsagen. Eller det måske er en designfejl, der bliver værre med tiden, da de ofte bliver meget varme. Måske kunne det også være en grund til at de lukker ned?
De har begge fuld signalstyrke og overfører med omkring 1400 Mbps, så jeg tænker ikke det er dårligt signal, der er årsagen. Problemet var der ikke i starten, og de har stået samme tid siden første installation.
Hver gang én af dem lukker ned og genstarter, tager det lige lidt under 5 minutter førend de er oppe at køre igen. Derfor er det ualmindelig træls. Håber man kunne få lidt input her til en løsning?

Hmm… Lyder underligt, har ikke selv haft problemer siden sidste opdatering.

Aner ikke om det vil virke men du kan prøve at slå auto opdatering fra i indstillinger på nettet.. 

Men igen hvis mit virker uden at ændre noget burde dit jo også. Lyder mere som om det dit modem/router der skaber udfordringen.. 

Hej 

Omdømme 3
Badge

Ja, mit er lige gået ned for 4 gang, med 3 måneder mellem hver gang, så nu venter jeg 2-3 dage før en tekniker ringer og hjælper. Det er sku et lorte tidspunkt at gå ned på, når man skal arbejde hjemme fra. Hvordan kommer jeg ind og indstiller Band steering??

http://air4930.local/login.html

Ja, mit er lige gået ned for 4 gang, med 3 måneder mellem hver gang, så nu venter jeg 2-3 dage før en tekniker ringer og hjælper. Det er sku et lorte tidspunkt at gå ned på, når man skal arbejde hjemme fra. Hvordan kommer jeg ind og indstiller Band steering??

Omdømme 1
Badge

her køres der uden booster fra 1. sal til stuen 

har ingen problemer med wifi,,,  alle produkter får fuld signal selv iphone 11 på  5ghz

har flere  bokse til andre formål end yousee

har aldrig lag. har også mine egne booster til andre formål de skal aldrig flyttes for at opnå signal da de rækker 100m

Omdømme 7
Badge +7

Mine boostere er stadig ikke opdaterede, trods genstart flere gange siden januar. Hvorfor?

Hej Faksebugt

Opdateringen skulle være rullet ud til alle, så prøv gerne at kontakte vores support. Du finder deres kontaktoplysninger her.

Omdømme 3
Badge

Mine boostere er stadig ikke opdaterede, trods genstart flere gange siden januar. Hvorfor?

Når du genstart er det så “bare” tænd og sluk eller er det ved at resette dem ? 

Det gøres ved at holde den lille knap inden med en tandstik eller noget...

Omdømme 3
Badge

Fik den i nat, ved ikke det fordi jeg genstartet eller resættede hele “lortet”… Men i morges var de i hvert fald opdateret.. 👍🏼

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Jeg må lige korrigere mig selv i forhold til mit forrige svar:

Vi er gået i gang med at opdatere WiFi Boosterne og forventer at være færdige inden udgangen af januar måned. 
Der er desværre ikke et sted, hvor opdateringen kan hentes manuelt. 

Omdømme 3
Badge

Hej Alle 

Opdateringen skulle være rullet ud til WiFi boosterne natten til onsdag d. 15 januar. 

Hvis du ikke har modtaget opdateringen, så prøv at genstarte dine Wi-Fi boosters.

Det virker ikke her, ingen opdatering, hverken ved genstart eller ved at søge efter firmware på AirTies!

Er der en fil et sted så man selv kan opdater ?

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Opdateringen skulle være rullet ud til WiFi boosterne natten til onsdag d. 15 januar. 

Hvis du ikke har modtaget opdateringen, så prøv at genstarte dine Wi-Fi boosters.

Min siger: 2.55.2.6.425

Er det den nye der hedder 2.67.8 ?

Hej PW 

Ja, den nye version skal hedde 2.67.8.

Opdaterer de selv firmwaren? 

Jeg kan se at 2 af mine enheder er 2 67 8 og den sidste 2 55 2

Har samme problem med Samsung produkter, både TV og telefon. Det kunne de heller ikke løse.

Vores Apple produkter kører dog uden problemer.

Omdømme 3
Badge

Er den nye version frigivet? Fordi min har stadig den gamle version.

Nok ikke da min heller ikke er/kan finde en ny vertion.. 

Er den nye version frigivet? Fordi min har stadig den gamle version.

Omdømme 7
Badge +7

Hej PW 

Ja, den nye version skal hedde 2.67.8.

Omdømme 3
Badge

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Vi er bekendte med udfordringer på Wi-Fi Boosterne, og de forventes løst ved en opdatering inden januar er omme.

En midlertidig workaround er genstart af “hovedboosteren”, altså den første booster, der er sat til netværket. 

Jeg beklager generne mange gange. 

Hej @Kasper 

Har du et link til hvor man kan holde øje med om den er kommet og hvad den indeholder?

mvh

Peter

Hej Peter 

Det skal ses i WiFi Booster appen under Mit netværk → Enhedsdetaljer (Tryk på WiFi-booster tegningen) → Versión de firmware - hvor der skal stå: 2.67.8 udfor :slight_smile:

Hej Alle 

Vi er bekendte med udfordringer på Wi-Fi Boosterne, og de forventes løst ved en opdatering inden januar er omme.

En midlertidig workaround er genstart af “hovedboosteren”, altså den første booster, der er sat til netværket. 

Hej @Kasper 

Har du et link til hvor man kan holde øje med om den er kommet og hvad den indeholder?

mvh

Peter

Omdømme 3
Badge

Vi enige om dette er sidste Firmware ik? 

Januar 13/1-20

Omdømme 3
Badge

Hej Alle 

Lyder godt, man skal dog huske at hoved booster skal være inde for ca. 3 meter af din anden booster når du genstarter for ellers mister booster 2 signalet og kan ikke finde det igen. 

For mit vedkommende skal jeg så hente booster 2 fra 1 sal. Genstarte hovedbooster så booster 2 kan fange signalet. Når booster har signal kan jeg så sætte den op på 1 sal igen.. Lidt bøvlet. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Yousee`s Airteis app viser det hvis du går ind på de enkelte enheder (Frekvens) :-)

Besvar