Spørgsmål

Wifi booster

• 15 februar 2019
  • 1 kommentar
  • 319 visninger

Badge
Hej
Jeg har fået lavet et Mesh netværk - altså opsat en wifi booster. Min søn spiller PS4 på en kablet forbindelse direkte fra modem til PS4, et ret langt kabel. Forbindelsen er imidlertid så dårlig at han ikke kan spille fx Fortnite. På tirsdag opgradere vi forbindelse til 150 MB. Derudover bør vi måske prøve med et nyt kabel, men mit spørgsmål er nu: kan jeg tilslutte PS4 med kabel til den airtie (accesspoint) der er lige udenfor døren eller skal den kables helt op til modemmet??
Mvh
Louise

1 Kommentar

Omdømme 6
Badge +5
Hej Louise.
Først.. Bare det at sætte en booster op er ikke ensbetydene med at det er et mesh netværk. For at have et "mesh" netværk kræves min. 3 net enheder, der er egnet til mesh (mesh er en speciel termonologi, og man har IKKE et mesh netværk, bare fordi man har 2 eller flere extendere/ boostere tilsluttet sin router). Så tilbage til dit spørgsmål, Et langt kabel i netværk er 80-100 m. Alt der under er ikke noget problem hvis kablet er Cat5e, cat6, eller cat7 kabel (Det plejer at stå på kablet). Men umiddelbart er det KLART at foretrække kablet direkte i router fra Yousee, når der skal spilles. Vær også opmærksom på at Extender/Booster IKKE skal placeres hvor signalet er dårligt men hvor signalet stadig er fint. Dvs. Hvis man har et hus hvor der er dårlig dækning i den ene ende, så skal man IKKE placere Extender i den ende af huset hvor der er dårlig forbindelse, men midt i huset hvor signalet stadig er fin, og hvor booster/extender så kan sende dens signal mere kraftig til den fjerne ende af huset.. Det var lidt teknisk, men ordentlig Wifi konfiguration ER teknisk, uanset hvad Yousee, eller andre udbydere fortæller...

-Brian

Besvar