Svar

Wifi 6 router


Hvornår ser vi en router fra Yousee der er Wifi 6 kompatibel?

icon

Bedste svar af Kasper 9 November 2022, 13:45

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det haves ikke, hvornår det måtte komme forlyder der ikke noget om.

Omdømme 7
Badge +9

Man er lige begyndt at certificere wifi 6 udstyr. Man startede så vidt jeg husker september 2019. Jeg tror ikke YouSee vil tage f.eks. en Sagem router på før den er certificeret til wifi 6.

Omdømme 7
Badge +9

Sagemcom siger de har certificeret wifi 6 routere, men jeg ikke rigtigt finde noget relevant på Wi-Fi.org. Søgemulighederne kunne være bedre. 

Omdømme 6
Badge +7

Hej,

Hvis din PC ikke understøtter WiFi 6, så kan du ikke udnytte den ekstra hastighed. Og hvis du ikke har en 10Gbit linje, kan du kun udnytte WiFi 6 internt på dit netværk, hvis du vel og mærke har en server der kan 10 Gbit. På nuværende tidspunkt har jeg ikke WiFi6, men har alligevel 800 mbit ned til min bærbar (Det er IKKE Yousee udstyr, og min ISP er Hiper) det er med dette Accesspoint: https://unifi-hd.ui.com/ og dette accesspoint kan: 802.11ac Wave 2 MU‑MIMO. Alligevel får jeg 800 mbit. både internt, og eksternt. (Hele mit netværk er min,. 1000/1000 Fuld duplex. Link mellem switche, er 2 fiber linjer i LAG (Link Aggrigation). Hver af mine servere har min. 4 linjer af 1000/1000 i LAG. )

Husk nettet er ikke hurtigere end den langsomste forbindelse mellem din enhed, og din destinations server/enhed.

-Brian

Jeg bruger samme AP’er og har 1000/1000 det er hovedsageligt de nye sikkerheds features der ligger i Wifi 6 med WPA3 256bit AES og IoT password segmentering for bedre netværksbeskyttelse, der interesserer mig. naturligvis kan jeg gå igang med projektet ved at udskifte udstyr, det kommer jeg jo til,  men som du selv skriver så er det det svageste led der sætter hastighed og sikkerhed for den sags skyld. så det er jo vigtigt at Yousee’s udstyr følger med ….

-Helikopterko

Er der noget nyt her?

 

Har efterhånden en del devices der understøtter WiFi 6 (802.11ax). Har 1000/500 coax.

Omdømme 7
Badge +9

Der er ikke meldt ud om noget, så hvornår.?

Omdømme 6
Badge +8

Er der noget nyt her?

 

Har efterhånden en del devices der understøtter WiFi 6 (802.11ax). Har 1000/500 coax.

Du har altid muligheden for, at sætte din egen router på efter YouSee router, men forvent ikke en wow oplevelse andet end på dit eget netværk.. som skrevet længere oppe i denne tråd.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 


Der en WiFi standard router på vej til coax også og den forventes at komme i løbet af det nye år.  ​​​​

Hej Alle 


Der en WiFi standard router på vej til coax også og den forventes at komme i løbet af det nye år.  ​​​​

Åbner I så for 2 Gbit/s download, eller det må du måske ikke tale om endnu? 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Forummanden 

Det har jeg desværre ikke indsigt i eller kan dele noget om på nuværende tidspunkt😊

@Kasper Hvad er status?

3896-modemmet (med TDCs navn) er dukket op på Sagemcoms supportliste.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Logan 

Status er, at der pt. ikke er noget nyt, desværre.

Hold da op, så gik der da lige 3 år med at yousee ikke lige vidste noget om det. 

det sgu flot nok… 
Priserne kan i godt finde ud af at få hævet, men modernisere udstyret kniber det noget mere med. 
 

Besvar