Svar

VPN


Hej alle.

 

Jeg oplever efter at være skiftet til YouSee internet at jeg ikke kan logge på med VPN til min arbejdsplads. Det virker fint på alle andre netværk jeg har prøvet (mobil access, 4g-router, diverse offentlige WiFi).

Jeg har snakket med deres support en del efter hånden. De har sendt ny router, og forskellige uklare instruktioner på at opsætte Port Forwarding.

Det er et Sagemcom modem (kan ikke se modelnummer).

Med det nye modem, var der forbindelse i et par uger (uden at have lavet nogen ændringer). Det er der ikke mere.

 

Nogle ideer?

Mvh Per

 

icon

Bedste svar af soulgaard 29 september 2020, 14:35

Jeg har fået problemet løst nu.

Problemet viste sig at være en SORBS ip-blokering på min udadvendte ip-adresse.

Med hjælp fra en TDC-tekniker fik jeg ændret ip-adressen og nu virker det.

Hvis man ikke har en tekniker til at gøre dette, er man nødt til at få åbnet for ip-adressen i det SORBS-filter, som ens virksomhed (eller der man prøver at forbinde til) abonnerer på. Dette kræver at man tager kontakt til dem der administrerer filteret.

Se original

2 Kommentarer

Jeg har fået problemet løst nu.

Problemet viste sig at være en SORBS ip-blokering på min udadvendte ip-adresse.

Med hjælp fra en TDC-tekniker fik jeg ændret ip-adressen og nu virker det.

Hvis man ikke har en tekniker til at gøre dette, er man nødt til at få åbnet for ip-adressen i det SORBS-filter, som ens virksomhed (eller der man prøver at forbinde til) abonnerer på. Dette kræver at man tager kontakt til dem der administrerer filteret.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Per 

Tak for din tilbagemelding og godt du fik det løst:relaxed:

Jeg har lige markeret dit svar som bedste svar / løsning til denne tråd. 

Rigtig god dag. 

Besvar