Spørgsmål

Utrolig ustabilt internet


Kære Yousee og andre,

Jeg oplever desværre stadig en ringe internetforbindelse, og det er jeg frygtelig ærgerlig over.
Jeg har en 1000/100 forbindelse, men kan ikke få i nærheden af den hastighed. (heller ikke når alt andet er slukket, og det er test på CAT6 kabel)
Mit største problem er dog antallet af udfald på forbindelsen, og dette kommer lidt i perioder.
Er det mit/Jeres modem f@st3890 modem der bare er for dårligt, eller hvad er årsagen? (selv mit fjernsyn mister tit forbindelsen)
Er der et nyt og bedre modem, og hvilke udfordringer vil jeg få, hvis jeg købte mit eget modem? Som jeg læser mig frem til, så skal det stadig være tilsluttet via det Sagem jeg har fra jer?

Mvh en frustreret bredbåndskunde...der ellers er tilfreds med alle de andre produkter.

 

Ps. Ja, jeg har genstartet modem...og må gøre det tit :-(

 


Denne tråd kan ikke kommenteres

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der synes at være problemer med DOCSIS 3.1 netværks standarden.  Du kan prøve at bede YouSee nedgradere dig til DOCSIS 3.0. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har 3890 v 2 men har sjældent udfald, heller ikke igår, er det v3 der virker dårligere?

 

Men mit 1000 kommer ikke op i nærheden af det, heller ikke…

Mit modem er 3890 v2

 

Omdømme 7
Badge +9

Mærkeligt mit altid virker, næsten, hvis ikke N1 ved et uheld slukkede for strømmen til fordeler bokse…

 

Vi må ikke nævne helt hvor man bor, men får du internet via. Coax og bor du i en større by med antenne forening?

Omdømme 7
Badge +9

Da jeg havde Coax var der heller ikke problemer med 3890 V2 det var helt stabilt, men nu havde jeg heller ikke en tårn høj hastighed, det var og er der ikke brug for, har nu 300/300 på Fiber, det er rigeligt.

Mærkeligt mit altid virker, næsten, hvis ikke N1 ved et uheld slukkede for strømmen til fordeler bokse…

 

Vi må ikke nævne helt hvor man bor, men får du internet via. Coax og bor du i en større by med antenne forening?

Det er via COAX, og gennem den boligforening hvor jeg bor. Min tidligere adresse, i samme forening, havde også lidt udfordringer, men slet ikke i samme omfang som nu :-(

 

Omdømme 7
Badge +9

Har du set hvad Slangefar skriver om du har 3.1? Jeg vil tro man har 3.0 har du ikke været logget på din Router, men ved ikke helt… Bruger du kabeler mellem tv og router, eller er det Wifi der ikke virker, feks. til telefon og iPad m.m ?

Når fjernsynet mister forbindelsen, er det ved streaming eller ved de almindelige tv-kanaler (DVB-C)?

Hvordan ser signalet ud, som rammer modemmet? Det kan du se ved at logge på modemmet og gå til internetforbindelse > DOCSIS > forbindelse

Omdømme 7
Badge +9

Har du mulighed for Fiber.? Det blev for et par år siden lagt gratis ind her i byen hos alle der var interesseret både hos private og Boligforeninger.

Er ikke nået dertil hvor jeg vil videre til et andet selskab, og der er jo nok stadig samme “kanaler” der bruges til internettet.
Vil bare gerne have det stabilt og uden udfald, så vil rigtig gerne have Yousee på banen, men lytter absolut gerne til alle gode råd, fra alle Jer også :-)

Har du set hvad Slangefar skriver om du har 3.1? Jeg vil tro man har 3.0 har du ikke været logget på din Router, men ved ikke helt… Bruger du kabeler mellem tv og router, eller er det Wifi der ikke virker, feks. til telefon og iPad m.m ?

Jeps, og det vil jeg da se om jeg kan prøve...jeg er meget åben for muligheder :-)

 

3.0 vs 3.1… det er ikke sikkert, at problemet ligger der. Jeg fornemmer, at dit problem måske skyldes noget andet, men det kræver yderligere diagnosticering.

Du får som udgangspunkt ikke Yousee på banen herinde. 🙂

 

Omdømme 7
Badge +9

Ønskes der at skrive til You See, så er det på deres FB side, de er der i dag frem til 22:00 og i morgen fra 12:00-22:00.

Omdømme 4
Badge +4

Hastigheden, er det ved Wifi eller kablet du snakker om ?

(godt se du nævner cat6)

(Når du siger stabilet er det primært på wifi eller)

Med Wifi kan du MAX trække ca. 540mbit og det KUN på 5ghz wifi, på 2,4 vil det ca. være 300mbit mener jeg. Kablet burde du kunne trække ca. 980mbit. 

Du bør også sikker dig at du ikke er på en alt for belastet frekvens. 

 

Mit tv stinker altså også når det kommer til wifi forbindelse (ikke så nyt) 

Har et Apple Tv 2021, til at streame med og det spiller 100%.

 

Skal nok nævne jeg har Yousee booster sat på mit modem, 2 stk. da jeg bor i rækkehus med 1sal. De er alle pengene vær i min mening (39kr om måneden) Har super dækning, Max hastighed og ingen udfald. 

 

Har selv 3890 v3.

Personligt fik jeg sat min hastighed ned til 500/100 da jeg aldrig fik udnyttet de 1000/200.

Har haft lidt udfordringer med stabiliteten (skulle genstartes et par gange om måneden)  men siden jeg har sat en timer på mit modem der genstarter det en gang om ugen så der ingen udfordringer. 

Mener der lige er kommet ny firmware, tjek om dit modem er opdateret og at din kablet forbindelse køre med 1gbps forbindelse.. 

 

Omdømme 1
Badge +1

Skal der ikke køres docsis 3.1 for at han kan køre den der 1000 mbit forbindelse? Så at gå ned på 3.0 duer vel ikke ?