Svar

Ustabil Internet forbindelse Sagem 3890V3

Hej.  Jeg har for en måneds tid siden fået en ny Internet forbindelse via Coax i stedet for vores gamle ADSL over telefonstikket.  Den nye forbindelse er en 100/30 forbindelse over TV stikket (Coax).  Den nye forbindelse kører meget ustabilt.  Den bliver afbrudt næsten dagligt, nogle ganger op til 3 ganger om dagen.  Forbindelsen kan etablere igen hvis man slukker og tænder YouSee routeren (Sagem 3890V3) men jeg har også lagt mærke til at hvis man ikke gør noget når vi mister forbindelsen så vil routeren genstarte af sig selv efter ca. 5-10 min. hvor man så har forbindelsen igen.

Er der andre der oplever meget ustabil Sagem 3890V3 YouSee router og er der nogle har der en løsning på dette problem?

Mvh,

Georg

icon

Bedste svar af Slangefar 26 februar 2021, 15:40

Så vidt jeg husker kan YouSee sætte noget overvågning på dit bredbånd. Fang dem på 70 70 40 40. 

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der prøvet at køre en optimering for at se om det hjælper.?

Optimering?  Er det noget jeg kan indstille eller er det TDC?

Omdømme 7
Badge +7

Det gøres på Mit you see/Bredbånd.

Nu er jeg med, du mener på optimering af de trådløse wifi.  Mit problem er ikke relateret til wifi, det skulle jeg nok have skrevet.  Jeg har slukket wifi i YouSee routeren.  YouSee routeren er kun forbundet på LAN stikket.  Der er ikke noget problem på LAN siden af routeren, problemet er på WAN forbindelsen (Coax) eller på selve routeren.

Omdømme 7
Badge +7

Så går du ned i bunden på siden bredbånd og klikker på forbindelse, så køres der en diagnose der undersøger for fejl på forbindelsen.

Omdømme 7
Badge +7

Kan ikke selv bruge den funktion, da den for nuværende ikke kan bruges på Fiber.

Der må som foreslået prøves senere, eller der kontaktes teknisk support så de kan se på forbindelsen.

Hverdage: 8 - 18. Weekend og helligdage: 9 - 18

Omdømme 7
Badge +7

Så vidt jeg husker kan YouSee sætte noget overvågning på dit bredbånd. Fang dem på 70 70 40 40. 

Jeg har nu været i kontakt med YouSee som sagde de kunne se fejl på linjen.  De sendte en tekniker ud som skiftede mit TV/bredbånd stikdåse og lukkede sagen.

Jeg synes bare ikke det er bleved bedre, har haft et par udfald siden hvor Sagem routeren efter stykke tid har genstarted sig selv og vi så har fået forbindelsen tilbage.

De er som om de gange vi mister forbindesen, så har der været nogle større uploads i gang men det er dog ikke hver gang man laver store upload at vi mister forbindelsen.

Er der nogen som ved om følgende beskeder og WAN status fra Sagem routeren er normale beskeder?

Deres Sagemcom fast 3890v3 Router er ustabil på trådløst net. Den blev det med en firmware-opdatering der blev rullet ud i september 2020. Før den firmwareopdatering var den klippestabil.

Særligt 5ghz wireless falder ud igen og igen. Op til 30-40 gange i døgnet kan det falde ud. Når det falder ud er det borte 3-5 minutter, så kommer det igen. Men der er sikkert noget afledt lease-bøvl, for nogle enheder er ikke gode til at hoppe på igen uden at tage strømmen fra routeren. 

Voldsomt irriterende. Når man arbejder hjemmefra. Når børn skoles hjemmefra. Mit smarthome kører 5ghz så jeg kan heller ikke tænde/slukke lys når det er nede. 

Jeg har henvendt mig en del gange til YouSee. Jeg har fået skiftet routeren, men det er jo blot et lykkeskud i det blå fra en supporter der ikke vil lytte til det bagved liggende problem, for den nytilsendte router, også med nyeste firmware, har selvfølgelig samme fejl. 

For mit vedkommende var problemet ikke relateret til det trådløse, jeg bruger ikke det trådløse i YouSee routeren.

Mit problem blev løst i fredags.  Det viser sig at være en kendt problem med at routeren mister forbindelsen når den presses med højt upload.  Løsningen var at YouSee har deaktiveret docsis 3.1 og siden har jeg kørt uden problemer.

Besvar