Spørgsmål

UPNP - IPcam - 554

Hej,

Jeg har længe benyttet mig af nogle IPcams, som jeg har kunne tilgå Internt og Eksternt, uden nogen yderligere konfiguration og uden problemer, da jeg antager at UPNP har fungeret.

I sidste uge/weekend holdt dette op med at virke Eksternt, hvor Internt virker det hele stadig. Intet er fra min side af lavet om og jeg har prøvet at geninstalleret alle IPcams, men uden held.

Jeg har skrevet til producenten, men de mener at problemet ligger i min router/firewall, da det er alle mine IPcams som ikke kan tilgås Eksternt. 

Jeg har prøvet at lave en manuel port forward til diverse IPcams, og dobbelt tjekket at porten er åben, stadig samme resultat. 

Spørgsmålet går så på om der fra YouSee side er sket nogle sikkerhedopdateringer fornyligt, som kan forklarer dette problem. Jeg har sågar afprøvet de samme IPcams på en anden router, dog også en YouSee rounter og igen med samme resultat.

Den eneste fejl jeg kan se i selve IPcams interfacet er at UPNP er fejlet.

Jeg har snart ikke flere idéer tilbage, så er der nogen der kan forklarer problemet?

Mvh.

C

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Carn 

Velkommen på YouSee Forum :) 

Umiddelbart så tænker jeg, at jeg en portforwarding opsætning skulle kunne løse det. Hvilket modem har du? :relaxed:

@BrianHHansen , @MS-ERIK  eller en anden Superbruger har måske et bud/forslag? :thinking::relaxed:

Hej Kasper,

Jo tak. :)

Tak for dit input. Problemet har løst sig selv. Vildt underligt.

Og det har løst sig selv på to forskellige adresser/router, uden at jeg har gjort noget og uden portforward. :o

God dag,

Besvar