Spørgsmål

Ugentlig genstart af modem

Omdømme 1

Hej

Jeg fik en fin opgradering af mit internet til 1000/100 for cirka 2 måneder siden, og det kører sådan set fint, dog sjældent med 1000, nærmere 700-800 på en god dag. Men det er sådan set ikke grunden til jeg opretter det her indlæg. Jeg har lige siden nærmest skulle genstarte min router mindst een gang ugentligt, nogen gange flere gange om ugen,  forbindelsen til nettet forsvinder pludseligt i hele husstanden, både kabel og wifi. Internet lampen lyser stadig på routeren, men der er intet Internet, kun en genstart af routeren får internettet tilbage.

Er det mon routeren der skal byttes eller kan det være noget andet ? det er først begyndt at ske efter Yousee opgraderet min forbindelse, eller det kan bare være en ren tilfældighed

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Da du fik opgraderet hastigheden til den nuværende hvilken havde du før, er det på Coax eller Fiber. Hvilket Modem/Router haves.

Omdømme 1

Jeg havde 300/40 før, og den kører på kabeltv nettet ikke fiber

Det er en Sagemcom 3890, cirka 2-3 år gammel, hvid smal lodretstående enhed

Omdømme 7
Badge +7

Det må være dette Modem, det er det nyeste til Coax. 3890 v3

Omdømme 1

Nej det er et V2 kan jeg se :)

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/installer-router/sagem-3890

Omdømme 7
Badge +7

Det er af lidt ældre dato.

Har du haft fat i teknisk support angående problemet, det skal ikke udelukkes at det er modemmet der er problem med, så der kan måske være tale om en ombytning.

Omdømme 1

jeg fejlmelder det, måske kan man få et nyt :)

Omdømme 7
Badge +7

Hvis du kigger i dette forum vil du se mange klager over ustabilitet med de høje hastigheder på coax med routeren 3890.  Fejlen synes at ligge uden for routeren i DOCSIS 3.1 fra nettet. Prøv at bede YouSee på 70 70 40 40 om at sætte DOCSIS 3.0 på din forbindelse i stedet for til YouSee får styr på DOCSIS 3.1.

jeg fejlmelder det, måske kan man få et nyt :)

Jeg har præcis samme problem efter YouSee opgraderede min forbindelse til 1000/100. I mit tilfælde ryger internettet flere gange dagligt, selvom internet-lampen stadig lyser på modemmet. Der var aldrig problemer, da jeg havde 300/60.

Nu vil de også sende mig et SagemCom 3890 V3 som erstatning for det V2 jeg har, så jeg vil gerne høre om du også fik samme model - og om det har løst problemet?

Omdømme 7
Badge +7

Det vil ikke hjælpe med et 3890 v3, det er Docis 3.1 der er problemer med.

Omdømme 3
Badge

Har også 1000/100 og gik fra 300/60. (3890 v3)

Jeg oplever ingen problemer, men det skal så siges at jeg har tilsluttet deres Booster (2 stk) da jeg bor i rækkehus med 1 sal. den ene booster er forbundet med net kabel til routeren og så danner Boosterne et mesh netværk. Så bruger ikke min routers wifi, måske de Booster ikke er så følsomme ? 

Dog oplever jeg også at mit net bliver lidt sløvt/hakker over tiden, ligesom at routerens buffer er fyldt op eller noget.. En genstart løser alt.

Derfor har jeg købt en timer (50kr. i Bauhaus) og sat til min router, den er sat til at slukker søndag nat kl 02:00 og tænde igen 02:05 (den skal være slukket et par min ellers virker det ikke) så den genstarter en gang om ugen uden jeg skal tænke på det. Dette har gjort mit net altid køre super stabilt…

Får 520/110Mbit over Wifi (5Ghz) og ca. 940/120Mbit kablet..  

Besvar