Spørgsmål

Trådløs HP 2540 printer går offline efter få minutter og kan ikke pinges

Badge

Hej

Inden for de sidste par uger er min HP2540 printer gået offline. den har ellers fungeret de sidste 8 år.

Den har fungeret med både PC (WIFI) og airprint.

Den er opsat med statisk IP udenfor det dynamiske område i routeren.

Router er en SAGEMCOM 3890 V3. Når jeg restarter printeren kan jeg pinge den og printe både fra PC og mobil , men efter få min så er der ingen forbindelse og ping siger “destination host not reachable”. alle kontrollamper lyser som de skal på printeren.  

Kan det være en firmware opgradering af routeren der laver numre, eller er det printeren?

Hilsen

Leif

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Det er den nye FW der er med stor sandsynlighed årsagen, der er en det man ikke længer kan og en del der ikke længere er muligt.

Omdømme 5
Badge +9

Det er en bug i den nyeste firmware, du kan løse det midlertidigt ved at have din printer indenfor dhcp scoopet. Enten udvide scoopet eller ændre ip adressen

Badge

Tak for hurtig feedback.

En statisk IP adresse sat op på printer og router indenfor det dynamiske område afhjælper ikke problemet. 

Omdømme 5
Badge +9

Tak for hurtig feedback.

En statisk IP adresse sat op på printer og router indenfor det dynamiske område afhjælper ikke problemet. 

Prøv at lade routeren (dhcp) tildele printer en IP-adresse, hvis det ikke er det du har gjort

Badge

Jeg har både ladet routeren tildele og selv tildelt enten via printer eller router og intet hjælper.

Så jeg må nok afvente en firmware opdatering og se om heldet er med mig og fejlen er løst

Omdømme 5
Badge +9

Jeg har både ladet routeren tildele og selv tildelt enten via printer eller router og intet hjælper.

Så jeg må nok afvente en firmware opdatering og se om heldet er med mig og fejlen er løst

Det er nok med stor sandsynlighed firmwaren der driller, men kan også være din printer.

Prøv at se denne tråd om tilsvarende problem.

Badge

HP wifi er aktiveret hele tiden. når jeg tilslutter direkte til printeren via printerens wifi så kan jeg godt printe, det er som om at routeren ikke kan vække printeren.

Jeg har pløjet mig igennem diverse fora med gode råd og intet har virket.

Omdømme 5
Badge +9

HP wifi er aktiveret hele tiden. når jeg tilslutter direkte til printeren via printerens wifi så kan jeg godt printe, det er som om at routeren ikke kan vække printeren.

Jeg har pløjet mig igennem diverse fora med gode råd og intet har virket.

Så må du fejlmelde i denne tråd..

Besvar