Tilslut din egen router til Sagemcom3890 v2+v3 (Bridge Mode)

Omdømme 7
Badge +7

Her er en guide til dig, som ønsker at tilslutte egen router til YouSee routeren. For at gøre dette, anbefaler vi, at du sætter din YouSee-router i bridge modem. 

Se nedenfor, hvordan du gør:

1.Åbn din browser, og skriv 192.168.0.1 i adressefeltet. Tryk på Enter på dit tastatur.

2.Skriv “admin” feltet bruger.

3. I feltet for adgangskoden, skal du skrive det Admin password, som fremgår på din routers klistermærke.
4. Klik på tandjulet ud for “Mit Wi-Fi modem”.
5. Vælg fanen “Bridge Mode”, set “Enable til “ON”. Klik på “Anvend”.
6. Nu skal du aktivere dit din egen router. Det gør du på aktiver.yousee.dk. ​​​​​​

OBS:
Hvis du ønsker at tilgå din YouSee-router menuer efter det er sat i bridge mode, skal du ved billede 1 indtaste “192.168.100.1” eller reset routeren. 

Har du input eller oplever du udfordringer med din opsætning, så er du meget velkommen til at spørge her i tråden 🙂

9 Kommentarer

hej

Jeg har lige fået et Sagecom 3890V3 modem og ønsker at køre bridge mode med en ASUS wifi router bagefter

dette virkede fint med mit gamle Sagecom modem (som jeg har afleveret). Jeg har ingen ændringer lavet i setup på min ASUS router, kun Segacom er byttet til en ny model.

desværre har jeg problemer med det nye modem

jeg får godt sat i “bridge mode” men ASUS router’en får ikke hul igennem til internet ??

jeg tror det er step 6 (aktivering), der er problemet

jeg prøver at tilgå aktiver.yousee.dk , men synes ikke rigtigt denne side har respons på mine indtastning,, når jeg trykker på “Log in”

al konstruktiv hjælp modtages med glæde

Omdømme 6
Badge +5

Hej Kasper,

Din stavekontrol har leget lidt i punkt 5…

Det er jo ikke fanden, man skal vælge (Ham med hornene).. det er fanen :grinning:

-Brian

Omdømme 7
Badge +7

Hvis aktivering driller ringer man til YouSee på 70 70 40 40. De kan manuelt aktivere MAC adressen på din egen router. 

Husk at køre med auto-dns, når du besøger siden. At den virker delvist kan skyldes browsercachen.

super med hurtig og konstruktiv hjælp :-)

auto-dns ? ved ikke hvad dette er, er det setup i ASUS router, eller PC, eller ???

MAC adr til aktivering burde ikke være et problem at give til Support, jeg prøver at lege lidt igen næste uge

igen tak for hjælpen, og god weekend til alle

Auto- eller dhcp-tildelt vs. statisk dns kan sættes op i både router og på computeren. Jeg fandt på at nævne det, fordi mange benytter 3. parts dns-servere (f.eks. google eller opendns), og de fungerer ikke sammen med aktiveringsportalen.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Kasper,

Din stavekontrol har leget lidt i punkt 5…

Det er jo ikke fanden, man skal vælge (Ham med hornene).. det er fanen :grinning:

-Brian

Hej Brian 

Tusind tak - rettet :sweat_smile:

Hej Kasper,

Har haft en oplevelse i de sidste dage, der efterlader mig med det spørgsmål - ..og hvad så nu???

Jeg oplevet et lyn nedslag d. 16/8, der kom ind via Coax kablet og ødelagde Sagem Routeren, min Asus RT-AC5300 router, der styrer mit AI Mesh netværk og min PC. Alt sammen sat op som beskrevet i din vejledning og som har fungeret perfekt i 3 år.

Sagem routeren blev skiftet samme dag til en F@st 3890 W for at give basis internet indtil forsikring selskab og andre parter – so far so good.
Takket være at jeg havde installeret en ASUS TUF z370 bundkort skete der ikke andre skader på PC’en end at der måtte skiftes strømforsyning.  

Jeg valgte at indkøbe en ASUS ROG GT-AX 1000 router, da RT-AC5300’eren var udgået af produktion.

Opsætning gik en leg som du beskriver ovenfor indtil – det er en router, der vil noget og da jeg får samlet flere og flere IOT’s er det et godt valg.

I fredags meddelte YouSee at der skulle laves noget arbejde i mit område og der kunne forekomme afbrydelser af bredbånd, TV og mobil signal.

Dette sker hyppigt da jeg på i et landområde med mange turister og igangværende udrulning af fibernet og generel opgradering af backbone m.v. Jeg har overtaget mit gamle firmas forbindelse (nu 1000/100 Mbs) i forbindelse med pensionering og har været kunde hos YouSee siden det hed KTAS, så jeg har været med hele vejen på godt og ondt.

Søndag 10.14 meldes at fejlen er rettet og det kunne være en god ide at slukke modem og tænde igen.

Det får jeg først gjort på eftermiddagen, hvorefter min kone melder at der er intet internet..

Mandag bruger jeg så i samarbejde med YouSee Support, hvor Sagem’en bliver sat i Bridge Mode igen, min egen router sættes op indtil flere gange, tre forskellige supportere er med til at verificere at min routers MAC nr. er overført til YouSee. etc. etc.  

Slutresultatet er at min router kan ikke få signal fra YouSee. Routerens diagnostic fortæller at Router er OK, Mesh setup er OK, men der er ingen kontakt til Modem og derfor ingen kontakt til Internettet.

YouSee Support melder at de kan se at der er foretaget ændringer på deres system opsætning, men at de ved ikke hvordan de skal håndteres og at de har ingen yderligere anbefalinger og er nødt til at lukke sagen.

Jeg kan anføre at jeg kan trække et kabel fra Sagemet til en Lenovo x84 laptop, der er 13 år gammel og derved få kontakt til internettet, hvorved jeg konkluderer at der er nok ikke noget i vejen med Sagemet som modem, men at der nok noget , der relaterer til det arbejde, der er udført på anlægget.

Så derfor mit spørgsmål …..og hvad så nu???

Ville sætte pris om du kunne reflektere om den bedste vej for mig at gå, da Support har været meget hjælpsom men at de er nødt til at holde sig til reglerne at man ikke kan gå længere end de har strakt sig.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bruce Martin

Omdømme 7
Badge +7

Hej Kasper,

Har haft en oplevelse i de sidste dage, der efterlader mig med det spørgsmål - ..og hvad så nu???

Jeg oplevet et lyn nedslag d. 16/8, der kom ind via Coax kablet og ødelagde Sagem Routeren, min Asus RT-AC5300 router, der styrer mit AI Mesh netværk og min PC. Alt sammen sat op som beskrevet i din vejledning og som har fungeret perfekt i 3 år.

Sagem routeren blev skiftet samme dag til en F@st 3890 W for at give basis internet indtil forsikring selskab og andre parter – so far so good.
Takket være at jeg havde installeret en ASUS TUF z370 bundkort skete der ikke andre skader på PC’en end at der måtte skiftes strømforsyning.  

Jeg valgte at indkøbe en ASUS ROG GT-AX 1000 router, da RT-AC5300’eren var udgået af produktion.

Opsætning gik en leg som du beskriver ovenfor indtil – det er en router, der vil noget og da jeg får samlet flere og flere IOT’s er det et godt valg.

I fredags meddelte YouSee at der skulle laves noget arbejde i mit område og der kunne forekomme afbrydelser af bredbånd, TV og mobil signal.

Dette sker hyppigt da jeg på i et landområde med mange turister og igangværende udrulning af fibernet og generel opgradering af backbone m.v. Jeg har overtaget mit gamle firmas forbindelse (nu 1000/100 Mbs) i forbindelse med pensionering og har været kunde hos YouSee siden det hed KTAS, så jeg har været med hele vejen på godt og ondt.

Søndag 10.14 meldes at fejlen er rettet og det kunne være en god ide at slukke modem og tænde igen.

Det får jeg først gjort på eftermiddagen, hvorefter min kone melder at der er intet internet..

Mandag bruger jeg så i samarbejde med YouSee Support, hvor Sagem’en bliver sat i Bridge Mode igen, min egen router sættes op indtil flere gange, tre forskellige supportere er med til at verificere at min routers MAC nr. er overført til YouSee. etc. etc.  

Slutresultatet er at min router kan ikke få signal fra YouSee. Routerens diagnostic fortæller at Router er OK, Mesh setup er OK, men der er ingen kontakt til Modem og derfor ingen kontakt til Internettet.

YouSee Support melder at de kan se at der er foretaget ændringer på deres system opsætning, men at de ved ikke hvordan de skal håndteres og at de har ingen yderligere anbefalinger og er nødt til at lukke sagen.

Jeg kan anføre at jeg kan trække et kabel fra Sagemet til en Lenovo x84 laptop, der er 13 år gammel og derved få kontakt til internettet, hvorved jeg konkluderer at der er nok ikke noget i vejen med Sagemet som modem, men at der nok noget , der relaterer til det arbejde, der er udført på anlægget.

Så derfor mit spørgsmål …..og hvad så nu???

Ville sætte pris om du kunne reflektere om den bedste vej for mig at gå, da Support har været meget hjælpsom men at de er nødt til at holde sig til reglerne at man ikke kan gå længere end de har strakt sig.

Glæder mig til at høre fra dig.

Bruce Martin

Hej Bruce 

Tak for dit skriv. 

Jeg er glad for at guiden her har hjulpet dig, men jeg er ærgerlig over, at du har problemer med at få gang i din forbindelse, som den ellers køre. 

Jeg sender dig en privatbesked, som du gerne må vende tilbage på:relaxed:

Besvar