Svar

sløjfedåse og Internet over coax

Hej YouSee forum.

I vores lejlighed har vi to vægudtag til TV fra YouSee. Den ene er en såkaldt sløjfedåse (stuen), den anden er en slutdåse (værelset til venstre).

Nu har en tekniker fra TDC været forbi for at opgraderer installationen til 1000 Mbit. I den forbindelse har teknikeren klippet ledningen over til det ene vægudtag, således at vi nu kun har ét vægstik, altså en slutdåse i stuen. Nogen idé om hvorfor teknikeren har gjort som han har?

Spørgsmålet er hvordan får jeg TV og også gerne Internet tilbage til værelset, samtidigt med at jeg kan se tv i stuen?

Jeg vil hest ikke skulle flytte min router til stuen og samtidigt skulle undvære TV i værelset.

På forhånd tak

Rasmus

icon

Bedste svar af Persen M 22 oktober 2020, 12:41

En teknikker der måske ikke lige har tænkt sig om, for det er mugligt at have sat en HF tæt DOCSIS 3.1 antennefordeler op fra Triax og på den måde have haft mugligheden for at kunne fordeler signalerne videre til andre rum.

Sådan en er ikke engang særligt dyr, den starter fra 99 kr for en 2-vejs fordeler og kunne have været sat op før antennedåsen i stuen, for at lede signalet videre til værelset.

Vi har selv en Triax antennefordeler i stuen, den er bare ikke lige DOCSIS 3.1 godkendt (men kan nemt udskiftes hvis behov), det er en at jeg selv har sat op for flere år siden for at fordele signalerne videre op til 1ste salen, men vi er så heldigvis selv ejere af antenne udstyret, så derfor må vi godt fifle med den slags selv i boligen.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

En teknikker der måske ikke lige har tænkt sig om, for det er mugligt at have sat en HF tæt DOCSIS 3.1 antennefordeler op fra Triax og på den måde have haft mugligheden for at kunne fordeler signalerne videre til andre rum.

Sådan en er ikke engang særligt dyr, den starter fra 99 kr for en 2-vejs fordeler og kunne have været sat op før antennedåsen i stuen, for at lede signalet videre til værelset.

Vi har selv en Triax antennefordeler i stuen, den er bare ikke lige DOCSIS 3.1 godkendt (men kan nemt udskiftes hvis behov), det er en at jeg selv har sat op for flere år siden for at fordele signalerne videre op til 1ste salen, men vi er så heldigvis selv ejere af antenne udstyret, så derfor må vi godt fifle med den slags selv i boligen.

Tak for svaret og god ide med en HF tæt 2-vejs fordeler. Så kan jeg kører videre med 2 slutdåser. Var inde og kigge på signalstyrken i dag og der skulle være plads til at gå 3-4 db ned. 

Jeg får for øvrigt besøg af YouSee’s tekniker på mandag, kundeservice var ikke afvisende for at sende en mand ud og rydde op efter TDC Group Tekniker. Skørt, når der er samme selskab.

Tak og hilsner

Rasmus

Besvar