Jeg har en TDC Trio men da der er meget lidt båndbredde vil jeg kun benytte den til mit TV. Kan jeg slå DHCP fra på Homebox'en således jeg kan have en anden DHCP server til at tildele IP-adresser i mit netværk?
Hvis den kan slås fra kan jeg så stadig genstarte min TV-boks og vil den få en IP igen?
Mange hilsner,
Lars
Bedste svar af LarsBrink-2860
Hej Patrick,
Tak for dit svar. Jeg har nu prøvet forskellige ting og er endt med en løsning hvor jeg har givet mit TV en "fast" ip adresse ved at fryse den som DHCP tildeles til TVet og ydermere sat DHCP serveren til kun at tildele denne adresse.
Det kan (ser det ud til) gøre det ud for at have slukket DHCP serveren og virker lige nu for mig.
Jeg ender dog nok med bare at have to separate netværk. Et til TV og et til det øvrige.
Mange hilsner,
Lars
Se original
Tak for dit svar. Jeg har nu prøvet forskellige ting og er endt med en løsning hvor jeg har givet mit TV en "fast" ip adresse ved at fryse den som DHCP tildeles til TVet og ydermere sat DHCP serveren til kun at tildele denne adresse.
Det kan (ser det ud til) gøre det ud for at have slukket DHCP serveren og virker lige nu for mig.
Jeg ender dog nok med bare at have to separate netværk. Et til TV og et til det øvrige.
Mange hilsner,
Lars