Spørgsmål

sikkerhedspakke

Halløj.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor jeg får en meddelelse om at - når jeg forsøger at aktivere og køre sikkerhedspakken - filen indeholder en virus og derfor er slettet? Det er på min bærbare, hvor der er installeret Windows Defender i forvejen. Kan det være årsagen, at Defender anser sikkerhedspakken for en trussel?

Mvh.

Morten

8 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

Halløj.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor jeg får en meddelelse om at - når jeg forsøger at aktivere og køre sikkerhedspakken - filen indeholder en virus og derfor er slettet? Det er på min bærbare, hvor der er installeret Windows Defender i forvejen. Kan det være årsagen, at Defender anser sikkerhedspakken for en trussel?

Mvh.

Morten

:slight_smile: Hej Morten   Windows Defender tidligere kendt som Microsoft AntiSpyware, er et software-produkt, der hjælper med at bekæmpe malware. Windows Defender var oprindeligt et antispyware-program, det er inkluderet i Windows Vista og Windows 7 og er tilgængelig som en gratis download til Windows XP. og Windows Server 2003. Så det er muligt at youSee sikkerhedspakken. anser Windows Defender som en trussel da det er et andet Virus program. Så mit forslag er nøjes med bruge et Virus Program. Bruge  exempelvis Superantispyware Free Edition. eller Malwarebytes free eller Premium Ved siden af din Sikkerhedepakke som et Supplement istedet

Måske andre Bruger herinde har forslag.

God dag.  

Men det er jo Defender/min computer som sletter filen fra yousee-installationspakken når jeg forsøger at hente og køre den fordi den mener yousee-filen indeholder en virus?🤔

Omdømme 5
Badge +5

Men det er jo Defender/min computer som sletter filen fra yousee-installationpakken når jeg forsøger at hente og køre den fordi den mener yousee-filen indeholder en virus?🤔

:slight_smile: Hej Ok så er jeg med. Så er det når du forsøger at hente youSee Sikkerheds Pakken. Så er vel ikke andet. for end som at slå Windows Defender fra og hente sikkerheds pakken..  Altså hvis Windows Defender. blokker for muligheden for at du hente Sikkerheds pakken. Er endeligt også dennes Funktion Defender at Blokke mulige trussel. Så det er rigtigt Windows Defender sletter for  youSee-installationpakken. Prøv at slå den fra. og når Sikkerhedepakken er hente tager den over så din Pc er beskyttet.

Er et link her hvis det er brugbart. Slå Microsoft Defender Firewall til eller fra

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028544/windows-10-turn-microsoft-defender-firewall-on-or-off

God dag-

Omdømme 7
Badge +6

Der er også en anden muglighed hvis det bøvler alt for meget med at slå den fra: CCleaner

I den kan man slå Windows Defender fra i at starte op når man tænder for computeren:

Tools => Startup => Windows Services

Her vælg Advanced Mode

Så finder man Windows Defender på listen over services, markerer den og vælger Disable

Dernæst luk CCleaner ned og genstart computeren.

Så skulle den Windows Defender ikke forsage nogen former for problemer længere.

Mange tak for svar. 

Jeg ved ikke præcist om det er Defender, der blokerer, jeg kan bare huske at jeg fik en meddelelse om at "installationsfilen blev slettet fordi den indeholdt en virus".

Men det giver jo ingen mening at installationspakke-filen indeholder virus, så det må jo være Defender som anser filen i YouSee-sikkerhedspakken for en trussel fordi den indeholder noget virus-dna i sit anti-virusprogram:-)

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Hej Det er muligt, at den anser youSee sikkerheds pakken som en trussel.

Hvis det er til fældet så sker der præcis det når du forsøger at hente Pakken. bliver installations  filen fjernet under Download. så hvis ikke du har gjort det. så prøv at gå ind og slå Defender fra og Hente Sikkerheds pakken skulle være muligt. og når Pakken er hente tager den Over og din PC er sikker   Jeg bruger youSee sikkerheds pakken og Malwarebytes premium virker fint spiller godt sammen. Og kender dette du beskriver hvis forsøger at hente nogle programmer og Malwarebytes anser det som en. trussel kan jeg ikke Download programmet før jeg slå  Malwarebytes fra. Skal man jo naturligvis kun gøre hvis man har tiltro til siden eller programmet man vil hente..

God dag 

Omdømme 7
Badge +6

Den metode som den opfører sig på er også set ved rigtig mange andre sikkerhedsværktøjer og det er fordi at de har tilføjet et filter for Potentially Unwanted Programs eller Potentially Unwanted Applications, som de plejer at kalde det der hos producenterne af sikkerhedsværktøjer.

Der blokerer de bare et downloadet program baseret ud efter et eller andet de kan se i EXE filen, der minder meget om hvordan malware typisk også opfører sig, hvilket også bare kan være en funktion i programmet der forlanger internet adgang, hvilket YouSee’s sikkerhedspakke fra F-Secure jo kræver.

Omdømme 5
Badge +5

Den metode som den opfører sig på er også set ved rigtig mange andre sikkerhedsværktøjer og det er fordi at de har tilføjet et filter for Potentially Unwanted Programs eller Potentially Unwanted Applications, som de plejer at kalde det der hos producenterne af sikkerhedsværktøjer.

Der blokerer de bare et downloadet program baseret ud efter et eller andet de kan se i EXE filen, der minder meget om hvordan malware typisk også opfører sig, hvilket også bare kan være en funktion i programmet der forlanger internet adgang, hvilket YouSee’s sikkerhedspakke fra F-Secure jo kræver.

:slight_smile: Lige præcis Persen M. 

Besvar