Spørgsmål

Sagemcom og NAS 416PPlay - Ingen adgang til internettet

Hej , 

Jeg har en NAS 416Play som jeg forsøger at få til at virke med Sagemcom router. Jeg kan sagtens finde NAS serveren på det lokale netværk, men jeg kan ikke få NAS til at gå på internettet. Den siger “Forbindelse mislykkedes. Kontroller dine netværks- og tidsindstillinger. 

Jeg har lavet en static IP-adresse til den, men det er som om den ikke kan komme igennem routeren, og ud på nettet og søge. 

Er der nogle der har nogle foreslag til hvad jeg skal tjekke eller gøre? 

Mvh

Casper

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Har du ladet routeren lave den faste IP adresse? Er det en 3890 router du har? 

Hej. Ja har lavet en fast ip adresse til NAS. Det er en 3890 jeg har.

Jeg kan sagtens finde NAS på det interne LAN netværk, men NAS kan ikke hoppe på nettet og hente apps etc.

Omdømme 5
Badge +5

Ved ikke om det er brugbart,, Altså fremgangs måden.  :slight_smile:    Du har sikkert haft den til at køre fast IP på dit gamle netværk. Det ny netværk har ikke nødvendigvis samme segment - eks. det gamle kunne sidde på 10.0.0.x netværket, mens det ny nu kører på 192.168.0.x

Du skal ind i konfigurationen af NAS´en, og i første omgang rette netværksindstillingerne - Kontrolpanel, Netværk, Netværksinterface. Her skal du vælge den aktive netværksforbindelse (formentlig "LAN"), redigere den, og så vælge "Hent netværkskonfigurationen autmatisk (DHCP)".
Se også i første faneblad, "Generelt", at der ikke manuelt er sat en standard gateway og DNS server.

Nu vil den få en ny netværks adresse på det ny netværk (som du også sætter din PC på - nu skal de ikke køre direkte mod hinanden) - og du skal så finde den. Da du ikke kender den ny adresse, skal du bruge "Synology Assistent" til at finde den med. Om nødvendigt, kan du nu gå ind og rette IP adressen til noget fast, men behold endelig den standard gateway, subnet mask og DNS server, der automatisk er blevet sat op. Så burde QuickConnect fungere igen. 

Hej. 
Det har jeg gjort. Det er ikke min adgang udefra og ind til NAS der er problemet (det er ikke det jeg prøver at løse), men adgangen til internettet fra NAS. 

Det er ikke min opfattelse at Quick connect, har noget at gøre i denne sammenhæng.

Besvar