Spørgsmål

Sagemcom F@st3890v3

Hej 

Jeg har en ældre NAS Seagate Black Armor 110. Som jeg gerne vil bruge inde i huset så derfor har jeg tilsluttet denne til mit You see Modem Sagemcom F@st3890v3.

Det fungerede fint på det gamle modem som var fra Netgear også fra Yousee i windows 10  Hvis jeg gjord dette:som vist i videoen.

På det nye modem Sagemcom F@st3890v3 fungere ovenstående overhovedet ikke….

Hjælp…. 

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Prøv at ændre "client isolation" i din router. Har ikke selv 3890 mere, men mener at kunne huske det ligger under Wireless på de 2 frekvenser. 

??? client isolation???

Forstå ikke lige NAS’en er sat til modemet med Ethernet / net cable så er jeg ikke lige med på at du vil under wireless… uddyb venligst…men ellers tak…

Omdømme 7
Badge +7

Bruger du ikke WiFi på din computer? 

Jo hvad har det med NAS og gøre hvis jeg forsøget at fange den over ethernet…?

Omdømme 7
Badge +7

Din computers wifi kan køre med "client isolation". Så kan din computer ikke se din NAS. 

Ok og fordi mit wifi er indstillet til windows 10 til Client isolation kan det have indflydelse på ethernet? hvordan slår jeg det fra?

Omdømme 7
Badge +7

Du skal ind i din router 3890 under Wireless og se om "client isolation" er slået til på de 2 frekvenser 2,4 og 5 GHz. 

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har som sagt ikke mere selv en 3890 router og kan ikke huske præcis hvor det er. 

Omdømme 7
Badge +7

Du åbner en browser med adressen 192.168.0.1. Brugernavn er admin og password står på en label på din 3890 router. 

Badge

Er den slet ikke på netværket?

Download og installer denne..

https://www.seagate.com/files/staticfiles/blackarmor/downloads/ba_nas_discovery_thin_client.zip

Bruger du cifs/smb2?

Er den slet ikke på netværket?

Download og installer denne..

https://www.seagate.com/files/staticfiles/blackarmor/downloads/ba_nas_discovery_thin_client.zip

Bruger du cifs/smb2?

Nej jeg kan overhovedet ikke se den på netværket.

Du åbner en browser med adressen 192.168.0.1. Brugernavn er admin og password står på en label på din 3890 router. 

Jeg har kigget igennem på den modem opsætnings side. Det du skriver og jeg kan ikke finde det "client isolation"……

Så ved simpelthen ikke hvor jeg skal finde løsningen. Jeg kan slet ikke se Nas’en på netværket så der hjælper ikke noget at installere software der følger med Nas’en da den heller ikke vil kunne se Nas’en…..er på herrens mark….

Omdømme 7
Badge +7

Yousee fjerner desværre funktioner i deres routere for lette supporten af dem. Mener bare jeg så det, da jeg selv havde en 3890 router fra YouSee. 

Badge

Får din Nas Ip adresse via dhcp/router eller har du givet den fast ip (inde i NAS)? fra sidst den virkede.

Er den på samme Lan range

Får din Nas Ip adresse via dhcp/router eller har du givet den fast ip (inde i NAS)? fra sidst den virkede.

Er den på samme Lan range

Hej igen

Jeg har sat den til og det virkede i det gamle modem/router….Jeg var slet ikke inde og rode i modem/routeren...Det virkede bare i det gamle modem...men ikke i den ny jeg ar fået….

Besvar