Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt


Omdømme 5
Badge
Jeg har for nyligt fået det nye sagem 3890 V3 sat op i hjemmet. Det var i forbindelse med et tidligere Indlæg "En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion" for første gang i tja næsten flere år har jeg så haft en hel stabil internet forbindelse siden 22/3 Jeg var faktisk tæt på at skrive et positivt indlæg.... Men så i går døde modemmet igen, og i dag døde det i løbet af eftermiddagen ikke mindre end 7 gange. Slukke og tænde modem som sædvanligt.
Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.

icon

Bedste svar af Kasper 16 September 2020, 15:28

Se original

294 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er flere tråde om problemerne med 3890. Jeg har løst mine problemer ved at slå Hardware Acceleration fra i router. Før skulle jeg genstarte ofte. 

Omdømme 7
Badge +9

@Kasper  tak for melding !

 

Hvilken upload hastighed forventer I at kunne levere med bonding deaktiveret?

--
MrFlopp

Hej

Det vil jeg gerne lige undersøge og vende tilbage omkring :) 

Hej @MrFlopp 

Jeg har undersøgt dette nærmere og ved at slå docsis 3.1 bonding fra, vil du stadig kunne få en upload hastighed på omkring 145 Mbit.

Jeg har som mange andre her, præcist det samme problem, kan ikke huske hvor lang tid jeg har haft det, men mere end 1 år. Tunge uploads får routeren til at “dø”, downloads giver ingen problemer. Alle dioder lyser som de skal, og man kan stadig komme ind i routeren, men ingen forbinelse til internettet. Drøn irriterende når jeg engang imellem arbejder hjemmefra, og skal uploade tunge filer. I går aftes opgav jeg efter den måtte genstartes to gange, den døde hver gang efter 400-500mb, her til formiddag lykkedes det så at få de 1.1GB uploadet. Har også prøvet med bridgemode, samme problem.

Jeg oplevede ikke problemet med 6250 routeren, men da jeg opgraderede til 300/60 fik jeg ny router, en 3890v2, men stadig det samme docsis 3.0 stik, og så fik jeg problemet. Jeg havde en teknikker ude, han skiftede routeren til en 3890v3, stikket til et docsis 3.1, samt han installerede et filter mellem TV-out på docsis stikket og min Triax antenneforstærker, alt det gjorde ingen forskel.

Når jeg læser her, så virker det som om at I andre først fik problemet med docsis 3.1, men her startede problemet altså før.

Hejsa.

 

I der har problemer .. Bor i i storbyer? Og evt. hvilken landsdel?

 

Spørger fordi jeg ikke selv har de problem i nævner, og overvejer at opgradere til 1000 :)

Jeg bor i Greve. 

Jeg har nu oplevet dette problem i meget lang tid. Først kørte jeg med Apple Airport og det har fungeret stabilt i mange år. Jeg fik så opgraderet til 1000 mbit. Efterhånden skulle jeg genstarte routeren ofte. Jeg troede at Apple routeren ikke kunne klare det. Jeg har derfor købt et dyrt unifi setup. Det sker stadig hele tiden. På mit unifi udstyr skriver den DNS timeout og kræver at jeg genstarter Yousee modem før det virker igen. Jeg troede så at det var mit unifi modem den var gal med. Det viser sig nu, at det er Sagecom routeren den er gal med. 

Fra Greve

Samme problem her on and off igennem 2-3 år. Det er dog blevet værre efter opgradering til 1000/100 og det nye modem. Var der nogen der har haft held med at få slået Docsis 3.1 fra, som der nævnes længere oppe og har det haft en positiv indvirkning ?

Håber og beder til at der snart tilbydes fiber i det område jeg bor i så jeg kan slippe for de her problemer.

Jeg har samme problem, ca en halv times streaming fra f.eks DR.DK (smart tv + tablet) og mit sagem 3890 V2 stopper, alle lamper lyser fortsat, det er fuldstændig de samme ting som mange andre herinde oplever. Har YOUSEE virkelig ingen løsning??

Samme situation her! Er ved at være godt træt af at betale for en 500/500, få ca 350/300 og have et modem der dør lige så snart man benytter den upload man betaler for.

Det er på grænsen til pinligt som udbyder det her.

Efter mange support opkald (til ikke tekniske folk) flere nye modems i forskellige versioner (køre V3 nu), har jeg opgivet! Jeg spurgte så om ikke de kunne sætte min linie ned til 200/200 for at se om det så blev stabilt, men nix, i kan kun sætte den ned til 150, fordi det er jeres pakke. 

 

Hvis i vil beholde jeres kunder, og stadig have en chance for at have et godt rygte i fremtiden, bliver i altså nød til at være en smule mere profesionelle end det her.  
En ISP skal kunne levere en stabil forbindelse. Det kan godt være det kræver fejlsøgning i længere tid. Men det her har altså stået på i for lang tid og rammer for mange kunder til at det er i orden.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Såfremt I ikke skulle have set mit svar, så genposter jeg det lige fra tidligere i denne tråd. Se nedenfor. Derudover, så anbefaler jeg at tage fat i vores tekniske support for at få dem til at se nærmere på og fejlmelde forbindelsen. 
   

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

 

Hej Alle 

Såfremt I ikke skulle have set mit svar, så genposter jeg det lige fra tidligere i denne tråd. Se nedenfor. Derudover, så anbefaler jeg at tage fat i vores tekniske support for at få dem til at se nærmere på og fejlmelde forbindelsen. 
   

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

 

Nogle yderligere informationer ud over at i arbejder på det de sidste 2 mdr?

I mit tilfælde mente teknikeren kablet fra boksen og ind i huset skal skiftes, hvis dette ikke virker vil jeg tage mit fibernet ibrug, som jeg heldigvis fik lagt ind, da der var gratis tilkobling.

Jeg poster herinde, om det nye kabel har haft en effekt.

Hej.

Jeg har seneste kontaktet teknisk support da jeg havde ovenstående problemer med min Sagemcom3890V2. Jeg forsøgte at overbevise dem om en nedgradering til Docsis 3.0, men de lovede mig en ny router i stedet. Jeg troede det var en ny model de ville sende mig, men det viste sig at være den samme model som før, Sagemcom3890V2 . Den er bedre og der er mindre udfald, men den falder stadig ud, under  upload.

Det er her mega frustrerende, - jeg har valgt og betaler for en høj upload, som jeg skal bruge, men det kan jeg ikke.

Jeg er meget træt af det her.

Hej.

Jeg har seneste kontaktet teknisk support da jeg havde ovenstående problemer med min Sagemcom3890V2. Jeg forsøgte at overbevise dem om en nedgradering til Docsis 3.0, men de lovede mig en ny router i stedet. Jeg troede det var en ny model de ville sende mig, men det viste sig at være den samme model som før, Sagemcom3890V2 . Den er bedre og der er mindre udfald, men den falder stadig ud, under  upload.

Det er her mega frustrerende, - jeg har valgt og betaler for en høj upload, som jeg skal bruge, men det kan jeg ikke.

Jeg er meget træt af det her.

Jeg har haft samme problem. Jeg har slået Hardware acceleration fra i indstillingerne på routeren. Det hjalp. Jeg betaler nu for en 500/60 mbit linje med ekstra upload til 500/500. Jeg makser ud på 500 mbit download, men 300 mbit opload. Jeg har derfor bedt om rabat når de ikke kan få 1000mbit til at virke. betaler nu 379 for en 500/500 linje. Så snart der kommer fiber her er jeg gone! 

Hej.

Jeg har seneste kontaktet teknisk support da jeg havde ovenstående problemer med min Sagemcom3890V2. Jeg forsøgte at overbevise dem om en nedgradering til Docsis 3.0, men de lovede mig en ny router i stedet. Jeg troede det var en ny model de ville sende mig, men det viste sig at være den samme model som før, Sagemcom3890V2 . Den er bedre og der er mindre udfald, men den falder stadig ud, under  upload.

Det er her mega frustrerende, - jeg har valgt og betaler for en høj upload, som jeg skal bruge, men det kan jeg ikke.

Jeg er meget træt af det her.

Jeg har haft samme problem. Jeg har slået Hardware acceleration fra i indstillingerne på routeren. Det hjalp. Jeg betaler nu for en 500/60 mbit linje med ekstra upload til 500/500. Jeg makser ud på 500 mbit download, men 300 mbit opload. Jeg har derfor bedt om rabat når de ikke kan få 1000mbit til at virke. betaler nu 379 for en 500/500 linje. Så snart der kommer fiber her er jeg gone! 


Jester: Kan ikke helt læse ud fra dit indlæg om du rent faktisk kan uploade med fuld hastighed uden udfald nu, eller om der stadig er udfald?

Hej.

Jeg har seneste kontaktet teknisk support da jeg havde ovenstående problemer med min Sagemcom3890V2. Jeg forsøgte at overbevise dem om en nedgradering til Docsis 3.0, men de lovede mig en ny router i stedet. Jeg troede det var en ny model de ville sende mig, men det viste sig at være den samme model som før, Sagemcom3890V2 . Den er bedre og der er mindre udfald, men den falder stadig ud, under  upload.

Det er her mega frustrerende, - jeg har valgt og betaler for en høj upload, som jeg skal bruge, men det kan jeg ikke.

Jeg er meget træt af det her.

Jeg har haft samme problem. Jeg har slået Hardware acceleration fra i indstillingerne på routeren. Det hjalp. Jeg betaler nu for en 500/60 mbit linje med ekstra upload til 500/500. Jeg makser ud på 500 mbit download, men 300 mbit opload. Jeg har derfor bedt om rabat når de ikke kan få 1000mbit til at virke. betaler nu 379 for en 500/500 linje. Så snart der kommer fiber her er jeg gone! 


Jester: Kan ikke helt læse ud fra dit indlæg om du rent faktisk kan uploade med fuld hastighed uden udfald nu, eller om der stadig er udfald?

Jeg kan nu oploade med stortset 500 mbit ( det er min bestilte opload hastighed) Jeg har ingen udfald mere. Dog kan jeg ikke hente med mere end 280-340 mbit. ( bestilt 500 mbit)

Jeg kan ikke finde muligheden for at slå ‘hardware acceleration’ fra i router web interface. Jeg har dog router i bridge mode. Kan det tænkes at muligheden forsvinder når den er i bridge mode?

 

EDIT: jeg fandt ud af at jeg kunne tilgå de options direkte via http://router-ip/algcfg.html

Ovenstående løste ikke mit problem. Så snart jeg aktiverer min backblaze upload så går der maks 10 minutter før linjen dør/resetter.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

Hej Alle 

Vi arbejder fortsat på at løse udfordringerne som drøftes i denne tråd, og vi forventer det løst via en firmware opdatering til vores modem. 

Jeg kan desværre ikke give en konkret tidshorisont på, hvornår denne firmware er ude til vores modems. 

Derfor anbefales det fortsat, at Docsis 3.1 bonding deaktiveres, som beskrevet i mit tidligere svar.

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

Hej Alle 

Vi arbejder fortsat på at løse udfordringerne som drøftes i denne tråd, og vi forventer det løst via en firmware opdatering til vores modem. 

Jeg kan desværre ikke give en konkret tidshorisont på, hvornår denne firmware er ude til vores modems. 

Derfor vil anbefales det fortsat at Docsis 3.1 bonding deaktiveres, som beskrevet i mit tidligere svar.

Det er fint du opdaterer. Problemet er jo at jeres support ikke vil deaktivere Docsis 3.1 når man ringer ind og i stedet spilder vores tid på at sende nye modems (læs: samme model) der ikke løser noget som helst!

Vi har behov for at du får instrueret support organisationen om det her, så vi kan få det løst uden at skulle igennem adskillige opkald indtil man måske er heldig at ramme en supporter som kender til problematikken.

Kan du ikke give os et “keyword” jeg kan sige til Yousee support når jeg ringer der får dem til at deaktivere Docsis 3.1 på min forbindelse uden alle de andre løsningsforslag som ikke virker?


Vi arbejder fortsat på at løse udfordringerne som drøftes i denne tråd, og vi forventer det løst via en firmware opdatering til vores modem. 

Kan vi ikke få en teknisk udredning af udfordringen?

 

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

Hej Alle 

Vi arbejder fortsat på at løse udfordringerne som drøftes i denne tråd, og vi forventer det løst via en firmware opdatering til vores modem. 

Jeg kan desværre ikke give en konkret tidshorisont på, hvornår denne firmware er ude til vores modems. 

Derfor vil anbefales det fortsat at Docsis 3.1 bonding deaktiveres, som beskrevet i mit tidligere svar.

Det er fint du opdaterer. Problemet er jo at jeres support ikke vil deaktivere Docsis 3.1 når man ringer ind og i stedet spilder vores tid på at sende nye modems (læs: samme model) der ikke løser noget som helst!

Vi har behov for at du får instrueret support organisationen om det her, så vi kan få det løst uden at skulle igennem adskillige opkald indtil man måske er heldig at ramme en supporter som kender til problematikken.

Kan du ikke give os et “keyword” jeg kan sige til Yousee support når jeg ringer der får dem til at deaktivere Docsis 3.1 på min forbindelse uden alle de andre løsningsforslag som ikke virker?


Nu ringede jeg ind til support igen og kom igennem til en medarbejder der deaktiverede Docsis 3.1 på min forbindelse indenfor 5 minutter så det kan lade sig gøre. Jeg tester nu om det har virket ved at starte min backblaze backup upload som har været pauset i månedsvis siden jeg fik opgraderet til 1000/100.

screenshot af upload kanaler før og efter

Docsis 3.1 enabled (før opkald): https://ibb.co/YLrk2HL

Docsis 3.1 disabled (efter opkald): https://ibb.co/5MKjPsN

Alt OK efter en lille times upload. Det har jeg aldrig kunnet før så er optimistisk. Jeg får stadig 100mbit upload hastigheder.

Alt OK efter en lille times upload. Det har jeg aldrig kunnet før så er optimistisk. Jeg får stadig 100mbit upload hastigheder.

Hej Lynetk

Jeg har nu også haft fat i teknisk support som fortæller at de har nedgraderet mig. Jeg har sammenlignet dine skærmdumps med mine tilsvarende i routeren, og min ligner din efter-opkald.

Hvor kan jeg se, ved selvsyn, at Docsis 3.1 er nedgraderet til Docsis 3.0? At der kun er 6 channels? eller?

 

Alt OK efter en lille times upload. Det har jeg aldrig kunnet før så er optimistisk. Jeg får stadig 100mbit upload hastigheder.

Hej Lynetk

Jeg har nu også haft fat i teknisk support som fortæller at de har nedgraderet mig. Jeg har sammenlignet dine skærmdumps med mine tilsvarende i routeren, og min ligner din efter-opkald.

Hvor kan jeg se, ved selvsyn, at Docsis 3.1 er nedgraderet til Docsis 3.0? At der kun er 6 channels? eller?

 


Ja, du kan se det ved at de 2 uploader kanaler kaldet OFDM upstream er væk efter deaktivering af Docsis 3.1

Jeg har ingen udfald haft siden det blev udført på min forbindelse!

Besvar