Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt


Omdømme 5
Badge
Jeg har for nyligt fået det nye sagem 3890 V3 sat op i hjemmet. Det var i forbindelse med et tidligere Indlæg "En historie fra den virkelige verden. Dette er ikke fiktion" for første gang i tja næsten flere år har jeg så haft en hel stabil internet forbindelse siden 22/3 Jeg var faktisk tæt på at skrive et positivt indlæg.... Men så i går døde modemmet igen, og i dag døde det i løbet af eftermiddagen ikke mindre end 7 gange. Slukke og tænde modem som sædvanligt.
Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.

icon

Bedste svar af Kasper 16 September 2020, 15:28

Se original

294 Kommentarer

Omdømme 5
Badge
Kl er nu 21:34 har lige genstartet igen her kl 21:32. Hvad i alverden forgår der i dag
Omdømme 7
Badge +9
Hej, jeg ved ikke hvilken Version 3890 jeg har, men ved Streaming på TV med kabal sat til, går den vel ned max. 1 gang om ugen i kort tid, men jeg hører tit radion med Wifi, hvor det tit stopper musikken, men mit Wifi kører også kun på omkring 55 Mbps, selv om jeg har 300/60 internet, men radio er kun nede til den automatisk skifer til min anden Fiber ISP.
Omdømme 5
Badge
Og så lige dagens tal (Nedbrud) her til formiddag var det også helt skørt. 5 stk. genstart af modem

Omdømme 5
Badge
Her et udklip af loggen fra modem. Ind imellem kritiske fejl.

Jeg skal somregel slukke og tænde min router hver aften inden kl. 20:00, ellers stopper det med at virke. Det er v2 jeg har. Så overvejer at sætte en tænd/sluk ur på.
Omdømme 5
Badge
Hej tonny. Problemet er bare at hos mig sker det også til hverdag hvor der tit ikke er nogen hjemme. I den situation kan jeg ikke gøre noget før jeg kommer hjem. Jeg har behov for at kunne nå "egne" services ude fra..... I ren frustration tænker jeg sommetider....... men ikke for alvor, at en løsning kunne være en internet forbindelse mere via de gamle telefon kabler med noget hardware koblet op til Yousee modemmet, der via noget software kan genstarte det for....bistrede modem.:@. Måske Yousee kan sælge mig en løsning............🆒
Omdømme 7
Badge +9
Har du slået alt fra inden du satte 3890 i "bridge mode"? Jeg tænker især på WiFi (begge frekvenser) og UPnP.
Omdømme 5
Badge
Hej slangefar
Jep det kan du tro jeg har.
Siden kl. 16:00 i dag har der ikke været problemer. Men jeg ved aldrig hvornår det starter igen. Der kan gå få timer eller måske 14 dage. Der er absolut ingen sammenhæng til hvor meget jeg belaster upload og download. Jeg logger alt trafik samt mønstre i trafikken, og har data for mere end et år tilbage i tiden. Hos mig har det været et problem i mere end et år, på vilkårlige tidspunkter og med både de gamle og nye modems. Tekniker har været på besøg flere gange. kabler og stik er gennem testede. Signal værdier er OK.

Hvis jeg ringer til support, forslå de altid at sende en tekniker ud, men det giver ingen mening, da jeg er ret sikker på at det er Firmware i Modem der er fejlbehæftet.
Omdømme 5
Badge
Hej Slangefar igen....
Jeg har en del Cloud service (Tager backup for venner og bekendte) og andre server services der jævnt over hele døgnet belaster modemmet, men ikke noget der jævnt fordel kommer over 10 % af den tilgængelige båndbredde. Derudover spiler drengene E-sport. 4 telefoner, tre tablet og masser af computere er koblet op her i hjemmet. Det skulle en 100/100 linie ikke have problemer med. Men modemmet hmmmmmmmmmmm
Omdømme 5
Badge
Prøvede lige 2 gange at belaste Upload med 30 Mbit på min nye 100/100 linie. Efter max 5 minutter dør Modemmet. Må nok bide i det sure æble og ringe til Yousee atter en gang. Tænker dog ikke de har en løsning, men jeg betaler jo i dyre domme for linien så.......... Har i andre samme dårlige oplevelse.
Jeg faldt over en changelog til et andet modem forleden. Der var rettet en fejl, som gjorde at modemmet lukkede af i forbindelse med skift af modulation. Jeg kom til at tænke på en evt. sammenhæng. De der "event type code" kan indikere, at modemmet skifter modulation (på grund af for mange bitfejl).

Vi må få Yousee til at fortælle os noget mere.
Omdømme 5
Badge
@Kasper har du kommentarer til ovenstående fra Forummanden
Omdømme 5
Badge
Jeg havde fået skiftet min Kabel tv forstærker til en Triax IFA 384. Derudover er samtlige delefiltre stik i vægge skiftet til sidste nye skrig. De fejl jeg har set siden Yousee er påbegyndt en opgradering af Coax udstyret er nu tilsyneladende forsvundet. Kan det virkelig passe at knap 2 års. udfordringer nu er forsvundet. Hmmmm måske, jeg er forsigtig optimistisk. Den sidste time har jeg belastet både download og upload med ca. 40 mbit/s (Den anden ende kan ikke trække mere) Dette uden et eneste udfald

Min foreløbige konklusion:
Hvis Yousee har opgraderet i området, og man gerne vil have en stabil forbindelse så skift alle delefiltre stik i væg. Kontroller at kabel tv forstærker er af nyere dato.
Følger op senere, nå jeg har et større datagrundlag
Du kan også holde øje med om der kommer nye event-indlæg i loggen.

Selv om der er forstyrrelser på linjen, bør modemmet ikke gå i baglås på den måde. Du har måske fjernet nogle forstyrrelser, men modemmet bærer stadig en sygdom.
Omdømme 5
Badge
Indtil videre ikke en eneste ny EVENT i loggen, Up og Dowloader stadig for fulde gardiner.

Hvid dette virkelig er løsningen, kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor mange i det ganske land som har samme problem. Det er jo ikke hver dag man skifter delefiltre og forstærkere. Det kan også undre at ikke en af de teknikere jeg har har haft besøg af, har bemærket min ældre Forstærker. de har alle set den.
Omdømme 5
Badge
@Forummanden
Du har helt ret modemmet bærer stadig en sygdom. Efter knap 2 timers belastning døde modemmet igen. Desværre nåede jeg ikke at se loggen da min esports spillende søn lynhurtigt lavede en power cycle. Alt i alt bedre end før, men stadig uacceptabelt.
@Kasper du må gerne komme ind i kampen her
Omdømme 2
Hej her i tråden

I det område, hvor jeg bor, er vi nogle stykker som har de samme problemer. For mit eget vedkommene har jeg kørt en lang supportsag hos YouSee, der ikke er slut endnu. Konklusionen fra YouSee er tilsyneladende, at der kommer indstråling ind i deres anlæg fra 4G-netværket (mobiltelefoni). Tilsyneladende opstår problemerne kun for de kunder, der kører via Docsis 3.1 standarden. Ifølge de sparsomme oplysninger jeg har fået ud af YouSee benytter Docsis 3.1 nogle frekvenser, der ligger meget tæt på de samme frekvenser, som 4G-mobilnetværket benytter. YouSee har ikke sikret deres anlæg godt nok imod indstrålingen, hvorfor jeg, specielt ved belastning af min router fra YouSee (en Sagemcom FAST3890V3), ligeledes oplever at forbindelsen går ud i tide og utide.

YouSee har meldt ud, at der - på den længere bane - hvilket vil sige en ukendt tidshorisont, er en løsning på vej. Ifølge diverse teknikere vil YouSee ændre på det frekvensområde, som Docsis 3.1 benytter, hvorved der ikke længere vil være indstråling fra 4G-netværket.

Hvad angår min egen forbindelse, har YouSee nedgraderet mig fra Docsis 3.1 til Docsis 3.0 (denne information måtte jeg hive ud af dem). Nu er problemerne forsvundet.

Jeg savner til gengæld end skriftlig udmelding fra YouSee, også i forhold til de andre kunder der har lignende problemer. Det kan ikke være rigtigt, at vi betaler mange penge for bredbåndsforbindelser, hvor YouSee samtidig benytter anlæg der ikke er afskærmet imod indstråling fra 4G-netværket. På diverse gennemgange, som andre beboere i mit område har fået YouSee til at lave, var stort set alle fordelerskabe/forstærkere heller ikke samlet ordentligt, og visse fordelere var af den helt forkerte type i YouSees eget netværk.

Mvh Anders.
Omdømme 5
Badge
Efter udskiftning af antenne forstærker var jeg en smule optimistisk. Hmmm ser alligevel ikke ud til at det gør den store forskel. Her er en måling for de sidste to dage. Alle udfald har sammenhæng med at jeg presser UP/download en smule uden overhovedet at gå til yderligheder.
@abp dit indlæg, giver mig nu en mulighed mere. Jeg må have fat i Yousee igen.

Omdømme 3
Badge +3
@claushviid
Hvilket udstyr bruger du til at lave den interaktive graf?
Det ser meget detaljeret ud.
Omdømme 5
Badge
@erikit jeg kører i bridge mode og bruger pfsense som router/firewall. Pfsense har et væld af muligheder for at trække statistik
Omdømme 2
Efter udskiftning af antenne forstærker var jeg en smule optimistisk. Hmmm ser alligevel ikke ud til at det gør den store forskel. Her er en måling for de sidste to dage. Alle udfald har sammenhæng med at jeg presser UP/download en smule uden overhovedet at gå til yderligheder.
@abp dit indlæg, giver mig nu en mulighed mere. Jeg må have fat i Yousee igen.


Hej Claus Hviid

Fornemt, hvis du kan vende tilbage her i forum, når du har talt med YouSee igen. Vil nemlig være interessant i forhold til, om anlægget i dit område også har de samme problemer angående forstyrrelser på Docsis 3.1 fra 4G-mobilnetværket.

Mvh Anders.
Badge +1
Og så lige dagens tal (Nedbrud) her til formiddag var det ogshå helt skørt. 5 stk. genstart af modem



@claushviid

Hej Claus

Hvordan får du den fine interactive graf?
er det et specielt program du anvender?

Never mind, så lige en anden havde stillet det selvsamme ?? sorry..

Havde igår 2.5 times nedbrud fra lige før midnat..

Mvh

Claus
Omdømme 5
Badge
Hej claus, det står allerede beskrevet i denne tråd
@abp

Hvor er jeg glad for at jeg læste dit indlæg. Jeg har været tæt på at opgradere til 1000, men det vil kræve en tekniker, som jeg formoder vil ændre min installation til 3.1 (Selvom der i routeren nu står 3.1).

Mit internet (300/60) fungerer fejlfrit, og jeg har ikke oplevet problemer, udover de store nedbrud som sker max et par gange om året, og jeg har en V2.
Omdømme 5
Badge
Her kommer så svaret fra Yousee vedrørende min klage. Det er jo et latterligt svar. Først fjerner de Bland selv og hermed er min upload sat ned til 10 Mbit. der efter foreslår Yousee selv at jeg skifter til 100/100 for at jeg igen kan få en acceptabel upload hastighed. Men nu vil de igen have mig til at skifte til en hastighed med en lavere upload. Se svar fra Yousee herunder

Tak, fordi du har taget dig tid til at skrive til os.

Jeg er ked af at du oplever problemer med din internetforbindelse. Forstyrrelser af forbindelsen er altid uønskede.
YouSee er bekendt med problemet omkring mulig indstråling af 4G netværk. YouSee arbejder på at løse problemet.
Der findes i skrivende stund ikke en løsning, der afhjælper problemet uden en samtidig ændring af kundens abonnement. For at undgå muligheden for forstyrrelse af din forbindelse er det nødvendigt at nedgradere din upload hastighed på dit abonnement. Et opslag viser, at du abonnerer på en 100 Mbit upload forbindelse. Den hurtige forbindelse anvender en frekvens som kan forstyrres af 4G netværk.

Ønsker du at ændre dit abonnement foreslår jeg at kontakte YouSee's kundeservice omkring dette. Kundeservice kan kontaktes på telefon nummer 70 70 40 40.

Besvar