Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt

Vis første besked

249 Kommentarer

Dr who du er ikke alene.. Og dem med høj upload oplever problemerne dagligt hvis de rent faktisk udnytter den.. 

Deres medarbejdere i telefonen er helt sikkert flinke, men deres tekniske viden er den ringeste jeg har oplevet nogensinde så man føler ikke man kommer nogle vejne hver gang man ringer ind..

Internet er ikke en nem ting at være klog på, men når man ringer til sin udbyder forventer jeg altså at de ved hvad docsis 3.1 er og f.eks hvad det betyder i forhold til channels og lign. Det kan ikke være rigtigt at vi hver gang vi ringer ind skal belære dem om deres eget produkt. 

Sidste gang jeg ringede fik jeg at vide at jeg skulle ringe op igen for at tale med en anden da han ikke kunne hjælpe mig, samtidig skal jeg ofte springe over mine forklaringer så snart de bare bliver en smule tekniske, det er virkeligt hårdt arbejde at ringe til yousee support. 

Har selv arbejdet for 2 tele udbydere, og er da enig i at 1st level support Ikke Skal vide alt, men ikke engang 2nd eller 3rd level Kan oftest svare på de mest normale spørgsmål omkring dns, ip scopes og lign. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Såfremt I ikke skulle have set mit svar, så genposter jeg det lige fra tidligere i denne tråd. Se nedenfor. Derudover, så anbefaler jeg at tage fat i vores tekniske support for at få dem til at se nærmere på og fejlmelde forbindelsen. 

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

Badge

“Dr who du er ikke alene.. Og dem med høj upload oplever problemerne dagligt hvis de rent faktisk udnytter den.". 

“Har selv arbejdet for 2 tele udbydere, og er da enig i at 1st level support Ikke Skal vide alt, men ikke engang 2nd eller 3rd level Kan oftest svare på de mest normale spørgsmål omkring dns, ip scopes og lign. 

Det er dejlig at høre… nu vil jeg lige sige at de først som vi får fat i , gør hvad de kan… 1st level

Det må jeg næste give dig ret i, arbejder selv inden for en kommunes it med netwærk…. så tro de jeg er helt dum, når man prøve at hjælpe dem med info syslog event log m.m

Så få man den bare hvis du ikke havde kørt bridge mode, kunne vi måske hjælp dig..

Det jeg ikke helt forstå hvorfor har de ikke et modem, som man kunne få hos TDC uden alt det andet.

Hej Alle 

Såfremt I ikke skulle have set mit svar, så genposter jeg det lige fra tidligere i denne tråd. Se nedenfor. Derudover, så anbefaler jeg at tage fat i vores tekniske support for at få dem til at se nærmere på og fejlmelde forbindelsen. 

Hej Alle

Jeg har forhørt mig i forhold til denne tråd, og jeg vil gerne følge op på mit forrige svar.

Vi er i YouSee klar over, at nogle af vores kunder med Sagemcom3890V2 og Sagemcom3890V3 modems, desværre kan opleve ”huller” eller udfald på forbindelsen ved belastning/trafik på upload. Vi er opmærksomme på denne uhensigtsmæssighed, og vi arbejder på at finde en løsning på dette hurtigst muligt.

Da udfordringen ikke konsekvent optræder på alle modems, har den dog vist sig at være noget sværere at løse, end hvad vi kunne ønske os. Der findes dog en workaround i forhold til disse udfordringer, og den går på, at vi deaktiverer Docsis 3.1 bonding på modemmet. Det har vist sig at have en yderst positiv effekt på udfaldene, men det kan medføre,  at den fulde upload-hastighed ikke kan opnås.

4G-indstråling kan påvirke din installation og dermed både tv- og bredbåndsforbindelsen, hvis installationen ikke er godt nok skærmet. Indstrålingen kan både ramme kabler, stik og TV-apparater.

Nogle yderligere informationer ud over at i arbejder på det de sidste 2 mdr?

Omdømme 7
Badge +7

Support er meget nemmere, og en alt i en enhed er jo tilstrækkelig for de fleste brugere og tager mindre plads.

Badge

Support er meget nemmere, og en alt i en enhed er jo tilstrækkelig for de fleste brugere og tager mindre plads.

ja det har du ret i, men når det så ikke virke så godt, derfor havde det været godt med kun et modem.. til dem så vile køre bridge mode

Omdømme 6
Badge +2
Hvad siger teknikkerne til det? Jeg havde et tilsvarende problem, men det lykkedes til sidst for dem at finde årsagen. Tror det var indstrålingsproblematikken.
Omdømme 5
Badge +1
@psl69 Ja jeg har kørt Pfsense virtualiseret de sidste 6 år. Fik først problemer da Yousee skiftede til DOCSIS 3.1

Alt OK efter en lille times upload. Det har jeg aldrig kunnet før så er optimistisk. Jeg får stadig 100mbit upload hastigheder.

Hej Lynetk

Jeg har nu også haft fat i teknisk support som fortæller at de har nedgraderet mig. Jeg har sammenlignet dine skærmdumps med mine tilsvarende i routeren, og min ligner din efter-opkald.

Hvor kan jeg se, ved selvsyn, at Docsis 3.1 er nedgraderet til Docsis 3.0? At der kun er 6 channels? eller?

Omdømme 5
Badge +1
I dette fora har jeg læst om flere der har fået løst problemet ved at få "nedgraderet" til DOCSIS 3.0
Spørgsmålet er så om jeg skal indsende en ny klage, da jeg stadig har nedbrud 3 gange om ugen.

På den anden side virker det aldeles urimeligt at Yousee ikke leverer en stabil forbindelse.

Jeg er enig med forummanden i at dette kun er en workaround, men husstanden her, er ved at blive grønne i hovedet over de vedvarende nedbrud.
Omdømme 5
Badge +1
Graf for sidste uge tilføjet. Den blå bar (Packet loss) er udtryk for de antal gange modem er gået død. Ialt 3 gange i sidste uge.

Blev opgraderet d. 18, indtil videre har vi genstartede router 3 gange fordi skidtet dør.

Jeg oplever præcis de samme problemer som alle andre her på tråden. Jeg har et sagem 3890 V2, på en 100/100.

Omdømme 5
Badge +1

Det ser ud til at flere får bedre stabilitet med hardware acceleration slået fra. Jeg giver det en chance mere og prøver igen 

opfølgning følger

Alt OK efter en lille times upload. Det har jeg aldrig kunnet før så er optimistisk. Jeg får stadig 100mbit upload hastigheder.

Hej Lynetk

Jeg har nu også haft fat i teknisk support som fortæller at de har nedgraderet mig. Jeg har sammenlignet dine skærmdumps med mine tilsvarende i routeren, og min ligner din efter-opkald.

Hvor kan jeg se, ved selvsyn, at Docsis 3.1 er nedgraderet til Docsis 3.0? At der kun er 6 channels? eller?

Ja, du kan se det ved at de 2 uploader kanaler kaldet OFDM upstream er væk efter deaktivering af Docsis 3.1

Jeg har ingen udfald haft siden det blev udført på min forbindelse!

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle

Vi arbejder fortsat på at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890v2 og Sagemcom3980v3 modems, som vi håber vil hjælpe på nogle af de udfordringer, der nævnes her i denne tråd.

Udrulningen af den nye firmware forventes at gå i gang inden længe, og vil løbe henover sommeren. Den vil forventeligt være udrullet til alle modems i starten af efteråret.

Bemærk, at indstråling, som følge af ikke tilpas afskærmet antennemateriel (Kablet, stik mv.), fortsat er en faktor i forhold til udfordringer og ustabilitet på forbindelsen.

Omdømme 2

Det ser ud til at flere får bedre stabilitet med hardware acceleration slået fra. Jeg giver det en chance mere og prøver igen 

opfølgning følger

Stadig online..

Omdømme 7
Badge +7

YouSee vil ikke have andre routere på deres net, men du må gerne sætte en router efter deres. 

Det har altid været som Heksemor siger. Det ligner ikke YouSee at skifte holdning om dette, men lad os høre hvad YouSee siger. 

@Kasper

Hej @Slangefar 

Hvis man ønsker at bruge andet udstyr,  så anbefaler vi at sætte YouSee-modemet i bridge mode og koble sin egen router til. 

Vi arbejder fortsat på at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890v2 og Sagemcom3980v3 modems, som vi håber vil hjælpe på nogle af de udfordringer, der nævnes her i denne tråd.

Kan du ikke afsløre, hvad den nye firmware gør anderledes end den gamle?

Badge

Hej 

Fik ny firmware på idag, og det har ikke løst mit problem endnu (bridge mode)

den er lige gået ned, så jeg måtte genstarte modem

jeg har ikke fået nogen ny firmware, da jeg fik at vide der ikke var nogen, selv om jeg fortællet at det stod på deres forum

Badge

Hej Alle

Udrulningen af den nye firmware forventes at gå i gang inden længe, og vil løbe henover sommeren. Den vil forventeligt være udrullet til alle modems i starten af efteråret.

Bemærk, at indstråling, som følge af ikke tilpas afskærmet antennemateriel (Kablet, stik mv.), fortsat er en faktor i forhold til udfordringer og ustabilitet på forbindelsen.

Det lyder godt, fordi hvis det virke… nu køre jeg på 3 år med dette problem.. nogle dagen er det bedre

Så er jeg nedgraderet til Docsis 3.0.

Jeg har heller ikke haft nogen udfald i siden nedgraderingen, og jeg har uploaded en masse siden da. 

Jeg skriver tilbage på dette forum, når det bryder sammen…. jeg håber ikke det kommer til at ske!

Omdømme 2

Så gik den ikke længere her.. 

6 dage og en 1 time holdt det sig kørende.

Så kan det være man kan klare sig med at have et script der genstarter modem’et “kun” et par gange om ugen ?

Har forsøgt at slå Hardware Acceleration til igen, for at se om det er samme oplevelse. Giver naturligvis en melding når der er nyt.

Badge

Vi arbejder meget hjemme fra, og er - særligt i disse tiden! - voldsomt afhængig af en stabil forbindelse, så Citrix VPN ikke hopper af hele tiden. Er der nogen begavede her på linjen, der kan tyde om nogen af nedenstående fejl er kritiske, ud over vi altså bliver kastet af, da Citrix klienten tror det er et hackingforsøg …. 

Vi splitter på loftet med Yousee inst. skillefiler og har HF tætte omløbere og god kabel kvalitet ned til Netgear FAST 3890V3 modem i “normal mode” (fraset Wifi, som håndteres på anden vis).

Jeg kæmpede med samme problem, som begyndte i starten af sidste sommer. Deaktivering af Hardware Accelerator gjorde situationen bedre for en stund, men kort tid efter var alt ved det gamle. Omkring jul fik jeg slået DOCSIS 3.1 fra, og siden da har det kørt upåklageligt.
Mindre end 30 minutters uannonceret nedetid ifølge min overvågning, så det er faktisk noget der ligner 99,98% oppetid. I den sidste tid med DOCSIS 3.1 lå jeg omkring 80%.
Den første supporter vidste ikke hvad jeg talte om, men efter at have været deres standard-tjekliste igennem (“prøv med kabel i stedet for trådløst” etc.), blev jeg stillet om til deres udvidede support som hurtigt fik slået DOCSIS 3.1 bonding fra.

Min upload er ganske vist faldet fra 550 til 130 Mbit, men det er en pris jeg er villig til at betale.
Hvis det havde været en "rigtig" internetudbyder som leverede på et konkurrencepræget marked og ikke levede op til det aftalte, havde jeg naturligvis ikke været tilfreds og nok krævet en løsning eller nedslag i prisen. Men når man tænker på at man som YouSee-kunde ikke har nogle alternativer, synes jeg faktisk at det er okay.

I virkeligheden kunne de jo slippe afsted med at fordele 30 kunder på en 100 Mbit forbindelse med carrier-grade NAT og trafikbegrænsning. Så længe hr. og fru Danmark kan bruge forbindelsen til at tjekke mail+netbank og se lidt Netflix, og TDC's aktionærer stadig får penge i kassen, har de jo sådan set løst opgaven til fulde. Det er nok de færreste normale mennesker som kan finde på at flytte pga. internetmulighederne.
Så at de tilbyder 500+ Mbit download, 100+ Mbit upload, dedikeret IPv4-adresse og mulighed for at åbne port 25, synes jeg faktisk er en rigtig fin service til dem der endnu ikke har adgang til en fiberlinje. :relaxed:

Hvis man er utilfreds og bor i en etageejendom hvor man ikke selv har mulighed for at få indlagt fiber, kan man jo fremlægge det som et forslag på boligforeningens generalforsamling. Så kan foreningen lave en kontrakt med en internetudbyder med specifikke krav til hastighed mv., som de er forpligtet til at leve op til.

Godt indspark. Jeg har mulighed for at skifte til andre udbydere på COAX. Desværre har Hiper, Fastspeed og andre nok adgang til samme hardware som YouSee, så et skift giver desværre nok ikke noget bedre resultat. 

Næh det gør det ikke. Er på HIPER, og har siden start for 14 mdr siden haft problemer af større eller mindre karakter, først med ikke opnået hastighed, løst, nu med konstant auto reset af router i et væk, uden nogen løsning i sigte. Har fået ny router for en lille uge siden, uden held på løsningen, et fysisk tekniker besøg, skiftede 2 ledninger ude ved vejen , så på min installation, på loftet, med YouSee opsat fordeler, og ny forstærker til tv, uden returvej, og dette checket af tekniker i februar, og fundet fungerende efter bogen.

HIPER køber sig jo ind på coax så de kæmper en kamp for at finde en løsning, jeg vil nu bede dem læse dette forum, så de kan give nogle muligeheder videre til TDC’s teknikere der nu skal undersøge vores linje.

Besvar