Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt

Vis første besked

258 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Jeg havde fået skiftet min Kabel tv forstærker til en Triax IFA 384. Derudover er samtlige delefiltre stik i vægge skiftet til sidste nye skrig. De fejl jeg har set siden Yousee er påbegyndt en opgradering af Coax udstyret er nu tilsyneladende forsvundet. Kan det virkelig passe at knap 2 års. udfordringer nu er forsvundet. Hmmmm måske, jeg er forsigtig optimistisk. Den sidste time har jeg belastet både download og upload med ca. 40 mbit/s (Den anden ende kan ikke trække mere) Dette uden et eneste udfald

Min foreløbige konklusion:
Hvis Yousee har opgraderet i området, og man gerne vil have en stabil forbindelse så skift alle delefiltre stik i væg. Kontroller at kabel tv forstærker er af nyere dato.
Følger op senere, nå jeg har et større datagrundlag
Omdømme 5
Badge +1
Indtil videre ikke en eneste ny EVENT i loggen, Up og Dowloader stadig for fulde gardiner.

Hvid dette virkelig er løsningen, kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor mange i det ganske land som har samme problem. Det er jo ikke hver dag man skifter delefiltre og forstærkere. Det kan også undre at ikke en af de teknikere jeg har har haft besøg af, har bemærket min ældre Forstærker. de har alle set den.
Omdømme 5
Badge +1
@Forummanden
Du har helt ret modemmet bærer stadig en sygdom. Efter knap 2 timers belastning døde modemmet igen. Desværre nåede jeg ikke at se loggen da min esports spillende søn lynhurtigt lavede en power cycle. Alt i alt bedre end før, men stadig uacceptabelt.
@Kasper du må gerne komme ind i kampen her
Omdømme 5
Badge +1
Efter udskiftning af antenne forstærker var jeg en smule optimistisk. Hmmm ser alligevel ikke ud til at det gør den store forskel. Her er en måling for de sidste to dage. Alle udfald har sammenhæng med at jeg presser UP/download en smule uden overhovedet at gå til yderligheder.
@abp dit indlæg, giver mig nu en mulighed mere. Jeg må have fat i Yousee igen.

Omdømme 3
Badge +1
@claushviid
Hvilket udstyr bruger du til at lave den interaktive graf?
Det ser meget detaljeret ud.
Omdømme 5
Badge +1
@erikit jeg kører i bridge mode og bruger pfsense som router/firewall. Pfsense har et væld af muligheder for at trække statistik
Omdømme 2
Efter udskiftning af antenne forstærker var jeg en smule optimistisk. Hmmm ser alligevel ikke ud til at det gør den store forskel. Her er en måling for de sidste to dage. Alle udfald har sammenhæng med at jeg presser UP/download en smule uden overhovedet at gå til yderligheder.
@abp dit indlæg, giver mig nu en mulighed mere. Jeg må have fat i Yousee igen.

Hej Claus Hviid

Fornemt, hvis du kan vende tilbage her i forum, når du har talt med YouSee igen. Vil nemlig være interessant i forhold til, om anlægget i dit område også har de samme problemer angående forstyrrelser på Docsis 3.1 fra 4G-mobilnetværket.

Mvh Anders.
Og så lige dagens tal (Nedbrud) her til formiddag var det ogshå helt skørt. 5 stk. genstart af modem

@claushviid

Hej Claus

Hvordan får du den fine interactive graf?
er det et specielt program du anvender?

Never mind, så lige en anden havde stillet det selvsamme ?? sorry..

Havde igår 2.5 times nedbrud fra lige før midnat..

Mvh

Claus
Omdømme 5
Badge +1
Hej claus, det står allerede beskrevet i denne tråd
@abp

Hvor er jeg glad for at jeg læste dit indlæg. Jeg har været tæt på at opgradere til 1000, men det vil kræve en tekniker, som jeg formoder vil ændre min installation til 3.1 (Selvom der i routeren nu står 3.1).

Mit internet (300/60) fungerer fejlfrit, og jeg har ikke oplevet problemer, udover de store nedbrud som sker max et par gange om året, og jeg har en V2.
Omdømme 5
Badge +1
Her kommer så svaret fra Yousee vedrørende min klage. Det er jo et latterligt svar. Først fjerner de Bland selv og hermed er min upload sat ned til 10 Mbit. der efter foreslår Yousee selv at jeg skifter til 100/100 for at jeg igen kan få en acceptabel upload hastighed. Men nu vil de igen have mig til at skifte til en hastighed med en lavere upload. Se svar fra Yousee herunder

Tak, fordi du har taget dig tid til at skrive til os.

Jeg er ked af at du oplever problemer med din internetforbindelse. Forstyrrelser af forbindelsen er altid uønskede.
YouSee er bekendt med problemet omkring mulig indstråling af 4G netværk. YouSee arbejder på at løse problemet.
Der findes i skrivende stund ikke en løsning, der afhjælper problemet uden en samtidig ændring af kundens abonnement. For at undgå muligheden for forstyrrelse af din forbindelse er det nødvendigt at nedgradere din upload hastighed på dit abonnement. Et opslag viser, at du abonnerer på en 100 Mbit upload forbindelse. Den hurtige forbindelse anvender en frekvens som kan forstyrres af 4G netværk.

Ønsker du at ændre dit abonnement foreslår jeg at kontakte YouSee's kundeservice omkring dette. Kundeservice kan kontaktes på telefon nummer 70 70 40 40.
Omdømme 5
Badge +1
Så kom der svar på en ny fremsendt klage til Yousee (Så må vi jo se om det løser problemet)
Jeg vil dog stadig påstå at Yousee ikke med sikkerhed ved om indstråling er årsagen til at mit modem "fryser" men lad os se...............

Tak for din mail. Jeg har besvaret din henvendelse første gang på mail af 01. maj 2019 med DocID XXXXXXX
Jeg forstår godt at du efterspørger en løsning på problemet med indstråling. Derfor er jeg også glad for at kunne give et bedre svar på din henvendelse denne gang.

YouSee har fundet en løsning på problemet med indstråling. Løsningen er planlagt til at blive udført hos jer i perioden mellem 27. maj 2019 og frem til 25. juni 2019.
Waaaw... På med sølvpapirhat på modemet.... Jeg har også langt om længe ringet og informeret dem om samme problem og de vil sende en tekniker ud...
Kan I ikke sende mig et nyt modem...I ved jo godt at det er lort det i lever jo...

Shit, magen til crap og vi lever i 2019!

waaaw.... Now you see now you don't....

Hygge!:D
Omdømme 5
Badge +1
Tålmodighed er en dyd. fejlen er helt sikkert ikke rettet endnu, men Yousee har jo heller ikke lovet at de er færdige før 25 juni-2109. ------7 NEDBRUD i denne måned------

@Kasper 

Har man et overblik over om upload ustabiliteten er relativ til ens max upload…?

Sagt på en anden måde: Oplever man ustabilitet ved fx 90% af sin konfigurerede upload på ens abonnement, eller opstår den ved en bestemt hastighed, uanset hvilket abonnement man har?

Der er endnu ingen med en løsning? Jeg flyttede fra lejlighed med Fibia, ud til et område hvor yousee er de eneste der kan levere internet. Det var godt nok en kæmpe fejl.

Jeg har en 3890V3 nu. En teknikker var ude og skifte min gamle til denne. "Det virker nu" Det gjorde det så ikke. Herefter har jeg haft ringet omkring 7 gange ind, hvor de bliver ved med at sige at dansk kable tv vil ringe og sende en teknikker ud, og teknikkeren ringede aldrig. Først efter 7 opkald, er det endelig lykkedes at få et opkald fra dansk kabel tv hvor de vil sende en teknikker ud.

Mit net mister konstant forbindelsen. Den buffer 5-10 sek hvor jeg mister forbindelsen. Når jeg kører en speedtest, kan jeg se at det er min upload der er ekstrem ustabil. Den giver alt fra "ingen svar" til min fulde hastighed. Men primært giver den mig en 2-5 hvor jeg jo betaler for langt mere.

Min bærbar, vens pc, min stationær og ps4 oplever alle disse ting.

Jeg kan intet spille uden at miste forbindelsen, eller se en film uden at miste forbindelsen minimum 5 gange. Nu må vi se hvad der sker ved næste teknikker besøg, ellers er eneste løsning vel at flytte for at undgå yousee.
Omdømme 5
Badge +1
Så er vi forbi den dato hvor Yousee har lovet at problemet med indstråling skulle være løst i mit område. Det har nu ikke løst problemet. Modem dør stadig ind imellem og skal genstartes. 2 gange siden d. 30.6 (Se graf.) Jeg aner ikke hvad jeg nu skal gøre. Jeg kan jo altid indsende en ny klage, men hvad hjælper det... har snart haft problemet i 2 år uden der er kommet en løsning.

Jeg har som mange andre her, præcist det samme problem, kan ikke huske hvor lang tid jeg har haft det, men mere end 1 år. Tunge uploads får routeren til at “dø”, downloads giver ingen problemer. Alle dioder lyser som de skal, og man kan stadig komme ind i routeren, men ingen forbinelse til internettet. Drøn irriterende når jeg engang imellem arbejder hjemmefra, og skal uploade tunge filer. I går aftes opgav jeg efter den måtte genstartes to gange, den døde hver gang efter 400-500mb, her til formiddag lykkedes det så at få de 1.1GB uploadet. Har også prøvet med bridgemode, samme problem.

Jeg oplevede ikke problemet med 6250 routeren, men da jeg opgraderede til 300/60 fik jeg ny router, en 3890v2, men stadig det samme docsis 3.0 stik, og så fik jeg problemet. Jeg havde en teknikker ude, han skiftede routeren til en 3890v3, stikket til et docsis 3.1, samt han installerede et filter mellem TV-out på docsis stikket og min Triax antenneforstærker, alt det gjorde ingen forskel.

Når jeg læser her, så virker det som om at I andre først fik problemet med docsis 3.1, men her startede problemet altså før.

Omdømme 2
Jeg vil blot melde mig under fanerne. Har en 300/300Mbit forbindelse og har Sagem 3890V3 modem som er sat op i bridge mode.

Når jeg belaster modemmet med upload trafik (er fortsat ved at teste præcis hvor meget flow der skal til), men alt over 160Mbit kontinuerligt gør at jeg mister internetforbindelsen.

Genstarter modemmet når jeg er hjemme og problemet opstår, men kan se på overvågningen at 39 minutter og 50 sekunder efter det går ned, kommer forbindelsen tilbage. (har dog kun set dette én gang, så ved ikke om det er en trend eller tilfældigt).

Har taget kontakt til YouSee der har oprettet en sag og kontakter mig i morgen. Desværre frygter jeg at det bliver en klassisk "vi yder ikke support på bridge mode" - på trods af at jeg selv arbejder med IT til dagligt, og kan dokumentere at problemet er på deres del af udstyret :(

Men har nu læst et par af de her opslag på forummet, så det er vist ret tydeligt efterhånden at de har et problem.
potestas, hvordan ser det ud med din eventlog og signalværdier?

Jaaa efter noget betænkningstid er jeg nok kommet frem til det resultat at YouSee må vige for noget andet!

Det er et år og 3 dage siden denne forum tråd blev oprettet men har vi set noget til en firmware version der kan klare docsis 3.1? jeg har ihvertfald ikke! og at i ikke engang kan levere fuld hastighed på en port.. .det jo til grin! giv os nu bare et modem uden alt jeres hr og fru jensen setup! vi vil have et modem der kan klare fuld hastighed! og max belastning! uden og dø! er det virkelig for meget at forlange fra et firma som Yousee? 

Omdømme 2
@Forummanden, jeg kender desværre ikke nok til signalværdier til at kunne aflæse dem, så de kommer her i tilfælde af at du, eller nogen andre kan.

Eventloggen har kun få entries efter den blev sat op, og der tilføjes intet nyt når internettet forsvinder.

Omdømme 1
Badge

@Kasper  Har du ikke et par kommentarer. De er tiltrængt ?:wink:

Hej@claushviid 

Jeg beklager, at dine taggs er fløjet under radaren.

Jeg er ærgerlig over at læse, at du og andre i tråden her, oplever gener med bredbåndsforbindelsen. Det er naturligvis ikke optimalt, og klart et irritationsmoment for jer der oplever dette.

Det er svært for mig at udpege eller konstatere en konkret årsag til de udfordringer der opleves hos den enkelte, og langt hen af vejen, vil jeg også mene, at for at kunne det, så er der behov for direkte support/kig i systemerne, hvilket vi ikke tilbyder på YouSee Forum. På baggrund heraf, vil jeg henstille til at kontakte vores øvrige kundeindgange (find kontaktoplysninger her), for direkte og akut hjælp og support, i forhold til de problemer der opleves (også til andre der måtte komme forbi tråden her).Jeg kan dog godt se i tråden her, at du har haft en sag kørende med os tidligere.

Når det så er sagt og afslutningsvis, så er det naturligvis også i min interesse, at byde ind med noget her på forum, der kan hjælpe jer, og andre der kigger med. Så jeg vil for nu sige, at jeg melder tilbage i tråden her, såfremt jeg kan komme tilbage med noget konstruktivt, der kan bidrage til hjælp til at få løst problemet, eller skabe en form for afklaring.

God dag og weekend til alle.

udvidet support kender godt til sagen og kan intet pt stille op .. er jo næsten det meste sørgelig ved det … virker til det sagem modem bare ikke kan klare mosten for de krævende bruger som os :)

Omdømme 1
Badge

Jeg har skullet genstarte ofte med 3890, men det problem synes fjernet efter jeg har slået option Hardware Acceleration fra i router. Det er en ny option. 

er det på docsis 3.1 den feature er ?

Omdømme 6
Badge +2
Hvis man da så bare kunne få en skive fiber i stedet! 😕

Besvar