Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt

Vis første besked

249 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1

At fjerne kanaler er kun symptombehandling og fjerner samtidig en masse kapacitet. En nødløsning.

Bufferændring… Yousee må altså give os nogle tekniske informationer omkring det her.

Enig

Badge

Det har altid været som Heksemor siger. Det ligner ikke YouSee at skifte holdning om dette, men lad os høre hvad YouSee siger. 

@Kasper

okay… så prøve jeg at ringe igen… håber på at jeg får fat i en anden denne gang.. så må vi see..

Kunne heller ikke helt forstå det selv.

Omdømme 5
Badge +1
Hmmm stadig ingen opkald fra Yousee.

Samme problem her on and off igennem 2-3 år. Det er dog blevet værre efter opgradering til 1000/100 og det nye modem. Var der nogen der har haft held med at få slået Docsis 3.1 fra, som der nævnes længere oppe og har det haft en positiv indvirkning ?

Håber og beder til at der snart tilbydes fiber i det område jeg bor i så jeg kan slippe for de her problemer.

Omdømme 1
Badge

Måske du kan dele link til denne fw?

FAST3890V3_TDC_sw05.76.9.7u-1  er den nyeste beta signed jeg kører med .. kan desværre ikke dele link da dette er yousee der har kilden .. så man skal have udvidet support til af upgrade dit modem … så det er bare klø på .. men dette har gjort det mere tåleligt nu ...

Omdømme 1
Badge
puha så er jeg ikke den eneste der er ved af gå amok over deres "Lort" ... skal genstarte 3-4 gange dagligt men kan sagtens opnå hastigheden ... 1000/500 .. men hvis den har hentet en masse og man så skal sende ud af huset så brækker den sig MAx ... og iflg udvider support ja så er der ingen løsning ..

nogle der har snakket med regning service om refusion .. ? jeg snakkede med dem og de vil gerne give afslag men først når prob. er løst ... er jo så lige hvornår det er 🙂 ...

er der slet ikke nogle der har noget insider info om evt løsning eller frisk firmware 😉
Omdømme 5
Badge +1

Her kommer lige en graf der viser “nul” udfald lige bortset fra den dag de lavede ændringen. 

Det er også “kun” et år siden denne tråd blev oprettet. Så uanset det ser ud til at problemet er løst så får i ikke ros Yousee (En anden gang måske) 
Jeg savner dog en forklaring@Kasper. Hvad går denne bufferændring ud på. Eller det i virkeligheden 3.1 bonding der er blevet fjernet 

Den første buffer, jeg tænkte på, var denne:

C.2.2.9.11   Buffer ControlThe Buffer Control parameters limit the maximum queue depth of a Service Flow. The service flow buffer holds the packets that are enqueued for transmission for the service flow. The Buffer Control parameters provide a means of balancing throughput and latency in a standardized and configurable manner.

The size of the service flow buffer influences a tradeoff between transmission latency for latency-sensitive UDP traffic and throughput for TCP traffic. A larger buffer may improve TCP throughput, but can cause increased latency, which may negatively impact latency-sensitive applications such as voice over IP or real-time games. Conversely, a smaller buffer may decrease transmission latency for the service flow, but may degrade TCP throughput. In the case where a service flow is intended to carry a mix of both TCP traffic and latency-sensitive UDP traffic, a careful consideration of the performance tradeoffs between the two traffic types should be made.

Dvs. hvor meget data modemmet kan opbevare, mens det venter på at få lov til at sende data ud i kabelnettet. Hvis denne buffer er for lille, går modemmet så i baglås? Eller er det en anden buffer?

Det må også være en blanding at flere ting, for det er tilsyneladende ikke alle kunder, som har problemet.

Omdømme 7
Badge +7
Er der booket en teknikker samtale.?
Omdømme 3
Badge +1

@Playmate 

Hvilke nye funktioner og forbedringer indeholder den beta version af firmwaren som du tester på dit Sagemcom f@st 3890 version 3 modem?

Omdømme 3
Badge +1

@Playmate

Vides det hvornår den endelige version af den kommende firmware bliver udrullet? 

Omdømme 2

Helt enig - men det virker som en decideret kompromis løsning/beslutning, da føringsvejen ikke har plads til tykkere kabler i vores bebyggelse (at der ikke er lagt nyt FIBER er i sig selv helt uden fornuft!! - men hva’ faen.. så tar vi da lige en binding på 7-8 år med en dårlig løsning.. - ironi kan forekomme!)

Samtidig har jeg siden skiftet af intern kabling haft utroligt mange udfordringer med stabilitet, og får disse i loggen konstant:

Type 16 - som typisk er indstråling / støj:

CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 97; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=f8:08:4f:72:42:0c;CMTS-MAC=80:d4:a5:c7:c1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

og timeouts fra CMTS’en - som også oftest er støj mv.

Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=f8:08:4f:72:42:0c;CMTS-MAC=80:d4:a5:c7:c1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Nu har jeg bedt om at få 3.1 bonding slået fra, baseret på @Kasper ‘s anbefaling. Jeg holder øje :-)

Omdømme 1
Badge

Den første buffer, jeg tænkte på, var denne:

C.2.2.9.11   Buffer ControlThe Buffer Control parameters limit the maximum queue depth of a Service Flow. The service flow buffer holds the packets that are enqueued for transmission for the service flow. The Buffer Control parameters provide a means of balancing throughput and latency in a standardized and configurable manner.

The size of the service flow buffer influences a tradeoff between transmission latency for latency-sensitive UDP traffic and throughput for TCP traffic. A larger buffer may improve TCP throughput, but can cause increased latency, which may negatively impact latency-sensitive applications such as voice over IP or real-time games. Conversely, a smaller buffer may decrease transmission latency for the service flow, but may degrade TCP throughput. In the case where a service flow is intended to carry a mix of both TCP traffic and latency-sensitive UDP traffic, a careful consideration of the performance tradeoffs between the two traffic types should be made.

Dvs. hvor meget data modemmet kan opbevare, mens det venter på at få lov til at sende data ud i kabelnettet. Hvis denne buffer er for lille, går modemmet så i baglås? Eller er det en anden buffer?

Det må også være en blanding at flere ting, for det er tilsyneladende ikke alle kunder, som har problemet.

virker lidt som samme issue når man i gamle dage skulle brænde dvdr og man fik buffer Over RUn..og alt bare frys

Jeg er lige blevet opgraderet i nat. Jeg er ganske interesseret i at se hvad der sker nu! Kan det virkelig være sandt at problemet er løst? Jeg er på nippet til at skifte over fra min 1000/100 til en 300/300 fiber på Parknet fra min forening - så kunne jeg da også lade mine fede ASUS mesh routere tage helt over, haha! Jeg er simpelthen ved at blive hjernedød af at genstarte mit modem 1 gang i døgnet.

Det er SÅ vildt at tænke på at jeg har kørt YouSee i 10 år uden problemer, og så smadrer DOCSIS 3.1 det hele når de ENDELIG kan give 1000, haha whaaaaat. :D

Jeg krydser fingre!

Omdømme 1
Badge

@Playmate

Vides det hvornår den endelige version af den kommende firmware bliver udrullet? 

det ved jeg ikke noget om .. men tager nok en del tid endnu .. men sådanne informationer ved de nok ikke selv da det er vist ikke YS selv som skriver FW men er samarbejder med Sagem

Man bruger typisk tynde kabler på hovedstationerne, på grund af de enorme kabelbundter. Hvis kvaliteten er i orden og der er signal nok, er de ikke et problem. Jeg kan ikke sige, hvad problemet er hos dig, men det behøver ikke være de tynde kabler.

TDC bruger dog ikke længere coax på deres hovedstationer, da de overgik til en anden arkitektur i forbindelse med DOCSIS 3.1.

Omdømme 1
Badge

Jeg er lige blevet opgraderet i nat. Jeg er ganske interesseret i at se hvad der sker nu! Kan det virkelig være sandt at problemet er løst? Jeg er på nippet til at skifte over fra min 1000/100 til en 300/300 fiber på Parknet fra min forening - så kunne jeg da også lade mine fede ASUS mesh routere tage helt over, haha! Jeg er simpelthen ved at blive hjernedød af at genstarte mit modem 1 gang i døgnet.

Det er SÅ vildt at tænke på at jeg har kørt YouSee i 10 år uden problemer, og så smadrer DOCSIS 3.1 det hele når de ENDELIG kan give 1000, haha whaaaaat. :D

Jeg krydser fingre!

har også altid kørt med yousee fordi de kunne levere ordenlig speed og var stabile … men er godt nok ikke lige hvad der sker for tiden … jeg kan godt opnå hastigheden men får en del flow stop og til tider en del low speed …. men ikke de genstart af modem mere …

lad os hører hvad der sker for dig :)

Nix. Der røg nettet igen. Har lige måtte tage strømmen. Fantastisk.

Ja, jeg savner også at få muligheden for at vælge et simpelt modem. Jeg ønsker ikke WI-FI eller andre dikkedarer. Kun en netforbindelse.

Siden jeg blev tvunget over på Sagecom, har der været bøvl med jævne mellemrum.

Jeg er ikke super teknisk, og jeg har troet, at Yousee havde solgt mere forbindelse end deres backbone kunne levere. Så det jeg oplevede var simpel overbelastning. (hvilken det jo så ER, på en måde. Flaskehalsen ligger bare her i lokalet.)

Hvad jeg derfor har ment om Yousee, giver sig selv. Jeg klagede ikke, jeg gik bare ud fra de kun leverer junk.

De 40 minutter nævnt tidligere i denne tråd kender jeg godt. I dag har jeg så fået en forklaring på, hvad det formentlig er. Jeg troede det var teknikere, der rodede ude i netværket. Selv om det lød ekstremt amatøragtigt.

Denne tråd har været oplysende.

Så, enten kommer Yousee med et modem, eller også må jeg se, om der er en mulighed for fiber, også her.

Lidt som dengang, for mange år siden, da KTAS endelig fik konkurrence på telefonmarkedet. Jeg var endda indstillet på at betale samme pris, bare jeg kunne fjerne mine penge fra KTAS. Deres service bar præg af, at de var et monopol.

Og igen nu! Ny rekord! To på en dag. BIG yikes.

Og 3. gang.. 23 minutter denne gang. Nu må det simpelthen stoppe.

Det er Yousees plan at masseopgradere deres kunder hen over de næste måneder (ny hastighed+nyt modem). Det er interessant, når der tilsyneladende er en del tekniske vanskeligheder, som vi ikke må høre om.

YouSee lader ikke til at have en plan..

Det er bare træls, at vi ikke må høre noget om den tekniske side af sagen. Jeg har efterhånden spurgt ind til det mange gange. Det er åbenbart meget tys-tys.

De er i gang med at finde afløseren til Huawei. Mon de skal finde en afløser til Sagemcom også?

Omdømme 5
Badge +1
Som tidligere nævnt blev jeg i anden forbindelse ringet op af Yousee, hvor jeg igen klagede min nød. Den pågældende medarbejder lovede og bekræftede flere gange at jeg ville blive ringet op i indeværende uge, med henblik på at få løst mit problem. En aftale er åbenbart ikke en aftale, da jeg endnu ikke er blevet ringet op. Så ja der blev "booket" en tekniker samtale.

Må atter til telefonen..........

Besvar