Svar

sagem 3890 V3 ser også ud til at være ustabilt



Vis første besked

253 Kommentarer

I mit tilfælde mente teknikeren kablet fra boksen og ind i huset skal skiftes, hvis dette ikke virker vil jeg tage mit fibernet ibrug, som jeg heldigvis fik lagt ind, da der var gratis tilkobling.

Jeg poster herinde, om det nye kabel har haft en effekt.

Omdømme 5
Badge +1

@MrFlopp Hvis du får lavet et script må du meget gerne vise det her. Tænker der er mange som gerne vil bruge det. Jeg prøvede lige at lave en connection via SSH (Putty) til modem det er ikke muligt.

Så scriptet skal sikkert genstarte modem via http://192.168.100.1/lancfg2.html Hvis ellers modem kører i Bridge mode. Tror kun der kan oprettes forbindelse til modem via HTTP. Et simpelt PHP script eller tilsvarende kan vel klare sagen

Det er sørgeligt at det er nødvendigt med tiltag af denne type, men hvad i alverden skal vi eller gøre.

@Kasper Vi er mange der savner en kommentar eller udmelding fra jeres side. Radio tavshed gavner ikke sagen. Vi er mange der er grønne i hovederne og tænker hva…..

Badge

Hej

 

Lidt status fra mig

 

Nå det køre bedre hos mig nu, efter yousee har lavet noget ned på centralen…

 

Jeg har kørt stabilt i et par måneder med Docsis 3.1 kanal bonding slået fra.

 

Men - i fredags blev “noget” ændret, og nu er bondingen tilbage med kanal 97/98 på download samt upload kanaler er udvidet fra 6 til 8.

 

Ustabiliteten er tilbage, og modem går ned hele tiden.

Andre der har oplevet tilsvarende?

 

Vi skiftede for nogle måneder siden til et 3890 V3 modem i forbindelse med opgradering til 1000/100mbit. Her i dag skulle jeg så uploade en stor fil (50GB) til arbejdet og mit modem blev ved med at flow-stoppe kort tid efter jeg startede upload processen. Power-cycle af modem påkrævet for at komme online igen.

 

Konstaterede efterfølgende at jeg også havde 8 bondede upload kanaler, og ringede derfor til support og fik dem til at slå Docsis 3.1 kanal bonding fra. Det var nødvendigt for supporteren at kontakte second line support for at kunne gøre det.

 

Nu lykkedes det at gennemføre uploaden, og umiddelbart ser mine max hastigheder ud til at være uændrede.

Omdømme 2

Godmorgen godtfolk!

 

Hurtig opdatering herfra..

 

Jeg fik for nogle uger siden fjernet fluebenet i docsis 3.1 kanal bonding.

 

Højeste frekvens på kanalerne i min opsætning er nu:

 

Kanal 97 på 970MHz

Kanal 99 på 830MHz

 

Ialt kører det med

Downstream kanal 1-24 + 97,99

Upstream kanal 1-6

 

Siden da, har der stort set ikke været nogen fejl i  modem loggen på de høje kanaler.

 

Ved DHCP RENEW kommer der altid en enkelt Event Type 16 på kanal 97.. men ingen mærkbare udfordringer heraf.

 

Aktuelt kører det på 4. uge uden genstart/udfald/nedsat hastighed.

 

Hvis det fortsætter sådan, må jeg finde en ny hobby (i stedet for at genstarte modem hver x time) :laughing:

 

I øvrigt kørte jeg med 100% fabriks indstillinger i modem den første uges tid, hvorefter jeg skiftede tilbage til bridge mode. Denne opsætning har nu kørt i 3 uger..

 

God sommer derude :-)

 

@Kasper det er ros.. det skal der også gives når det er på sin plads..

Omdømme 1
Badge

Jeg har også fået opdateringen.

Nu kan jeg hente med fuld skrue og sende med fuld kraft uden den dør! 

 

500/500 no probs 😃 

Endelig! 


Hvad hedder din firmware i rev.

Omdømme 7
Badge +7

Den nyeste hedder sw05.76.9.7u. 

Omdømme 1
Badge

tror jeg ikke kommer til af ske .. hvis de havde tekniske info så kunne de vil også få det til af kører ordenlig med mindre sagem ikke vil arbejde ordenlig sammen med de tilbage meldinger der kommer fra brugerne

Deres DOCSIS-specialister ved sikkert hvorfor det har drillet i så lang tid. Vi skal blot have lidt af deres viden formidlet videre.


i min verden virker det lidt underlig hvis de ved hvad problem er også intet har kunne gøre i over 1 år hvor bare jeg har bokset med dem .. og kan læse der er flere som har været drillet længere tid ...

Omdømme 1
Badge

Jeg har nu prøvet med Hardware acceleration slået fra et døgns tid. Hos mig blev blot forværret. 4 nedbrud. HW acc.. er derfor slået til igen. Men uanset hvad fryser modem lige så snart det bliver presset i en kort periode. Bliver det ikke presset men blot kører i “normal” drift, går der nogle dage, så dør baby igen.  

Jeg er derfor i gang med at lave et script der genstarter modemmet en gang i døgnet, og automatisk genstarter modem hvis det fryser og mister forbindelsen til internet i mere end 30-60 sekunder. Der bliver taget hånd om at modem skal bruge tid på at genstarte i scriptet.

 

sjovt der er så meget forskel … har kørt stabilt i 1 uge nu med HW Acc slået fra samt sip fra også ..

 

vil da gerne se dit script når du er færdig

Omdømme 1
Badge

 

samme som mig … kører også nogenlunde hos mig … får dog nogle fallout til tider

Omdømme 2

Jeg synes det er underligt at trafik-typen er relevant for modemmets evne til at holde sig kørende, når nu det kører bridge mode..

Det burde jo være ligemeget når det netop i bridge mode ikke skulle forholde sig til trafikken... Med mindre det er i DOCSIS delen at det bliver træt..?

 

Bare et par tanker.. ;-)

Nej, du beholder de seks 3.0-kanaler. De slukker kun for de to 3.1-kanaler, men de udgør så også størstedelen af kapaciteten - cirka en gigabit/s.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Der kan desværre fortsat opleves udfordringer ved høj belastning på upload.

Henover sommeren har vi firmwareopdateret vores modems, som vi håbede kunne afhjælpe problemet. Desværre er det ikke helt lykkedes endnu. Derfor kan det give mening at begrænse upload-kapaciteten til modemmet, hvis der opleves ustabilitet ved høj upload-trafik.

Der arbejdes fortsat på at finde en endelig løsning i samarbejde med producenten af modemmet, for at komme denne problematik til livs.

Vi beklager generne overfor for de af vores kunder der er berørte.

Hej Alle 

Der kan desværre fortsat opleves udfordringer ved høj belastning på upload.

Henover sommeren har vi firmwareopdateret vores modems, som vi håbede kunne afhjælpe problemet. Desværre er det ikke helt lykkedes endnu. Derfor kan det give mening at begrænse upload-kapaciteten til modemmet, hvis der opleves ustabilitet ved høj upload-trafik.

Der arbejdes fortsat på at finde en endelig løsning i samarbejde med producenten af modemmet, for at komme denne problematik til livs.

Vi beklager generne overfor for de af vores kunder der er berørte.

Det er fint i melder det ud. Er det 2-3 år, det har stået på  ? - falliterklæring - og der findes næppe bedre bevis på at i er fuldstændige - ja enten ligeglade eller ganske enkelt ikke i stand til at løse det. det skræmmende. ;)

Omdømme 2

Nu er mit modem (desværre?) også opdateret til nyeste version af software (FAST3890V3_TDC-SIP_sw05.76.9.7u-1).


Men baseret på de kommentarer der er her i tråden:

  • Indstråling i kabler (vi har super tynde kabler - SOM YOUSEE SELV  HAR INSTALLERET!!)
  • Flere som fortsat oplever nedbrud efter opgradering

er jeg ikke særlig optimistisk.

 

Samtidig kan jeg konstatere at der er brugt meget krudt og energi på at lave en super grim, dårligt oversat og absolut fejlfyldt web-ui. - Hvad med at lægge energien i at få den basale funktion af et internet modem til at virke i stedet for at lege med smarte reklamebilleder (Citat: Lynhurtigt bredbånd, få op til 1000mbit).


Endeligt betyder det, at de scripts mange af os har lavet for at kunne genstarte vores modem, når BRASET går ned - IKKE fungerer mere… hvor vil jeg dog håbe at stabiliteten er bedre nu...

 

Suk...

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper  tak for melding !

 

Hvilken upload hastighed forventer I at kunne levere med bonding deaktiveret?

--
MrFlopp

Hej

Det vil jeg gerne lige undersøge og vende tilbage omkring :) 

Hej @MrFlopp 

Jeg har undersøgt dette nærmere og ved at slå docsis 3.1 bonding fra, vil du stadig kunne få en upload hastighed på omkring 145 Mbit.

  • Indstråling i kabler (vi har super tynde kabler - SOM YOUSEE SELV  HAR INSTALLERET!!)

Tynde kabler kan godt være skærmet korrekt. Den anden parameter er kabellængde. Tykkere kabler har mindre tab, hvis man skal trække dem over længere afstande.

 

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper Tak for tilbagemelding
Nu er jeg så en af dem der gerne vil have  deaktiveret Docsis 3.1 bonding på modemmet, så hurtigt som muligt, da det hos mig går ned næsten hver dag og sommetider flere gange om dagen. 

Hvordan får jeg det lavet i praksis. Undskyld men jeg er næsten sikker på at et opkald til jeres help-desk ikke betyder at det kommer til at ske. Den stakkels medarbejder jeg får fat i ved sikkert ikke hvad “bonding” betyder og vil sikkert efter bogen bestille et nyt tekniker besøg. Det har jeg ikke brug for. I har allerede været hos mig flere gange (Alle målinger er OK). Jeg orker ganske simpelt ikke at skulle igennem hele møllen igen med forklaringer, tekniker besøg med mere. ?????????

Og sidst men ikke mindst, hvordan sikrer i så at jeg får Bonding slået til igen når problemet er løst ?

Hej Claus 

Jeg vil umiddebart sige, at du er nødt til at prøve at tage fat i vores tekniske support, og den vej igennem få oprettet en sag på det. 

Det burde jo være ligemeget når det netop i bridge mode ikke skulle forholde sig til trafikken... Med mindre det er i DOCSIS delen at det bliver træt..?

 

Hvis du får rigtig mange 16 og 24 events, så kan det måske godt være. Et interessant eksperiment kunne være at få Yousee til at give modemmet én profil (med lav modulation), i stedet for flere. Bare for at se om det er skift mellem profiler, som gør det træt.

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper  tak for melding !

 

Hvilken upload hastighed forventer I at kunne levere med bonding deaktiveret?

--
MrFlopp

Hej

Det vil jeg gerne lige undersøge og vende tilbage omkring :) 

Badge

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Det er super at du opdatere, men du må da kunne se at dette er ud over al kritik? 
Det er jo ikke din skyld, det ved vi alle, men det her viser at der er en voldsom mangel på interesse fra ledelsesgangen hos Yousee.

Det kunne være lige så interresant at bringe individer som BT eller Ekstra bladet ind i billedet, for at se om det rykker noget?:thinking:

Havde vores firma en leverandør fejl havde den godt nok ikke taget over 1 år at få udbedret.. Og har nok egentlig ikke oplevet så lav en support fra en virksomhed før..

Jeg kan desværre ikke få andet end kobber hvor jeg bor, men jeg flytter snart og kan få fiber fra waoo det nye sted, så jeg bekymrer mig ikke så meget om Yousee mere. Bliver nok heller aldrig Yousee kunde på noget som helst i fremtiden efter det her :sweat_smile:

Det har jeg også tænk på…. og jeg kan sige dette problem har jeg ca haft i 3 år...

 

Badge

Hej Alle 

Der er desværre fortsat ikke noget nyt at bringe i forhold til denne problemstilling.

Jeg har rykket markeringen af bedste svar, så mit svar/og status på sagen er tydelig at se, når man kommer ind på denne tråd. 
 

Det er super at du opdatere, men du må da kunne se at dette er ud over al kritik? 
Det er jo ikke din skyld, det ved vi alle, men det her viser at der er en voldsom mangel på interesse fra ledelsesgangen hos Yousee.

Det kunne være lige så interresant at bringe individer som BT eller Ekstra bladet ind i billedet, for at se om det rykker noget?:thinking:

Havde vores firma en leverandør fejl havde den godt nok ikke taget over 1 år at få udbedret.. Og har nok egentlig ikke oplevet så lav en support fra en virksomhed før..

Jeg kan desværre ikke få andet end kobber hvor jeg bor, men jeg flytter snart og kan få fiber fra waoo det nye sted, så jeg bekymrer mig ikke så meget om Yousee mere. Bliver nok heller aldrig Yousee kunde på noget som helst i fremtiden efter det her :sweat_smile:

Jeg er meget træt af denne sag. Jeg har i dag skevet til REC.dk og bedt om at belyse sagen. Måske kan de få hul igennem til YouSee. Lidt journalist øjne hjælper måske? 

How know? 

Hvis de vil have lidt fra mig, så må du sige  til

Badge

Godt indspark. Jeg har mulighed for at skifte til andre udbydere på COAX. Desværre har Hiper, Fastspeed og andre nok adgang til samme hardware som YouSee, så et skift giver desværre nok ikke noget bedre resultat. 

Jeg har også kigget lidt på de alternative udbydere på YouSees coax-netværk, men i virkeligheden er det bare ikke et alternativ. De bruger stadig YouSees udstyr og teknikere, så de er underlagt de samme begrænsninger.
Hvis man er heldig, vil man få en lige så god oplevelse som hos YouSee. Men i praksis vil den nok altid blive ringere, da man formentlig vil komme i anden række i forhold til deres egne kunder.
Sidst jeg tjekkede, var der heller ikke nogen af de alternative coax-udbydere som kunne levere mere end 100 Mbit upload.

Hvis de andre udbydere kunne montere deres eget udstyr ved YouSees fordelingspunkter, med direkte forbindelse til slutbrugerens antennestik ville det begynde at blive interessant, da der så bl.a. kunne være mulighed for andre modems end 3890. Men det er nok ikke så realistisk, når man tænker på at signalet typisk først bliver fordelt inde i ejendommene.

jeg har tænkt det samme… men det vil ikke hjælp noget..

 

PS: har lige snakket med yousee,  De siger at jeg godt må sætte et andet udstyr på… så jeg vil prøve et et modem som ikke har wifi eller noget andet… 

 

Er der nogen som har prøvet andet udstyr end yousee ? 

Omdømme 6
Badge +3

YouSee vil ikke have andre routere på deres net, men du må gerne sætte en router efter deres. 

Badge

YouSee vil ikke have andre routere på deres net, men du må gerne sætte en router efter deres. 

Hej

Som jeg skriv HAR jeg snakket med yousee support…. han sage at jeg godt måtte.. det kunne han ikke noget problem i det…. og snakket med dem idag

Besvar