Har i andre lige så dårlige erfaringer med det nye v3 modem.
Bedste svar af Kasper
Se originalBedste svar af Kasper
Se originalHej.
Jeg er for nyligt skiftet fra TDC Erhverv (medarbejder bredbånd) til Yousee (også betalt af arbejde).
Jeg synes også, at jeg “jævnligt” oplever, at forbindelsen ikke fungere.
Logger jeg på routeren står den som “Tilsluttet”, men der er nu ikke “hul igennem” til noget.
Det er en 1000/100 MB forbindelse. Kører måske DOCSIS 3.1
1.)
Kan jeg nemt lave/se noget statistik på, om det nu også er så slemt, som det opleves?
/Henrik B. Hager
Det sku vildt yousee "kundeservice" ikke tror på der er et problem når man ringer.
Er også interessant routeren viser der er forbindelse selv om man ikke kan pinge ud .
Man føler sig sku noget irriteret af blive beskyld af det er en swits selv om man på peger det vil være imponerende hvis det var det samme med alle andre der havde samme problem.
Hej Alle
Der kan desværre fortsat opleves udfordringer ved høj belastning på upload.
Henover sommeren har vi firmwareopdateret vores modems, som vi håbede kunne afhjælpe problemet. Desværre er det ikke helt lykkedes endnu. Derfor kan det give mening at begrænse upload-kapaciteten til modemmet, hvis der opleves ustabilitet ved høj upload-trafik.
Der arbejdes fortsat på at finde en endelig løsning i samarbejde med producenten af modemmet, for at komme denne problematik til livs.
Vi beklager generne overfor for de af vores kunder der er berørte.
Er dette stadig et problem, som i ikke har fået løst?
YouSee support:
Jeg fik talt med en tekniker der hed Michael - meget flink, og virkede til at have styr på sin del.
Han kunne ikke se de udfald jeg havde set, men utroligt heldigt skete der et udfald under opkaldet, hvor han godt kunne se at mit udstyr ikke længere kunne pinges, dog så det ud til at oppebære "forbindelsen" til centralen. Hvilket jeg kan bekræfte, da modemmet stadig lyser som om det har internet adgang på trods af at alt forsvinder.
Michael fortalte at alle frekvenser og cobberet så helt fint ud. Giver for så vidt også god mening, da jeg bor i nybyg i en leje forening der kun er 12 mdr. gammel, så alle kablerne, inkl YouSee's fordelingsbokse mv. herude er sprit nye, og jeg har koblet modemmet direkte på stikket der kommer ind, da jeg ikke benytter TV.
Vores aftale er nu at jeg kører i YouSee butik i morgen og får ombyttet mit modem til et nyt.. Hvis ikke ville Michael måle igen, og så må vi se derfra.
Det glæder mig trods alt at der er gang i fejlsøgningen, og jeg ikke fik en tekniker med nej-hat på.
Det jo fantastisk og bekvemt de ikke kan se problemet når man ringer og man for følelsen af de tror man er idiot ... Men er jo også lettere af sige tingene køre hvis den ikke hiser udfaldene
Skiftede til 1000/100 og kørte fint i nogle måneder, men får ½ år siden begyndte udfald også for mig
Diverse YouSee support tests senere, har jeg i dag fundet en (måske kun midlertidig) løsning
Har et 3890V3 (COAX) med DOC SIS 3.1 i bridge mode
Deaktivere ‘Hardware Accelerate’ i 3890 og har nu i en hel time haft 0 udfald og måler 920/112
Måske andre kunne forsøge sig med det samme? (...gui/#/access-control/advanced)
Skiftede til 1000/100 og kørte fint i nogle måneder, men får ½ år siden begyndte udfald også for mig
Diverse YouSee support tests senere, har jeg i dag fundet en (måske kun midlertidig) løsning
Har et 3890V3 (COAX) med DOC SIS 3.1 i bridge mode
Deaktivere ‘Hardware Accelerate’ i 3890 og har nu i en hel time haft 0 udfald og måler 920/112
Måske andre kunne forsøge sig med det samme? (...gui/#/access-control/advanced)
Hm, det virker … måske. Jeg har frem til nu, altid kunne få ping timeouts (køre ping -t 8.8.8.8 på kommando linjen), bare ved at køre en https://www.speedtest.net/
Efter jeg har slået hardware accelerate fra, får jeg stadigvæk længere ping tider (går fra 25ms til mellem 80 og 180ms imens testen kører), men det er meget bedre end 1000ms+ og timeouts. Forhåbentligt betyder det jeg fryser mindre når jeg er i online møder (og færre “LAGGGG!” råb fra ungerne)
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.