Spørgsmål

Sagecom 3890V3 adgang via IP

Hej 

Jeg har tidligere kunne komme på via 192.168.0.1 på Routerens GUI men jeg kan ikke komme ind via den adr mere ? Den timer ud på flere computere hvis jeg forsøger.

Det har jeg tidligere været i stand til og kunne låse ip på mine tilsluttede produkter,

Jeg har produkter koblet til den som pludselig ikke længere virker remote så der er et eller andet som er ændret i routeren.

Hot line siger de ikke supporterer at komme ind via gui men helt ærligt er det ikke Yousee som leverer produktet.

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er noget galt, det er helt normalt at komme ind på Modem/Router med IP adressen, det har de oplyst til brugere mange gange, og det er jo også derfor at den adresse og adgangskode står på Modem/Router.

Det er også skrevet her i opsætning vejledning.

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/installer-router/sagem-3890/article

Hvis du ikke har en computer, du kan kable, kan du tilslutte computer, smartphone eller tablet trådløst ved hjælp af netværksoplysningerne, som står i bunden af dit modem eller på den vedlagte seddel, Koder til dit modem.

Du må have talt med en meget dårlig supporter.

Jeg har haft den router i 2 år uden problemer med at kunne komme på GUI brugerfladen. Jeg har adgang både via kabel og trådløst men jeg kan altså ikke komme ind og ændre porte og sætte faste ip’s

Ja du har nok ret det var en elendig supporter.

Det eneste han kunne tilbyde var at sende en ny router 

Jeg er frustreret

Hej

Jeg kan heller ikke logge på mit modem via WIFI, men med en PC kablet direkte til routeren går det fint. Det ser dog også ud til at routerens software er ændret. Jeg har endnu ikke fundet en løsning på at kunne tilgå routeren via hverken 2,4 eller 5 Ghz båndet.
Det er en helt anden GUI man får når man taster routerens IP adresse. Er den blevet opdateret? Det ved jeg ikke, har ikke fået nogen besked fra Yousee

Omdømme 7
Badge +7

Modems/Routere opdateres med mellemrum så de er optimale, der gives ingen meddeleser derom.

jeg kan stadig ikke længere tilgå routeren via wifi - “ny-opdatering-der-skal-sikre-en-optimal-funktion-af-router” eller ej.

Omdømme 7
Badge +7

Har Fiber, så kan ikke gå ind og se på det.

Omdømme 7
Badge +7

jeg kan stadig ikke længere tilgå routeren via wifi - “ny-opdatering-der-skal-sikre-en-optimal-funktion-af-router” eller ej.

Jeg har oplevet, at jeg var nødt til at nulstille router for at få adgang til GUI. 

Omdømme 3
Badge

Lyder godt nok underligt, har ingen udfordringer så noget må da være galt… 

Og det på wifi.. Dog gennem deres Booster.

Login

Det er den normale firmware. De har tilsyneladende rullet en ny (og anderledes, måske ufærdig) firmware ud til et antal kunder.

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har oplevet, at jeg var nødt til at nulstille router for at få adgang til GUI. 

Hej @HenrikThomas 

Har du prøvet nulstilling af routeren? 😊

Hej

Jeg kan heller ikke logge på mit modem via WIFI, men med en PC kablet direkte til routeren går det fint. Det ser dog også ud til at routerens software er ændret. Jeg har endnu ikke fundet en løsning på at kunne tilgå routeren via hverken 2,4 eller 5 Ghz båndet.
Det er en helt anden GUI man får når man taster routerens IP adresse. Er den blevet opdateret? Det ved jeg ikke, har ikke fået nogen besked fra Yousee

Jeg har nu forsøgt med LAN og det er lykkedes at komme ind på en helt ny og fremmed GUI som jeg dog kan ændre ting i så det er da en fremgang. 

Jeg tror jeg returnere den nye router som er magen til den gamle så sparer jeg opsætningen 

Tak til alle for tilbagemeldinger :-)

Tak til alle for tilbagemeldinger :-)

@Sveske60 @Kasper 
Efter at Sagecom 3890V3 er blevet opdateret med ny firmware, kan jeg heller ikke længere tilgå routerens gui på ip 192.168.0.1 via wi-fi, hverken på 2.4 eller 5 Ghz.
Der meldes: 

Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

192.168.0.1 var for lang tid om at svare.

Med ethernet-kabel forbundet til routeren er der ingen problemer med at tilgå gui.
Det er da håbløst, at skulle til at kable den bærbare for at kunne tilgå routeren !

Omdømme 7
Badge +3

Problemet kan være at den tidligere firmware har gemt data på den benyttede enhed, og disse data passer ikke til den nye firmware, men systemet har ikke opdaget at der er ny firmware og forsøger derfor at bruge de gemte data. Prøv at slette cookies og midlertidige internetfiler.

Bruges Chrome (gælder måske også for andre browsere, det vides ikke), kan man nøjes med at slette de data, der vedrører webstedet 192.168.0.1. Det gøres således:

1. Åbn Chrome.
  2. Vælg de tre prikker øverst til højre.
  3. Vælg indstillinger.
  4. Vælg sikkerhed og privatliv.
  5. Vælg cookies og andre websitedata.
  6. Vælg se alle cookies og websitedata.
  7. Find linien med 192.168.0.1 og slet den.

Har ikke selv modtaget den nye firmware endnu, så det kan ikke afprøves.

@MS-ERIK 
Tak for dit input - desværre gav dit forslag ikke pote.

Kasper… Er det en bug eller en feature?

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Det er rigtigt at der på den nye firmware ikke kan tilgås GUI/webinterface via Wi-Fi lige nu. Dog er planen at dette bliver muligt i en kommende opdatering af firmwaren. 

Det er fortsat muligt på en kablet/direkte forbindelse til routeren. 

Besvar