Problemer med Wifi Booster

Hej med jer,

Ved i om Yousee snart for styr på problemet med deres wifi boostere?? synes godt nok det er trist at man bruger så mange penge på noget hvor ens tlf og andre produkter bare bliver “smidt” uvilkårligt af nettet. Herefter skal man genstarte det igen. Sidst jeg talte med yousee havde de ikke nogen tidshorisont, men de kendte problemet. Nettet virker dog sjovt nok når man kører på gæstenetværket. Lidt spøjst.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @carlsdrengen 

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind. 

Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt, at der skulle være generelle fejl med vores Wi-Fi boostere. 

Er det noget du stadig oplever problemer med? 

Omdømme 2
Badge

Pis også, nåede lige at sige mit kørte perfekt så har den lavet nummeret med ikke at ville logge på wifi med min iPhone 11 Pro. Heltigvis smider den ikke min MacAir 2018 af…  

(Det fikses ok nemt ved at genstarte Boosterne, men igen… Det sgu ikke holdbart)

Det hele startede da jeg gik ind på http://air4930.local og gav mit 5Ghz netværk et navn så jeg kunne se forskeld på 2,4 og 5Ghz. Meget rat at se hvilket netværk man er på.

Dagen efter, i går kunne jeg så ikke logge på mit wifi med min iPhone, skulle genstarte min Booster før jeg kunne. Samme problem dagen efter, i dag. Fejlen kommer åbenbart hver ca. 24 timer (eller har været på arbejde, væk fra huset) 

Har i dag slukket slå ‘Steering Fra’, håber det virker….

Så jo der problemer med dem….

Omdømme 7
Badge +7

Hej @carlsdrengen  og @PW 

Vi har en opdatering på vej til Wi-Fi boosterne - læs mit svar her:
https://forum.yousee.dk/bredbaand-oevrigt-40/wifi-booster-problem-105359#post149127

Mine boostere har siden jeg købte dem for ca. et par år siden, og har byttet i butikken to gange, virket vildt dårligt. For det første er rækkevidden af de to “Boostere” jeg har dårligere end da jeg brugte routeren alene. For det andet bliver jeg smidt af ganske ofte - både med PC, iPhone og Android tablet. Specielt sidstnævnte er hårdt ramt. For det tredie skal man kæmpe længe for at komme ind på web-interfaset. Jeg bliver afvist igen og igen trods at jeg bruger korrekt PW. For det fjerde virker appen ikke (ifølge Yousee). Man kan ikke regne med hvad der er forbundet til hvor. For det femte skal enhederne være mindre end tre meter fra hinanden for overhovedet at kunne se hinanden. For det sjette kobler alle enheder (på nær min PC) sig altid på Booster 1, selvom den er længst væk, og de er 50cm fra Booster 2 => endnu dårligere dækning. Ingen af mine (eller gæsters) moblie enheder kan kobles på 2,4GHz nettet - kun på 5GHZ. For det syvende er der ingen hjæp at hente hos Yousee. Jeg har hver gang endt med at få beskeden at de ikke kender nok til den, til at kunne forklare hvorfor det ikke virker, og opfordrer mig til at bytte dem - hvilket ikke ændrer noget. Køb dem IKKE! Mine boostere ryger ud så snart jeg finder en passende extender.

Omdømme 2
Badge

Mine boostere har siden jeg købte dem for ca. et par år siden, og har byttet i butikken to gange, virket vildt dårligt. For det første er rækkevidden af de to “Boostere” jeg har dårligere end da jeg brugte routeren alene. For det andet bliver jeg smidt af ganske ofte - både med PC, iPhone og Android tablet. Specielt sidstnævnte er hårdt ramt. For det tredie skal man kæmpe længe for at komme ind på web-interfaset. Jeg bliver afvist igen og igen trods at jeg bruger korrekt PW. For det fjerde virker appen ikke (ifølge Yousee). Man kan ikke regne med hvad der er forbundet til hvor. For det femte skal enhederne være mindre end tre meter fra hinanden for overhovedet at kunne se hinanden. For det sjette kobler alle enheder (på nær min PC) sig altid på Booster 1, selvom den er længst væk, og de er 50cm fra Booster 2 => endnu dårligere dækning. Ingen af mine (eller gæsters) moblie enheder kan kobles på 2,4GHz nettet - kun på 5GHZ. For det syvende er der ingen hjæp at hente hos Yousee. Jeg har hver gang endt med at få beskeden at de ikke kender nok til den, til at kunne forklare hvorfor det ikke virker, og opfordrer mig til at bytte dem - hvilket ikke ændrer noget. Køb dem IKKE! Mine boostere ryger ud så snart jeg finder en passende extender.

Godt forstå du træt af dem hvis du har alle de udfordringer, må tilstå at efter sidste opdatering til 2.67.8.4.717 har mit kørt som en drøm. Ingen udfald, kan se mine enheder selv hopper på booster 2 på første sal når jeg går der op. Jeg kan sagtens vælge 2,4 frem for 5, kræver dog jeg har navngivet de 2 netværk så jeg selv kan se og vælge det jeg vil koble til. Boosterne er jo sat op til at levere det bedste netværk til enheden og det vil formenligt altid være 5ghz. 

Tænker du har prøvet at resette dem flere gange og fuldt vejledning 100% og slået dit wifi fra på din Yousee router. Prøv at slå steering fra inde i indstillinger http://air4930.local/main.html

Det hjalp mig i starten, men er slået til siden opdateringen og virker fint nu. 

Ja den app der er er stort set utrolig, den giver blot lidt info, hva din ink hastighed til booster 2, mine linker med 1053/1170 (svinger mellem 1050-1200Mbps)

Hvis de resetter dine booster så husk at nulstille din app også, eller bare slet den og instaler den igen efter du har resettet dine booster.

Hvordan får jeg mine boostere opdateret? Det sker åbenbart ikke automatisk. 

Jeg har navngivet 2,4G og 5G hver for sig, men selvom jeg deaktiverer 5G, kan jeg ikke logge ind på 2,4G. 

Omdømme 2
Badge

Hvordan får jeg mine boostere opdateret? Det sker åbenbart ikke automatisk. 

Jeg har navngivet 2,4G og 5G hver for sig, men selvom jeg deaktiverer 5G, kan jeg ikke logge ind på 2,4G. 

Mine opdaterede heller ikke af sig selv.. Jeg lavede et reset af hele systemet. Slettede min app. slukkede booster 2. Trykkede redet knappe ind til den blinkede og så satte jeg systemet/de 2 booster op igen som fra ny. Det kode ord du skal bruge står i bunden af booster 1. 

Opdatering kom ikke med det samme men i løbet af dagen/natten. 

Besvar