Spørgsmål

Portforwarding på Sagemcom 3890 V3 virker ikke

Jeg har prøvet at lave er range af porte på denne måde:

• Anvend tegnet '-' til at angive flere porte: XXX-XXX

Det virker desværre ikke når man laver et range  f.eks. port 5000-5005

Når man har lavet denne forward står der således hvis man redigerer.

Eksternt port 5001-5005

Intern port 5001   (dvs. at eksterne porte 5001-5005 forwardes til 5001)

Det er lidt af en pain hvis man skal forwarde 30 porte at sidde og lave så mange tilføjelser og der kan vist kun laves 100 forwards.

Håber der er en ekspert der kan hjælpe.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

@BrianHHansen Har du nogle bud her? Jeg ved du er skarp på sådanne områder og kommer med gode svar:smile: Måske andre har bud også?

Efter softwareopdatering på mit modem Sagemcom 3890V2 er min forwarding slettet efter nulstilling og YouSee’s vejledning er ikke længere brugbar, da der nu er andre “billeder” i softwaren.

Kan jeg få hjælp til hvordan jeg igen får åbnet en “udgående port” i routeren
på forhånd takl

Omdømme 6
Badge +5

Hej,

Jeg er ikke bekendt med Sagemcom. Desværre.

Men prøv at se efter om du evt. skulle være bag Carrier-grade NAT. dvs. Din router ikke sidder direkte und til det store internet. Det kan du gøre ved at besøge en side som f.eks. https://www.myip.com/ og så sammenligne din eksterne IP på din router med den du ser på ovenstående adresse. Hvis de ikke er ens, så kører du Carrier-grade NAT, eller noget andet der evt. spærrer, og så kan du kan ikke få direkte forbindelse til din router.

-Brian

Omdømme 7
Badge +7

Yousee bruger kun CGN på Mobilt bredbånd. 

Hej,

Jeg er ikke bekendt med Sagemcom. Desværre.

Men prøv at se efter om du evt. skulle være bag Carrier-grade NAT. dvs. Din router ikke sidder direkte und til det store internet. Det kan du gøre ved at besøge en side som f.eks. https://www.myip.com/ og så sammenligne din eksterne IP på din router med den du ser på ovenstående adresse. Hvis de ikke er ens, så kører du Carrier-grade NAT, eller noget andet der evt. spærrer, og så kan du kan ikke få direkte forbindelse til din router.

-Brian

Det var desværre ikke Carrier-grade NAT der var problemet - ip-adressen er ens når jeg tjekker på myip.com. Jeg tror det er en fejl i det nye software i routeren. Det virkede jo fint før den nye GUI version 4.71.0 blev rullet ud. Der er en del stavefejl osv. i den nye version også :-(

Besvar